تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820259981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب زهوار در رفته دوباره ورق خورد ؛ چرا نيكبخت را خواستيد؟


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: كتاب زهوار در رفته دوباره ورق خورد ؛ چرا نيكبخت را خواستيد؟
* پيام يونسي پور

داستان عقد قرارداد بازيكني به نام نيكبخت به داستان تكراري سالهاي اخير فوتبال ايران تبديل شده و حتي با وجود اينكه مي دانيم

صفحات اين كتاب، رنگ پريده و نخ نما شده اند و زهوار در رفته اند، باز هم نمي توانيم منكر جذاب بودن آن براي بسياري از اهالي فوتبال شويم. در فوتبالي كه مربيان و مديران فوتبال ملاك موفقيت خود را تنها در جذب يك ستاره (كه انگار فقط بر اساس ريخت و چهره ستاره شده اند) مي گذارند، نبايد از نتيجه دادن بازار گرمي هاي بازيكني مانند نيكبخت هم حيرت زده شد و تعجب كرد.
روايت نيكبخت را مي توانيم از سالهاي ابتدايي دهه 80 خورشيدي بخوانيم. روزهايي كه او نه مانند امروزه دچار افتي ملموس و مشهود بود و نه به لحاظ سن و سال اعداد عمرش بالا رفته بود، براي تمديد قرارداد و با مشاوره مدير برنامه هايي كه البته بعدها جاي خود را به يكي ديگر از كارگزاران فيفا داد، از راه حلهايي نامتعارف استفاده مي كرد. داستان خواستگاران او كه درست از لحظه سوت پايان مسابقات پشت در خانه اش صف مي كشيدند از سال دوم حضورش در استقلال جان گرفت. در اين بين بودند نامهايي كه فقط جنبه دهان پر كردن و ترساندن را داشتند و عجيب است وقتي مي شنويم و مي بينيم كه علي رضا هرگز به جز به مدت 6 ماه كه به امارات رفت و ديپورت شد، فرصت بازي در ليگي خارج از ايران را پيدا نكرد. نيكبخت فقط بازار شايعات را داغ مي كند... همين و بس!
امسال چه كسي او را مي خواست؟ آيا پرسپوليسي ها كه بيش از يك ماه پس از پايان ليگ به سراغ او نرفتند از كرده خود به نتيجه اي قابل تأمل دست نيافتند؟ چه كسي با چه رقمي سراغ او آمد و برايش پيشنهادي وسوسه برانگيز آورد؟ جالب است كه مي شنويم حتي باشگاههايي دستپاچه مانند استقلال اهواز كه كمتر با درايت و آينده نگري در فصل نقل و انتقالات عمل مي كنند نيز حاضر به مذاكره با او نشده اند. شايد بتوانيم با اطمينان خاطر بگوييم تعداد مذاكرات صورت گرفته با عليرضا واحدي نيكبخت يك عدد صفر است! هيچ تيمي با او وارد شور نشده و او همچنان مدعي مي شود تيمهاي بسياري او را زير فشار قرار داده اند تا پاي برگه قرارداد شان را امضاء كند.
نيكبخت ما را با داستانهاي تبليغاتي اش به سالهاي قبل مي برد. درست به زمانه اي كه مدعي بود تيمهايي از انگلستان و اسپانيا به جرگه مشتريانش پيوسته اند و اين مضحك ترين پولتيك تبليغاتي بازيكني بود كه از جزئي ترين قوانين نقل و انتقالات اروپا اطلاعي نداشت! نيكبخت نمي دانست بر اساس قانون ليگ انگلستان و اسپانيا فقط بازيكناني مي توانند از حوزه خارج از اتحاديه اروپا وارد تيمهاي ليگ برتري و دسته يكي اين كشورها شوند كه حداقل 75 درصد از بازيهاي ملي كشورشان طي يك سال گذشته را انجام داده باشند. آيا نيكبخت به صورت دايمي در تيم ملي حضور داشته؟ بازيكني كه در آستانه تمامي رويدادهاي حساس تيم ملي به بهانه مصدوميت كنار مي رود چگونه مي خواست به اسپانيا و انگلستان برود؟ دقيقاً تكراري شدن پولتيك هاي تبليغاتي اين بازيكن باعث مي شود او را به عنوان يك بازارگرمكن بشناسيم. مردي كه پرسپوليسي ها پس از 40 روز سرانجام به سراغش رفتند واو با ديدن رقم قرارداد پايينش سعي كرد اذهان عمومي را در مورد خود تحريك كند. ولي آيا داريوش مصطفوي كه در اين بين دست و پايش را گم كرد نمي دانست ممكن است اين بار هم خام شايعات شود؟ هيچ كس از باشگاه استقلال با نيكبخت مذاكره اي نداشت ولي عكس او روز شنبه روي جلد تمامي نشرياتي قرار گرفت كه تصور مي كردند باز هم مي توانند شمارگان خود را با او بالا ببرند. «نيكبخت در استقلال!» چه شايعه سستي! اميرقلعه نويي اولين كسي بود كه نسبت به اين اتفاق واكنش نشان داد و گفت: «من او را نمي خواهم!» تا به اين ترتيب ثابت شود بايد بازيكني كه تمام زمان خود را صرف چهره اش مي كند وتمام فصل پيش را با اضافه وزن پشت سر گذاشت، خواستگاري ندارد! چه كسي حاضر است حاشيه هاي او را قبول كند؟
و حالا بحث بر سر يك ستاره نيست. پرسپوليس از يك سوراخ چند بار گزيده مي شود؟
بازيكني كه در تمامي فصل گذشته با خليلي، قطبي، كاشاني و حتي گروهي از هواداران مشكل داشت، امروز قبل از آغاز ليگ هم آتشي را زير پاي پرسپوليس مي افروزد. چرا بايد مصطفوي با حضور دوباره اش در اين تيم موافقت كند؟ آيا غير از اين است كه نه تنها دردي را درمان نمي كند كه دردي بر دردهاي پرسپوليس خواهد افزود؟
واكنش مديريت پرسپوليس در مذاكره آني با او، نشانه هايي از رفتار آماتور كادر جديد مديريت باشگاه داشت. مي توانيم به مجموعه تيمي پرسپوليس بنگريم... آنها در تك تك پستهايي كه نيكبخت در آنها حضور دارد بهتر از وي را در كنار خود مي بينند. پرسپوليس چه نيازي به بازيكني دارد كه حاضر نيست موفقيتهاي همبازي اش در گلزني و كسب عنوان آقاي گلي او را ببيند؟
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن