تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820409225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استقبال گسترده جهاني از تشكيل دولت وحدت ملي لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استقبال گسترده جهاني از تشكيل دولت وحدت ملي لبنان
به گزارش ايرنا از بيروت، "فواد سنيوره" نخست وزير لبنان پس از ‪۴۵‬ روز از مكلف شدن خود براي تشكيل دولت وحدت ملي، ديروز جمعه تشكيل دولت بر اساس توافق طرفهاي مختلف لبناني در دوحه قطر را كه اول خرداد ماه صورت گرفت، اعلام كرد.

در همين پيوند منوچهر متكي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران از تشكيل دولت وحدت ملي لبنان استقبال و ابراز اميدواري كرد تشكيل اين دولت موجب تحكيم وحدت ملي در ميان لبناني‌ها و ثبات و استقرار داخلي در آن كشور شود.

رياست فرانسوي اتحاديه اروپا نيز با تبريك تشكيل دولت به "ميشل سليمان" رييس جمهوري و سنيوره، تشكيل دولت وحدت ملي را گام مهمي در راه اجراي توافق دوحه با نظارت قطر و اتحاديه عرب و همچنين بر اساس تلاشهاي فرانسه و اروپا دانست.

به گفته منابع لبناني، مقام فرانسوي، بار ديگر بر حمايت كامل خود از نهادهاي لبناني به منظور ضمانت وحدت، ثبات و حاكميت اين كشور تاكيد كرد.

رياست اتحاديه اروپا، بر ادامه حمايت اين اتحاديه از لبنان در همه زمينه‌ها تاكيد كرد.

انگليس نيز از طريق وزارت خارجه، تشكيل دولت وحدت ملي لبنان را ستود و اعلام كرد ، منتظر برنامه كاري دولت جديد لبنان كه سنيوره در تشكيل آن موفق شد ، هستيم تا با چالشهاي موجود در برابر ملت لبنان برخورد كند.

"فرانك والتر اشتانماير" وزير خارجه آلمان نيز ، تشكيل دولت وحدت ملي لبنان را گام تازه ديگري به سوي پايان دادن به بحران سياسي اين كشور پس از انتخاب رييس جمهوري و آغاز به كار پارلمان دانست.

"ارسولا بلاسنك" وزير خارجه اتريش هم اظهار اميدواري كرد، تشكيل دولت لبنان، گام مثبتي در راه تثبيت وحدت ملي باشد.

"خاوير سولانا" نماينده امنيتي و سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز تاكيد كرد تصميمهاي مهمي در برابر دولت لبنان وجود دارد كه بايد طي هفته‌هاي آينده اتخاذ شود و سنيوره مي‌تواند به حمايت اروپا تكيه كند.

"بان كي مون" دبير كل سازمان ملل متحد نيزبا صدور بيانيه‌اي، با استقبال از تشكيل دولت وحدت ملي لبنان، گفت، اين اقدام مهم، نشانه روندي است كه لبنان براي خروج از بحران سياسي و احياي نهادهاي قانوني طي مي‌كند.

وي لبناني‌ها را به اجراي كامل توافق دوحه تشويق كرد.

قطر از زبان سخنگوي وزارت خارجه اين كشور اظهار اميدواري كرد تشكيل دولت وحدت ملي لبنان به تقويت وحدت صفوف ميان لبناني‌ها كمك كند.

"آن سومرست" سخنگوي دفتر خاور نزديك در وزارت امور خارجه آمريكا نيز ، تشكيل دولت لبنان را تصميم لبناني خواند و درباره وجود اعضاي حزب‌الله در اين دولت گفت ، اين وضع، جديد نيست، حزب‌الله در دولتهاي گذشته نيز وزير داشت و آمريكا مي‌تواند همكاري خود را با ساير نمايندگان دولت ادامه دهد.

"احمد ابوالغيط" وزير خارجه مصر نيز، تشكيل دولت لبنان را آغاز مرحله تازه‌اي از فعاليت ملي در اين كشور دانست.

"فرانكو فراتيني" وزير خارجه ايتاليا نيز، تشكيل دولت وحدت ملي لبنان را گام مهمي در راه توافق دوحه و شاهدي بر اراده همه نيروهاي سياسي لبناني دانست كه به طور هماهنگ به سوي ثبات لبنان پيش مي‌روند.

شوراي همكاري خليج فارس نيز با صدور بيانيه‌اي از تشكيل دولت وحدت ملي لبنان استقبال كرد.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن