تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820195585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي:(2) بعضي تلاش مي كنند در فن آوري هسته اي عوام گرايي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي:(2) بعضي تلاش مي كنند در فن آوري هسته اي عوام گرايي كنند


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اعلام كرد: بعضي ها در تلاشند كه فن آوري هسته اي را عوام گرايي كرده و بسياري از مشكلات و نارسايي ها و احيانا سوء مديريت ها را بر سر فن آوري هسته اي خراب كنند كه اين اقدام پديده خوبي نيست.

به گزارش روز شنبه خبرنگار امور مجلس باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در اولين همايش ملي، علمي و پژوهشي پدافند غيرعامل كه به مدت دو روز در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار مي شود گفت: امروز شما مي بينيد كه نظام سلطه بين المللي نتوانسته اقتدار خود را به رخ جهانيان بكشد و نمايندگان وي در منطقه خصوصا نماينده بزرگ نظام سلطه در منطقه (رژيم صهيونيستي) در مقابل يك ارتش نامنظم و يك كشور كوچك در جنگ هاي 33 روزه شكست خورد و آنها منشاء اين شكست ها را به پيام صادره از جمهوري اسلامي ايران مرتبط مي دانند پس طبيعي است كه يك چنين نظامي بيشتر مورد تهديد و مورد حسد قدرت هاي بزرگ و جهانيان است.
وي افزود: در پرونده هسته اي آنچه مشخص است بهانه اي است براي برخورد با نظام جمهوري اسلامي ايران، شما مراحل مختلف مذاكرات را كه مرور كنيد مي بينيد ما تعليق در فعاليت هاي هسته اي را پذيرفتيم تا حسن نيت خود را به جهانيان اثبات كنيم اما آنها پا را فراتر از اين گذاشته و مدعي شدند كه تعلق كافي نيست و شما بايد كلا فعاليت هاي هسته اي خود را تعطيل كنيد و اصلا شما نبايد در اين بحث و علم به پيش بروي و فعاليت در اين بخش علم و تكنولوژي براي شما ممنوع است.
جلالي يادآور شد: در حالي كه تمام قواعد را پذيرفته ايم، عضو NPT هستيم پروتكل الحاقي را عليرغم اينكه مجلس ما تصويب نكرده بود اما دولت بخش هاي زيادي از آن را اجرا كرد و بازرسي هاي بسيار زياد را كه نزديك به سه هزار نفر روز بود در داخل كشور پذيرفتيم و تمام فعاليت هاي خود را در منظر ديد جهانيان قرار داديم تا حسن نيت خودمان را ثابت كنيم اما با همه اين اقدامات آنها مدعي بودند كه ما نبايد داراي اين تكنولوژي باشيم.
وي تصريح كرد: در منطقه ما رژيم صهيونيستي داراي صدها كلاهك هسته اي است، عليرغم اينكه هيچ كدام از قراردادهاي بين المللي را امضاء نكرده و عضو NPT نيست، اما باز هم برخورد دوگانه اي را شاهديم و اين نشان مي دهد كه اهدافي كه آنها در نظر دارند چيز ديگري است.
مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: در تهديدهايي كه اخيرا از زبان برخي مقامات رژيم صهيونيستي و بعضي از تندروهاي جناح حاكم نئومحافظه كار در كاخ سفيد مبني بر اينكه ما بايد ايران را مورد تهاجم قرار دهيم و مانور رژيم صهيونيستي با يكصد فروند هواپيما انجام گرفت و اين مانور را بسيار در بوق كرنا كرده و مطرح كردند كه بالاخره بايد به جمهوري اسلامي ايران حمله شود و ما را مورد تهديد قرار دادند.
وي ادامه داد: اگرچه ما اين تهديدها را بيشتر حركت رواني مي دانيم و پاسخي به افكار عمومي خود رژيم صهيونيستي و بازي كردن با مردم و افكار عمومي در ايالت متحده آمريكا مي دانيم، بالاخره رژيم صهيونيستي هنوز نتوانسته گيجي از سيلي كه در جنگهاي 33 روزه از حزب الله خورد خود را رها كند اما جمهوري اسلامي ايران عليرغم اينكه همه آمادگي ها را ايجاد مي كند، ما موظف هستيم همه آمادگي ها را داشته باشيم، از پدافند عامل يا پدافند غيرعامل اما كشور تهديد كننده اي نيستيم.
نماينده مردم شاهرود اظهار داشت: ما قايل هستيم كه پرونده هسته اي و همه موضوعاتي را كه داريم بر مبناي مذاكره و گفت و گو قابل است، به ما گفته شده كه در پرونده هسته اي شما ابهامات زيادي وجود دارد و ما پذيرفتيم كه همه ابهامات در يك بسته مورد بررسي قرار بگيرد، همان چيزي كه به عنوان مداليته مشهور شد، شش عنوان بزرگ از ابهامات آژانس بين المللي انرژي هسته اي را با بوق و كرنا در يك بسته قرار دادند و عده اي در آن زمان شادي كنان مدعي شدند كه ايران ديگر نمي تواند به ابهامات پاسخ بدهد زيرا پاسخ هاي قانع كننده ندارد اما همه ديديم كه جمهوري اسلامي ايران در طي يك مذاكرات روشمند توانست به هر شش مورد كه حقيقتا موضوعات بزرگي را كه ساخته بودند، پاسخ دهد تا جايي كه البرادعي تا 17 بار در گفته ها و گزارشات خود بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران متذكر شد.
جلالي با اشاره به جوسازي هايي كه براي فن آوري هسته اي ايران به راه انداخته شد گفت: آنها ادعا مي كنند كه در فعاليت هاي گذشته ما انحرافي نبوده، امروز هم در فعاليت هاي شما ابهامي وجود ندارد اما از كجا معلوم كه در آينده شما از تكنولوژي صلح آميز براي مصارف غير صلح آميز استفاده نمي كنيد.
وي اين ادعاي آنها را يك ادعاي غيرحقوقي دانست و گفت: اين ادعاي آنها مثل جريان فردي است كه براي اخذ گواهينامه به پليس مراجعه مي كند، پليس به وي مي گويد شما رانندگي بلد هستيد، تاكنون هم دچار مشكل نبوده ايد اما از كجا معلوم كه شما پس از اخذ گواهينامه با كسي تصادف نكنيد و مشكل ساز نشويد؟
مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس عنوان كرد: اگر زندگي بشري را بخواهيم با چنين منطق هايي به پيش ببريم كه اصلا زندگي بشري مختل مي شود.
وي با اعلام اينكه جمهوري اسلامي ايران چهار هزار سانتريفيوژ فعال دارد كه در چارچوب NPT فعاليت مي كنند گفت: ما فن آوري اورانيوم را طبق قوانين آژانس انجام مي دهيم و در اين مساله دولت و ملت بر حق قانوني خود مصمم هستند.
وي با اشاره به سفر اخير سولانا و هيات همراه گفت: اين بار مذاكرات هم از روح و هم از لحن مثبت تري برخوردار بود و تلاش سولانا بر اين بود كه ما به نوعي به يك تفاهمي دست پيدا كنيم، البته آن ها پيشنهادهايي را مبني بر (به تعبير بعضي ها فريزكردن و يا پيشرفت نداشتن در فعاليت هاي هسته اي) دادند كه آن ها هم قطعنامه ها را متوقف كنند و جمهوري اسلامي ايران در جواب عنوان كرد كه ما به نامه و بسته شما پيشنهاد مي دهيم.
جلالي با تاكيد بر پاسخ جمهوري اسلامي ايران به بسته 1+5 اظهارداشت: جمهوري اسلامي ايران مجددا بر گفت و گو و مذاكره، حركت در چارچوب قوانين بين المللي با صيانت از خطوط قرمز و صيانت از حق برخورداري از فن آوري هسته اي تاكيد كرد و مقرر شد كه در آينده نزديك مذاكرات با ايران و بين سولانا و 1+5 محقق شود كه اين اقدام در اواخر تيرماه انجام خواهد شد.
وي افزود: به نظر مي رسد در پرونده هسته اي با مذاكره مي توانيم مساله را حل كنيم اگرچه متاسفانه هر زمان كه در حال دستيابي به يك تفاهمي هستيم آمريكايي ها به نوعي تلاش مي كنند كه اساس اين مذاكرات را تحريف كنند، در گذشته هم اين اقدامات رخ مي داد و هر زمان كه بايد به يك نتيجه اي مي رسيديم يك باره شايعه اي را راه امي انداختند، يك جايي لپ تابي يا عكسي پيدا مي شد و ساير اتفاقات ديگر، الان هم اوضاع همين طور است.
نماينده مردم شاهرود اظهار اميدواري كرد اين مذاكرات بتواند به يك نتيجه و جمع بندي خوب برسد و اميدواريم در تاريخ پيشرفت جنگي تكرار نشود زيرا جنگ پديده خوبي نيست و اميدواريم سرشت بربريت كه در برخي قدرت ها وجود دارد و همين امر موجب مي شود كه ساير كشورها احساس كنند كه از قدرت بازدارندگي خود استفاده كنند، به مرور در دنيا از بين برود.
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچگاه خواهان جنگ و درگيري نيست و براي هيچ كشوري تهديد نيست، در مانور پيامبر اكرم(ص) و برخي موشك هايي كه به دنيا نشان داديم، بخشي از توان بزرگ دفاعي جمهوري اسلامي ايران هست و اين همان كشوري است كه برخي مي گفتند مگر ايراني مي تواند چيزي بسازد اما امروز وضعيت ما نشان مي دهد كه ايراني داراي توانايي بالايي است.
مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهارداشت: ما در كشوري زندگي مي كنيم كه تا ديروز افرادي كه به عنوان تكنسين و كارشناس به اينجا مي آمدند از مردم اين كشور حق توحش مي گرفتند به عنوان اينكه در بين بربرها و وحشي ها زندگي مي كنند، كاپيتولاسيون از ما طلب مي كردند و احساس مي كردند ايراني داراي توان نيست اما امروز دانشگاه هاي ما، مراكز پژوهشي و علمي ما به حدي از بلوغ رسيده اند كه تكنولوژي هسته اي را خود ساخته اند و اين براي آنها مايه تعجب است كه چگونه با وجود اين همه سختگيري ها و محدوديت ها ايراني ها توانسته اند به اين حد از پيشرفت برسند.
جلالي اعلام كرد: آنها قدرت فكر و توان ايراني را دست كم گرفته و نشناخته اند، در حالي كه در مراكز هسته اي ما افرادي كه به عنوان دانشمند هسته اي مشغول به كار هستند داراي معدل سني 25 تا 30 سال و كاملا ساخته شده در فضاي انقلاب هستند./01/120
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن