تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803916152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشگاه؛ زير ذره‌بين برنا


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: دانشگاه؛ زير ذره‌بين برنا
پايان آزمون سراسري سال 1387، تغيير تقويم آموزشي دانشگاه ها، بررسي كمبود اعتبار و ضعف پژوهش به عنوان چالش پيش‌روي رشته‌هاي انساني، نگاهي به تضعيف حوزه دين، قوه قضائيه در گيرو دار مسائل جناحي، رد نسبت فاميلي فاطمه آجرلو با پاليزدار، مشخص شدن تكليف موسسات غير مجاز فراگير تا پايان تابستان، حمايت ويژه از دانشجويان دكتري دانشگاه علامه، و غيره تنها موارد معدودي از موضوعات مورد بررسي برنا از دانشگاه و مسايل پيرامون آن طي هفته گذشته بوده است.


به گزارش سرويس دانشگاه و تشكل، طي هفته گذشته قشر جوان كشور به ويژه داوطلبان كنكور روزهاي پر استرسي داشتند كه سرويس دانشگاه برنا طي اين هفته علاوه بر ارايه اخبار و گزارشات فراوان از دانشگاه، پوشش خبري كنكور سراسري را نيز در اولويت قرار داد كه شرح اجمالي آن در اين گزارش ارائه مي شود.

پايان كنكور سراسري 1387

كنكور سراسري سال 1387 با حضور 516 هزار و 618 داوطلب در گروه آزمايشي علوم انساني ظهر امروز به پايان رسيد.

آزمون سراسري امسال يك ميليون و 344 هزار و 978 نفر ثبت نام كرده بودند كه به گفته مقامات وزارت علوم تحقيقات و فناوري امروز از اين تعداد در حدود 600 هزار نفر وارد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي مي شوند.

به گزارش برنا، در اين كنكور آزمون گروه آزمايشي علوم انساني با رقابت 516 هزار و 618 داوطلب صبح امروز، آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي با رقابت 458 هزار و 842 نفر و آزمون زبان هاي خارجي با رقابت 146 هزار و 653 نفر روز گذشته در 386 شهرستان مختلف كشور به طور همزمان برگزار شد.

تقويم آموزش عالي كشور تغيير مي‌كند

وزير علوم، تحقيقات و فناوري در نشست خبري خود با خبرنگاران از تغيير تقويم آموزش عالي كشور به منظور بهبود زمان استفاده از سال تحصيلي خبر داد.

محمد مهدي زاهدي با اشاره به محور اين نشست مبني بر تشريح فعاليت‌هاي مرتبط با نوآوري و شكوفايي، گفت: وزارت علوم در راستاي رسالت و وظايف خويش كه توسعه علم و فناوري و نوآوري است، ستادي تحت عنوان ستاد راهبردي نوآوري و شكوفايي با عضويت چهار تن از معاونان وزير، چهار نفر از روساي دانشگاه ها، سه رييس پژوهشگاه‌ها همچنين سه نفر از روساي پارك‌هاي علم و فناوري تشكيل داده است.

وي فرهنگ سازي و اطلاع‌رساني در امر نوآوري، ‌بازنگري‌ سياست‌ها و برنامه‌هاي وزارت علوم و واحدهاي ستادي، دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشي و فناوري در جهت نوآوري، همكاري موثر با ساير نهادهاي مسؤول در جهت هم افزايي برنامه‌هاي انگيزشي، حمايتي و تشويقي در ارتباط با حمايت از نوآوري در راستاي برنامه‌هاي ملي كشور را از اهداف اين ستاد عنوان كرد.

به قلم دانشجو.../ اينجا مي‌تواند مجنون باشد

صداي ما بايد از لابه لاي كاغذها و دل نوشته ها تا اعماق تاريخ به گوش برسد. اگر مانديد بنويسيد حقانيت و مظلوميت اين بچه ها - شهدا- را. پس اكنون كه بر بلنداي جواني ايستاده ايم و به آن سوي موفقيت مي نگريم چاره اي نداريم چون تحقيق و تفكر، ايمان و اعتقاد، انديشه و اميد براي فرداهاي روشن... سنگر بساز برادر، امروز روز جنگ است. هر واژه يك گلوله، هر جمله ...

زماني خسته بودم، احساس مي كردم آسمان در گلويم گير كرده است. دلم از چشمانم جاري است نه مي خواستم بگويم و نه مي خواستم بنويسم و فقط بخوانم بشنوم. نه مطالب به موقع تايپ و ويراستاري مي شد و نه به موقع صفحه آرايي، مناسبت ها تمام مي شد و فصل نامه تبديل به گهگاه نامه، نه تلاشمان را مي ديدند و نه براي به ثمر رسيدن زحمات بچه ها تلاش مي كردند.

اين كه بودجه كم است، فرصت محدود است، مناسبت ها زياد است، مطالعه نيش دار است و... دليل است يا دليل تراشي؟!

اما با وجود اين همه تناقض هاي كلامي و بي عدالتي هاي عملكردي نتوانستم و سكوتم را شكستم. برآن شدم كه دوباره شروع كنم و با صحت و دقت قلم بزنم، تصميم گرفتم كه در اين راه هم زحمت بكشم و هم سختي...!

با خود گفتم: كاروان رفت و تو در خواب بيابان در پيش، كي روي؟ ره ز كه پرسي؟ چه كني؟ چون باشي!

كمبود اعتبار و ضعف پژوهش چالش پيش‌روي رشته‌هاي انساني

به جرات مي توان ادعا كرد 50 درصد كل دانشجويان كشور را دانشجويان علوم انساني تشكيل مي دهند كه اگر پذيرفته شدگان دانشجويان دانشگاه هاي دولتي و غير دولتي حوزه علوم انساني و تعداد فارغ التحصيلان را كنار هم بگذاريم، مشخص مي شود كه اين نسبت هيچ سنخيتي با اعتبارات تخصيص يافته نخواهد داشت... بي توجهي به اعتبارات بخش پژوهش به عنوان موضوع مهمي كه به صورت مكرر در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس قبلي مطرح شد نيز علتي شده بر اين زخم ناسور كه...

رشته علوم انساني طي چند سال اخير با مشكلات و دغدغه هاي بسياري دست و پنجه نرم كرده است كه حتي بسياري از مسئولان كشور بر آن اذعان دارند و رسيدگي به وضعيت موجود را در راس برنامه هاي آموزش عالي كشور و ضروري مي دانند.

تضعيف حوزه دين و گفت و گو با اعضاي تشكل هاي دانشجويي

قائم مقام سياسي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور با تاكيد بر ضرورت تفكيك بين جريان هاي اصلاح طلب و طرح چند پرسش از اعضاي زير مجموعه اعتماد ملي گفت: فقط با نگاهي به مطالب يكسال گذشته ببينند تضعيف در حوزه دين را چه كسي انجام مي دهد؟

علي خضريان، در گفت و گو با خبر نگار سرويس دانشگاه و تشكل برنا، با بيان اينكه جاي خوشحالي است كه روحانيوني اين چنين و درگير با مسائل سياسي شده امروز دغدغه دين پيدا كرده اند، گفت: اما مساله اين جاست كه اين مباحث تا چه حد با واقعيت روبه رو است.

عضو اتحاديه انجمن اسلامي مستقل دانشگاه ها با اشاره به اينكه امروز افراد مقصر در توهين ها، به مصداق فردي كه خودش دزدي كرده و همراه با جمعيت مي گويد:آي دزد! آي دزد! در اين وضعيت نيز شخص منتجب نيا با طرح چنين مباحثي سعي بر هدايت رفتارهاي سياسي در فضاي ديني دارد.

مسائل جناحي قوه قضائيه را به بيراهه مي كشاند

دبير سياسي انجمن اسلامي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: اگر قوه قضائيه بخواهد مسائل سياسي و جناحي را ذره اي در رويكردهاي خود دخالت دهد خيلي زود به بيراهه خواهد افتاد و اعمال سلايق، روند فعاليت هاي اين قوه را نامطلوب خواهد كرد.

اهمال كاري هاي قوه قضائيه اين روزها به سوژه داغ رسانه هاي خبري تبديل شده كه انصافا رسانه ها، احزاب و جريانات سياسي كشور و به ويژه تشكل هاي دانشجويي در مطالبه از اين قوه از هيچ اقدامي مضايقه نكرده اند: دعوت از رئيس اين قوه در مجامع دانشگاهي، تحصن در برابر كاخ دادگستري، مطالبه از اين قوه، انتشار بيانيه ها و...

سيد حسين موسوي در تشريح عملكرد قوه قضائيه به خبرنگار سرويس دانشگاه و تشكل برنا، گفت:در هر كشوري قوه قضائيه بار انتقادها را بر دوش دارد و از آنجائي كه مردم در جريانات امور اين قوه هستند؛ بيشتر انتقادهاي خود را هم به آنها منعكس مي كنند.

هيچ نسبتي با پاليزدار ندارم

فاطمه آجرلو در مراسم تقدير از اعضاي كميته تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضاييه سخنان پاليزدار را فاقد سنديت اعلام كرد و رابطه فاميلي خود را با وي تكذيب كرد.

فاطمه آجرلو با اشاره به فرمان هشت ماده اي رهبر معظم انقلاب براي مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: مجلس هفتم شوراي اسلامي براي مبارزه با مفاسد اقتصادي فوق العاده پرشور و پرحرارت حركت مي كرد، ولي در ادامه نسبت به اين مسئله سرد شد و بسياري از دوستان حتي حاضر نشدند زير تابوت مبارزه با مفاسد اقتصادي را بگيرند.

وي افزود: تحقيق و تفحص از قوه قضاييه كه در دوران مجلس هفتم شوراي اسلامي انجام شد ثمرات و دستاوردهاي بسياري داشت و گزارشي كه از آن در صحن علني مجلس شوراي اسلامي قرائت شد تنها يك ارائه حداقلي از دستاوردهاي اين تحقيق و تفحص بود.

تكليف موسسات غير مجاز فراگير تا 3 ماه ديگر مشخص مي‌شود

رييس دانشگاه پيام نور با اشاره به اين كه به خاطر صيانت از اعتبار دانشگاهي و آموزش عالي كشور اجازه نمي دهيم موسسات فاقد استاندارد فعاليت كنند، گفت: تكليف موسسات غير مجاز فراگير تا سه ماه ديگر مشخص مي شود.
وي در خصوص موسسات آموزشي غير مجاز گفت: به خاطر صيانت از اعتبار دانشگاهي و آموزش عالي كشور اجازه نمي دهيم كه اين موسسات كه استاندارد لازم را ندارند، فعاليت كنند.

وي با بيان اين مطلب كه سال گذشته طرحي در اين زمينه آماده شد اما مجالي براي ارائه در مجلس فراهم نشد، افزود: اميدواريم امسال نمايندگان مجلس به ويژه اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات طرح برخورد با اين موسسات را در دستور كار خود قرار دهند.

دانشجويان دكتري دانشگاه علامه حمايت مي شوند

رييس دانشگاه علامه طباطبائي از حمايت هاي ويژه دانشجويان دوره دكتري اين دانشگاه خبر داد و گفت: از سال آينده تحصيلي دانشجويان دوره دكتري دانشگاه علامه طباطبائي تحت حمايت هاي ويژه قرار مي گيرند.

حجت الاسلام سيد صدر الدين شريعتي در گفت و گو با خبرنگار سرويس دانشگاه و تشكل برنا ،افزود:ايجاد تغيير در برنامه هاي دوره دكتري دانشگاه علامه طباطبائي براساس فرمان مقام معظم رهبري مبني بر ارتقاء علمي دانشجويان دكتري دانشگاه علامه به طوري كه هر دانشجو خود يك نظريه پرداز باشد آغاز شد.

وي افزد: در اين رابطه مقرر شد دانشجويان غير بورسيه دوره دكتري كه به صورت آزاد پذيرش شده اند تحت حمايت هاي ويژه قرار گيرند.

***
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن