تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820077728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت ويروس‌ها به كمك فناوري‌ نانو


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ساخت ويروس‌ها به كمك فناوري‌ نانو
خبرگزاري فارس: محققان كره‌اي توانسته‌اند ويروسي را بسازند كه قادر است درمان مورد نظر را با كارايي بالاتر از آنچه تاكنون ميسر بوده است به سلول‌هاي بيمار منتقل كند. اين ساختار جديد اين قابليت را به دليل وجود شاخك به دست آورده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي ستاد توسعه نانو، اولين ويروس مصنوعي در سال 2003 براي درمان مردم و نه براي از بين بردن آن‌ها ساخته شد.
يك ويروس به همان راحتي كه باعث مرگ مردم مي‌شود قادر است درمان‌هاي لازم را نيز به سلول‌ها منتقل سازد. مشكل استفاده از ويروس مصنوعي اين است كه هيچ كس نتوانسته است آن‌ها را به شكل دلخواه و مناسب جهت انتقال عوامل درماني درآورد. با اين حال، محققان كره‌اي توانسته‌اند ويروسي را بسازند كه قادر است درمان مورد نظر را با كارايي بالاتر از آنچه تاكنون ميسر بوده است به سلول‌هاي بيمار منتقل كند. علت اين امر هم وجود شاخك‌هاي لاوكرافتين ويروس جديد است.
محققان كره‌اي با كمك فناوري‌‌نانو ساختار ويروس را شكل دادند و سپس ملكول‌هاي خودآرا به آن افزودند. نتيجه، ايجاد ويروسي با فيلامان‌هاي زياد بود. چنين ساختاري باعث مي‌شود ويروس مدت طولاني در بدن برجاي بماند.
اهميت اين كشف در اين است كه هدايت دقيق عوامل درماني به درون سلول‌ها به كمك ويروس‌ها همچون بكارگيري يك آدمكش حرفه‌اي جهت از بين بردن هدف در مقايسه با روش‌هاي رايج درماني كه مانند دويدن پيرامون يك شهر و شليك گلوله به صورت تصادفي در جهات مختلف است.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن