تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820525405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناخرسندي اتحاديه اروپا ازنحوه نظارت كرواسي برهزينه شدن كمك هاي مالي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ناخرسندي اتحاديه اروپا ازنحوه نظارت كرواسي برهزينه شدن كمك هاي مالي
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): بلگراد - بروكسل ناخرسندي خود را از عملكرد دولت كرواسي در نحوه هزينه كردن و كنترل بر كمك هاي مالي اتحاديه اروپا اعلام كرد.


به نوشته رسانه هاي بالكان اين ناخرسندي چندي قبل در نشست كميته اجرايي نهادهاي مالي اتحاديه اروپا به اطلاع مقامات دولت كرواسي رسيده است.
روزنامه "يوتارني" چاپ زاگرب در شماره امروز خود با اشاره به نشست كميته اجرايي نهادهاي مالي اروپايي با نمايندگان دولت كرواسي نوشت: "اعضاي اين كميته معتقدند كه تاريخ پايان مذاكرات اتحاديه اروپا با كرواسي در سال 2009 ميلادي زود هنگام است. به گفته آنان زاگرب تنها در زمينه تفاهم سياسي در مذاكرات با اتحاديه اروپا پيشرفت داشته، اما در اجراي وظايف ومسئوليت هايش در قبال اروپا بهبودي مشاهده نمي شود."
بيشترين ناخرسندي اين كميته از كرواسي در مورد بي علاقگي زاگرب به مشاركت در برنامه هاي سرمايه گذاري مشترك است. در اين زمينه ايتاليا نسبت به سرمايه گذاري مشترك با كرواسي ابراز علاقه كرده، اما زاگرب پاسخ مساعدي به اين موضوع نداده است.
رييس كميسيون اروپا در نشست اخير اين كميته از مشكلاتي كه اتحاديه اروپا با بعضي از مقامات رسمي وزارتخانه هاي اين كشور دارند، سخن گفت. روزنامه يوتارني به نقل از مصاحبه "ايوو سانادر" نخست وزير كرواسي با روزنامه استاندارد چاپ وين نوشت:‌ "به نظر سانادر به رغم رد شدن معاهده ليسبون در همه پرسي ايرلند، كرواسي موفق خواهد شد كه در زمان پيش بيني شده به عضويت اتحاديه اروپا در آيد. اين در حاليست كه رييس جمهوري فرانسه (ساركوزي) كه كشورش از هفته پيش رياست شش ماهه بر اتحاديه اروپا را آغاز كرده، گفته است كه با توجه به رد معاهده ليسبون در ايرلند، فعلا هر گونه اقدامي در باره گسترش اتحاديه از جمله پذيرش كشورهاي بالكان مسكوت مي ماند. در عين حال كرواسي در تلاش است تا به روند مذاكرات پيوستن با اتحاديه اروپا تا پاييز سال 2009 ميلادي با موفقيت خاتمه دهد و اميد دارد كه تا اوايل سال 2010 ميلادي به عنوان بيست و هشتمين عضو اتحاديه اروپا پذيرفته شود.
قابل ذكر است كه پارلمان اروپا نيز ماه گذشته از كرواسي به خاطر اجرا نشدن اصلاحات در بخش هاي قضايي، خدمات رساني عمومي و مبارزه جدي با رشوه خواري و فساد مالي در بخش صنايع كشتي سازي انتقاد كرد.
كرواسي هم اكنون عضو غير دائم شوراي امنيت سازمان ملل است و قرار است كه به صورت رسمي در ماه جاري ميلادي به عضويت سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در آيد. كرواسي در اجلاس سران ناتو در اوايل ماه آوريل جاري در بخارست همراه با آلباني دعوتنامه عضويت در ناتو را دريافت كرد.
اروپام **255**1375
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن