تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812767626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتسال جهان چشم انتظار ظهور پديده هاي جديد ايران هم مي تواند


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: فوتسال جهان چشم انتظار ظهور پديده هاي جديد ايران هم مي تواند
مراسم قرعه كشي ششمين دوره مسابقات فوتسال جام جهاني 2008 هفته گذشته در شهر برزيليا كشور برزيل برگزار شد و تيم هاي شركت كننده حريفان خود را شناختند.
ششمين جام جهاني فوتسال درحالي پا به عرصه مي گذارد كه فوتسال جهان دستخوش تغييرات اساسي شده و مدعيان قهرماني رفته رفته از حدس و گمانهاي قبلي كه عمدتا نيز صحيح ازآب در مي آمدند بيرون آمده و هر يك براي رسيدن به قهرماني جهان سرمايه گذاري قابل توجهي را انجام داده اند.
شايد هيچكس فكر نمي كرد كه روزي ايتالياي مدعي كه خود و بازيكنان اين كشور را سر آمد فوتبال و فوتسال جهان مي دانست، براي دستيابي به آخرين تاكتيكهاي فوتسال جهان و تكنيكي ترين بازيكنان موجود، ازوجود هشت بازيكن برزيلي كه مليت آنها را به ايتاليايي تغيير داده اند، بهره بگيرد.
نوكريني «سرمربي فوتسال ايتاليا در مصاحبه اي گفته است كه ما امسال جام جهاني را در» ماه اكتبر از برزيل و درمقابل چشمان برزيلي هاي متعصب به ايتاليا خواهيم آورد.
درهمين راستا روسيه نيز كه هيچگاه چه در زمان قبل فروپاشي سياسي و چه بعد از آن به ياد نداريم كه بازيكن را به مسكو بياورد و تغيير ملت به روسي بدهد، اين كار را كرده و درمسابقات نيمه نهايي جام ملت هاي اروپا درسال گذشته ديديم كه از وجود دو بازيكن برزيلي با پسوندهاي «اف» درپايان نام آنها چگونه ظاهر شد و انصافا تيم هايي مثل ايتاليا با تحت فشار مضاعي قراردارد.
اسپانيا همانند گذشته علي رغم از دست دادن سرمربي توانايش«خاوير لوزانو» درمسابقات جام ملت هاي اروپا خوش درخشيد و قهرماني خود را تكرار كرد و نشان داد كه «وننسيالونپر» نيز مربي توانايي است كه كار را همانند گذشته به پيش خواهد راند. اسپانيا واقعا كار دشواري را مقابل برزيل درپيش خواهد داشت. برزيلي كه تا امروز و از سال گذشته 42 بازي تداركاتي را درتورنمنت هاي مختلف انجام داده است و به گفته فرناندو مدير روابط بين الملل كنفدراسيون فوتسال اين كشور، برزيل سه تيم آماده را جهت حضور درجام جهاني دراختيار دارد، ضمن اينكه تماشاگران پراحساس برزيل نيز آنان را همراهي خواهند كرد. در هرحال به نظر مي رسد پيش از هر كشوري برزيل و اسپانيا كه به نوبت در 5دوره گذشته قهرماني را از آن خود كرده اند جهت كسب جام قهرماني دندان نيز كرده اند.
اما بجز اسپانيا و برزيل امسال برزيليا و ريودوژانير و شاهد درخشش تيم هاي ديگري نيز خواهند بود، پرتغال با سرمربيگري «دوآرته» خط و نشان هاي زيادي كشيده است. دوآرته گفته است، از سال گذشته تا اكتبر امسال (مهر ماه) 19بازي تداركاتي را با بهترين تيم هاي فوتسال جهان پشت سرگذاشته ايم.
وي ادعا كرده است كه از نظر سرعت، تيم او سرآمد تيم هاي ديگر بوده و تاكتيك هاي سرعتي تيم او ياراي مقاومت را از همه مدعيان خواهد گرفت. به همين ترتيب تيم هاي ديگر نيز مانند آرژانتين،چك و اروگوئه نيز مدعي هستند.
از سوي ديگر عده اي معتقدند كه امسال در برزيل شاهد ظهور چند پديده جديد نيز خواهيم بود از آن جمله مي توان به تيم ملي فوتسال ليبي اشاره كرد كه به راحتي در قاره آفريقا، مصر قدرتمند را پشت سرگذاشته و با عنوان قهرماني آفريقا پا به صحنه مسابقات جام جهاني گذاشت. اين همان تيمي است كه حتي در طرابلس با برزيل يك مساوي باارزش را در يك مسابقه دوستانه بدست آورده و حالا خودباور به برزيل مي رود و مي خواهد به همراه هر نمايندگان شايسته اي براي آفريقا باشند.
بجز اسپانيا، روسيه و پرتغال كه پيرامون آنان توضيح داديم ديگر نمايندگان اروپا عبارتند از مجارستان، جمهوري چك و اوكراين كه هر يك در مسابقات منطقه اي خود براي راهيابي به جام جهاني تلاش فراواني را انجام دادند و تيم هاي خوبي مثل هلند كه هميشه يك پاي ثابت جام جهاني بوده است را حذف كردند.
از منطقه آمريكاي شمالي نيز چهار تيم به صحنه خواهند آمد كه عبارتند از آمريكا، كوبا، گواتمالا و جزاير سليمان در اين گروه دو تيم آمريكا و گواتمالا برتر از دو تيم ديگر هستند. آمريكا عمدتا بازيهاي تداركاتي خود را با تيم هاي آمريكاي جنوبي انجام داده است و در مقابل تيم هايي مانند كلمبيا، شيلي و ونزوئلا در بازيهاي دوستانه برنده بوده است.
چهار تيم قاره آسيا نيز در مسابقات قهرماني آسيا در شهر بانكوك جواز حضور در برزيل را گرفتند. ايران كه در 4 دوره گذشته جام جهاني جواز حضور را داشته اين بار با ژاپن، تايلند و چين به برزيل خواهند رفت. اما پس از مشخص شدن گروه هاي چهارگانه جام جهاني فوتسال كارشناسان فدراسيون بين المللي فيفا چهار گروه معرفي شده را به شرح زير مورد تجليل قرار دادند.
بعيد است برزيل به مشكل بخورد
گروه يك: برزيل، روسيه، ژاپن، كوبا و جزاير سليمان
اگر برزيل را كنار بگذاريم، مشخص است كه روسيه و ژاپن براي صعود از گروه خود احتمال بيشتري را براي پيش بيني به كارشناسان تحويل مي دهند. بعيد است برزيل براي صعود از اين گروه مشخص خاصي داشته باشد. بايد دانست كه فوتبال و فوتسال روسيه در حال پيشرفت است و شايد اتفاقي كه در يورو 2008 رخ داد، اين بار در فوتسال اتفاق بيفتد. كوبا نيز تيم قدرتمندي را روانه اين رقابت ها كرده است؛ اما مشكلات مالي به احتمال فراوان باعث تضعيف اردوي اين تيم خواهد شد.
پرتغال تنها رقيب جدي ايتاليا
گروه دو: ايتاليا، پرتغال، تايلند، پاراگوئه و آمريكا
اگر اسپانيا در اين گروه بود، بي شك براي صعود ايتاليا تحليل هاي گوناگون نوشته مي شد. مدعي لاجوردي پوش با حضور تيم هايي مثل تايلند، پاراگوئه و آمريكا، تنها رقيب جدي خود را پرتغال مي داند. تايلند به دنبال يك مربي خارجي است و قدرت خود را در رقابت هاي آسيايي به رخ كشيده است. آمريكا نيز در حال پيشرفت است؛ اما اين پيشرفت به حدي نيست كه بتوان براي آنها شانس صعود قائل شد.
آرژانتين شانس اول صعود
گروه سه: آرژانتين، اوكراين، چين، گواتمالا و مصر
در اين گروه بي ترديد آرژانتين شانس اول صعود را در اختيار دارد. آنها مي دانند كه بايد به عنوان تيم اول صعود كنند تا مقابل برزيل به يك فينال زودهنگام برخورد نكنند.
گواتمالا بار ديگر فوتسال خود را به رخ خواهد كشيد؛ به شرطي كه پديدهاي احتمالي چون مصر، چين و اوكراين براي آن دردسر ايجاد نكنند.
اسپانيا قطب جديد فوتسال جهان
گروه چهار: اسپانيا، جمهوري چك، ايران، اروگوئه و ليبي
مشخص است كه اسپانيا سال ها است به عنوان يكي از قطب هاي معتبر فوتسال، مدعي قهرماني در اين جام بوده و براي صعود از گروه خود هراسي از تيم هايي چون ليبي و جمهوري چك ندارد. با توجه به بازي هايي كه از دو تيم اروگوئه و ايران ديده ايم، مي تواند براي اسپانيا دردسرساز باشد يا لااقل اين تيم را براي حضور در مرحله حذفي به شدت خسته كند. ايران ثابت كرده قدرت برتر آسيا است و براي شكست دادن تيم هاي گروه جدي است. گروه ايران از ساير همتايان آسيايي خود سخت تر است و شكست دادن اروگوئه و جمهوري چك نيز ساده نخواهد بود؛ اما به نظر مي رسد اين تيم از پس ليبي برآيد. با اين حال تيم فوتسال ايران بارها ثابت كرده است توانايي شكست دادن تيم هاي بزرگ را دارد و اين بار هم يكي از تيم هايي خواهد بود كه شانس پديده شدن را خواهد داشت.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن