تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806987644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - چراغ سبز به روابط


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: سياست - چراغ سبز به روابط
سياست - چراغ سبز به روابط

احمدي‌نژاد درباره تاسيس دفتر حفاظت از منافع آمريكا در ايران موضع مثبت اتخاذ كرد

با گذشت پيش از يك‌ماه از انتشار سخنان احمدي‌نژاد مبني بر طرح ربودن و ترور وي در عراق، رئيس‌جمهور ديروز تركيب تيم ربودن خود را اعلام كرد. در حالي‌كه پيش از اين وزير اطلاعات و ساير مقام‌هاي مسوول انتشار جزئيات اين ماجرا را به خود احمدي‌نژاد محول كرده بودند، رئيس‌جمهور ديروز در حاشيه جلسه هيات دولت به پرسشي در اين زمينه پاسخ داد. وي گفت: گروهي متشكل از تعدادي افغان، آمريكايي، فلسطيني و عراقي مي‌خواستند با شعار ضدآمريكا و ضدايران- يعني اينكه بگويند ما هم ضدآمريكا هستيم و هم ضدايران- اين كار را انجام دهند كه خداوند متعال آن را خنثي كرد.
واكنش به مقاله ولايتي
سخنان احمدي‌نژاد در واكنش به مقاله اخير «علي‌اكبر ولايتي» مشاور بين‌الملل مقام معظم رهبري كه در رسانه‌هاي جهاني انعكاس گسترده‌اي داشت، از ديگر مباحث مهم در اظهارات ديروز رئيس‌جمهور بود. ولايتي در مقاله خود بر نقش و محوريت مقام رهبري در سياست خارجي كشور تاكيد كرده بود؛ آنچه از نگاه ناظران به معني كاهش نقش احمدي‌نژاد و سياست‌هاي وي تلقي شده بود. از اين رو احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره واكنش رسانه‌هاي غربي به مقاله‌ اخير دكتر ولايتي درباره موضوع هسته‌اي و طرح عقب‌نشيني ايران از مواضع قبلي خود، گفت: آقاي ولايتي انسان محترمي هستند، نظراتي دارند و اين نظرات را بيان مي‌كنند. همه در جمهوري اسلامي آزاد هستند كه نظرات خود را بگويند و ايشان نيز نظراتي داشته‌اند و اين نظرات شخصي را مطرح كردند. ولي ايشان دخالتي در تصميم‌گيري‌ها در موضوع هسته‌اي ندارند. رئيس‌جمهور تاكيد كرد: «مسير ديپلماسي هسته‌اي ما روشن و دولت مسوول اين كار است. در بخش‌هاي گوناگون با توجه به مواضع رهبري اين مديريت صورت مي‌گيرد. آن طرف كساني كه خوشحال شدند و درصدد بودند جشني راه بيندازند و بگويند كه ايران از مواضع خود عقب‌نشيني كرده است، ديدند كه اين جشن زمان زيادي ادامه پيدا نكرد. ملت ايران بر خواسته‌ خود تاكيد دارد و طبق موازين بين‌المللي حركت مي‌كند.» وي همچنين درباره كشورهايي كه به دنبال پيش‌شرط براي ايران در مذاكرات هستند، گفت: «آن كسي كه بايد پيش‌شرط بگذارد ملت ايران است، آن‌هم براي كساني كه به آنها اعتماد نداريم و رفتار آنها بر اساس عدالت نبوده و برخلاف موازيني كه خود نوشته‌اند عمل كرده‌اند. هيچ وجهي ندارد كه ديگران بيايند براي ما پيش‌شرط بگذارند. اين بازي‌هاي تبليغاتي است و هدف از آن براي ما روشن است. وي با اشاره به‌ اينكه «قرار است گفت‌وگوهايي صورت بگيرد»، گفت: اين گفت‌وگوها بايد در شرايط عادلانه باشد و ملت ايران از حقوق خود عقب‌نشيني نخواهد كرد. احمدي‌نژاد همچنين در پاسخ به اين سوال كه «چرا روي بسته‌ پيشنهادي ما تاكيد نمي‌شود؟» گفت: تاكيد ما بر مذاكرات بر روي پيشنهاداتي بود كه در بسته‌مان مطرح كرده بوديم و در واقع ما تاكيد بر آن داشتيم كه بايد روي مشتركات دو بسته بحث شود. بسته‌اي كه ما ارائه كرديم بسته جامعي است و در آن تمامي چالش‌هاي بين‌المللي مطرح شده و راه‌حل‌هاي عادلانه و انساني نيز در آن قرار گرفته است.»
استقبال از ايجاد كنسولگري آمريكا
رئيس‌جمهور درباره طرح مباحثي مبني بر ايجاد سركنسولگري در ايران از سوي آمريكايي‌ها و نظر جمهوري اسلامي در اين ارتباط گفت: ما هنوز تقاضاي رسمي در اين ارتباط دريافت نكرده‌ايم. شما اگر يادتان باشد بعد از سفر اول به نيويورك، سازمان هواپيمايي كشور نامه‌اي به طرف مقابل خود نوشت و درخواست كرد كه پرواز مستقيم بين ايران و آمريكا ايجاد شود كه اين امر دلايلي داشت؛ يكي از دلايل آن اين بود كه صدها هزار نفر از تاجران، صنعتگران، دانشگاهيان و مردم آمريكا داوطلب بودند به ايران سفر كنند كه البته دولت آمريكا در اين ارتباط سخت‌گيري‌هايي مي‌كند و اجازه‌ نمي‌دهد. از طرف ديگر ايراني‌هايي در آمريكا هستند كه مي‌خواهند به صورت مستقيم به ايران سفر كنند. از طرف ديگر برخي از مردم ايران نيز فارغ از مناسبات سياسي دو كشور تمايل دارند كه به آمريكا سفر كنند و ارتباط خود را با ملت اين كشور گسترش دهند. وي با بيان اينكه «ما بر ارتباط بين ملت‌ها تاكيد داريم و توسعه‌ روابط بين ملت‌ها را كار درستي مي‌دانيم و به هر اقدامي كه باعث توسعه‌ روابط بين ملت‌ها شود كمك و از آن استقبال مي‌كنيم، افزود: ملت ايران داراي ريشه‌هاي استواري است. ملت ايران ملتي انساني و اثرگذار است و هيچ نگراني از ارتباط گسترده‌ مردم با ساير ملت‌ها نداريم و از آن استقبال مي‌كنيم. احمدي‌نژاد گرچه در مورد كنسولگري آمريكا موضع مثبتي اتخاذ كرد، اما درباره مذاكره با دولت اين كشور به شكلي متفاوت سخن گفت. وي درباره طرح پيش‌شرط از سوي آمريكا براي مذاكره با ايران و نظر جمهوري اسلامي در‌اين موضوع گفت: ما با همه مذاكره مي‌كنيم. آمريكايي‌ها هم مي‌خواهند بيايند، بيايند. ما از آنها دعوتي نمي‌كنيم. ما براي آنها پست سفارشي و دعوت سه قبضه نفرستاده‌ايم كه با ما مذاكره كنند و اگر مي‌خواهند وارد مذاكرات شوند و خود را براي اين امر دعوت كرده‌اند، ديگر نبايد پيش‌شرط بگذارند. اين دوران گذشته است. ما بايد پيش‌شرط بگذاريم.
مخالفان جمهوري اسلامي هم تحت حمايت دولت هستند
رئيس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه درباره سفر مجدد هوشنگ اميراحمدي به ايران سوال كرد و گفت كه وي در دفعه اول سفر به ايران مدعي شده بود كه با مساعدت رئيس‌جمهور به ايران آمده و تلاش دارد روابط ايران و آمريكا را توسعه دهد، گفت: «اين‌گونه مسائل جاي سوال از رئيس‌جمهور ندارد، افراد مي‌توانند به ايران بيايند و بروند.» احمدي‌نژاد افزود: همه چيز ما روست. دولت چيز پنهاني از ملت ندارد. اگر قرار باشد روزي با آمريكا گفت‌وگو كنيم. به مردم مي‌گوييم كه مي‌خواهيم گفت‌وگو كنيم، به مردم مي‌گوييم ما تشخيص داده‌ايم و به نفع مردم است كه گفت‌وگو كنيم، پس مسائل ما روشن است و چيز پنهاني از مردم نداريم. وي با بيان اينكه «ايراني‌ها در هر كجا كه باشند براي ما محترم‌اند»، افزود: حتي ايراني‌اي كه مخالف دولت باشد و در خارج از كشور و در هر كجا ايستاده باشد، مورد حمايت جمهوري اسلامي است و ما به طور كامل از وي حمايت مي‌كنيم. رئيس‌جمهور افزود: همان‌طور كه گفتم اگر لازم باشد با آمريكا گفت‌وگو كنيم و به نفع ملت ايران باشد، من خودم مي‌آيم و مي‌گويم كه ما گفت‌وگو مي‌كنيم چون به نفع ملت ايران است.
ارتباط طرح تحول اقتصادي با انتخابات
اما در حوزه مناسبات داخلي، واكنش‌ها به طرح تحول اقتصادي و پرداخت مستقيم يارانه‌ها موضوع پرسش خبرنگاران بود. احمدي‌نژاد درباره طرح مباحثي مبني بر ارتباط اين طرح با انتخابات رياست جمهوري گفت: در مورد اين موضوع نيز بايد تابوها شكسته شود و در واقع مناسبات سياسي را نبايد در خدمت به مردم دخالت دهيم. معتقديم كه اين كار بايد در كشور شروع شود و اين از نيمه دوم سال آغاز خواهد شد. معتقديم كه اين اصلاحات بايد صورت بگيرد و ساختار اصلاح شود و اين يك كار مهم است كه بايد شروع كنيم. در يك سال مانده به برگزاري انتخابات، دنيا متوقف نمي‌شود كه بگويد بگذاريم انتخابات رياست جمهوري ايران برگزار شود و بعد فعاليت‌هاي‌مان را انجام دهيم. ما بايد از اين فرصت استفاده كنيم. رئيس‌جمهور با بيان اينكه «مطالعات ما در اين زمينه در حال نهايي شدن است»، گفت: با آنكه بسته تقريبا از نظر ما نهايي شده بود، آن را به مشورت گذاشتيم و اجرايي شدن آن را هم از نيمه دوم سال شروع مي‌كنيم. هرچه زودتر اين امر انجام شود به نفع كشور است و حداقل باعث جلوگيري از خساراتي از جمله بازدهي نامناسب مي‌شود؛ چراكه در حال حاضر بازدهي مناسب را نداشته و رشد شايسته‌اي نداريم. در واقع هرچه زودتر آغاز شود از برخي خسارات جلوگيري مي‌كند. وي خاطرنشان كرد: مناسبات سياسي اين‌گونه كه چه كسي مي‌آيد و چه كسي مي‌رود تاثيري در تصميم‌گيري‌هاي كشور ندارد و اين تابوها بايد شكسته شود. ما بايد از ثانيه‌ها استفاده كنيم. يك سال زمان زيادي است و بايد از اين مدت استفاده كرد. وي با بيان اينكه «ما در طول دو سال و نيم اخير در حال برنامه‌ريزي و مطالعات بوديم»، گفت: از برخورد بعضي‌ها تاسف مي‌خوريم و خنده‌مان مي‌گيرد. اگر دو سال و نيم پيش شروع مي‌كرديم، مي‌آمدند و مي‌گفتند كه دولت شتابزده كار را شروع كرده و اكنون نيز كه دو سال و نيم تمام تلاش خود را كرده‌ايم، برخي مي‌گويند چرا اكنون بايد اجرا شود؟ احمدي‌نژاد با بيان اينكه «به طور متوسط در طول چهار سال يك دولت ما شاهد انتخابات رياست جمهوري، مجلس، شوراها و هر دو دوره يك بار انتخابات مجلس خبرگان هستيم»، گفت: «پس ما در هر دوره انتخاباتي داريم ولي بايد كارها را انجام دهيم و به پيش برويم.»
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن