تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817908017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين جشنواره بازيهاي رايانه اي؛مهرامسال


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دومين جشنواره بازيهاي رايانه اي؛مهرامسال
واحد مركزي خبر:محمد بيطرف عضو هيات مديره و معاون اجرايي بنياد ملي بازيهاي رايانه اي گفت: بازار بازيهاي رايانه اي كشور در اختيار توليدات ديگر كشورهاست به گونه اي كه قريب 99 درصد بازيهاي موجود بدون مديريت و از مسيرهاي غير معمول و غير متعارف وارد كشور مي شود. بيطرف اضافه كرد : اين در حالي است كه در كشورهاي توليد كننده در اين بازيها رده سني مشخص و طبق آن استفاده مي شود اما در كشور ما به دليل نبود نظام هاي نظارتي ، رده بندي ها رعايت نمي شود و در برخي موارد شاهد آموزش خشونت و آثارمخرب و معضلات ديگر هستيم.

وي گفت : مخاطب بازيهاي رايانه اي در كشور ما كودكان، نوجوانان و جوانان هستند به همين دليل طرح تدوين نظام ملي رده بندي سني برگرفته از فرهنگ در حوزه هاي مختلف روانشناسي و جامعه شناسي را در دست داريم كه در ماههاي آينده به بهره برداري نهايي مي رسد.

بيطرف افزود : پيش از تشكيل بنياد ملي بازيهاي رايانه اي در سال 1385 ، بانك اطلاعاتي مدون و تخصصي بازيهاي رايانه اي در كشور وجود نداشت و به همين علت مشخص نيست نخستين بازي رايانه اي توليد ايران كدام بازي بوده است.

معاون اجرايي بنياد ملي بازيهاي رايانه اي سابقه توليد نخستن بازي را از سال 74 مي داند و مي گويد :نخستين بازيها درباره جنگ تحميلي و فتح خرمشهر بوده است كه نهادهاي دولتي و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آنها را توليد كردند.

وي افزود : در دو سه سال اخير نسل ديگري از بازيها چون پايان معصوميت ، پويا و خپل ، سرزمين گمشده ، حسني و لوبياي سحرآميز، لطفعلي خان زند، سرزمين گمشده ، مسابقات خياباني و رانندگي در تهران از اين جمله هستند. همچنين در يكسال گذشته طرح هايي آغاز شده است كه چهار تا پنج مورد آن تا پايان فصل تابستان به مرحله نشر و توزيع مي رسد و به همين تعداد نيز تاپايان سال و احتمالا اوايل سال آينده توليدات ديگر راهي بازار مي شود.

بنا براين گزارش بنياد ملي بازيهاي رايانه اي در پي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان سازماني در درون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تشكيل شد . اين بنياد عامل بستر ساز، توليد بازيهاي فاخر و ارزشمند رايانه اي را فراهم مي كند و قرار است به زودي ابزار هاي حمايتي خود از فرايند پيش توليد ،توليد، نشر و عرضه را اعلام كند.

در كنار اين بنياد ، انجمن بازيهاي رايانه اي زير نظر سازمان تربيت بدني ، وظيفه برگزاري مسابقات ورزشي رايانه اي را در كشور برعهده دارد . پارسال نخستين دوره مسابقات آسيايي داخل سالن در كشور برگزار شد و تيم ايران در اين مسابقات رتبه خوبي كسب كرد كه نشان از آمادگي و علاقه مندي مخاطبان درون كشور دارد.

بيطرف تاكيد كرد:كم و بيش مسابقاتي در سطح شهر يا استان به مناسبتهاي مختلف برگزار شده است اما تقويم مشخصي براي برگزاري اين جشنواره ها در كشور وجود ندارد .

وي افزود : اعتقاد داريم اگر توليد كننده هاي بازيهاي رايانه اي ايراني جنبه جذابيت و سرگرمي را در نظر نگيرند ، مخاطب خود را از دست ميدهد و چرخه اين صنعت حركت نخواهد كرد .

بيطرف بازيهاي موجود ايراني را قابل قبول ارزيابي كرد وگفت : برخي از اين بازيها در بازي سرا به مخاطبان عرضه شده و مورد توجه قرار گرفته است .

معاون اجرايي بنياد ملي بازيهاي رايانه اي افزود: به عنوان مثال مي توان از بازي" مسابقات خياباني "به عنوان بازي بومي شده مسابقات ماشين نام برد كه كاربران از راندن خودرو خود در خيابانهاي شناخته شده ، لذت بيشتري مي برند.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن