تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820460394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي لاريجاني خطاب به غربي‌ها: به دنبال يك بازي بُرد - بُرد باشيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: علي لاريجاني خطاب به غربي‌ها: به دنبال يك بازي بُرد - بُرد باشيد
خبرگزاري فارس: علي لاريجاني خطاب به غربي‌ها گفت: بهتر ا ست كه وارد يك بازي بُرد - بُرد باشيد. وضعيت منطقه امروز حساس است و ما به دقت اوضاع آن را دنبال مي‌كنيم شما تا امروز دنبال بازي برد - باخت بوده‌ايد، اما اين راه اشتباهي است.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي طي سخناني در مراسم اولين سالگرد آغاز به كار شبكه پرس تي وي گفت: پرس تي وي از لحاظ جذابيت و خلاقيت جزو شبكه‌هاي خوب است.
وي افزود:‌ در روزهاي پاياني جنگ تحميلي و مصادف با امروز آمريكا هواپيماي مسافربري كشور ما را توسط ناو خود مورد اصابت قرار داد و سرنشينان آن را به شهادت رساند.
رئيس مجلس در ادامه افزود: آمريكايي‌ها در گذشته و پيش از پيروزي انقلاب اسلامي با دولت ملي مصدق مبارزه كردند و با دسيسه دولت مردمي مصدق را سرنگون كردند و پس از آن مستشاران خود را در سراسر كشور گستراد و اين فجايع در خاطرات سران رژيم سابق مشخص است كه دولتمردان ايراني هيچ تصميمي نمي‌توانستند بگيرند مگر با اجازه آمريكايي‌ها.
لاريجاني در ادامه سخنان خود اظهار داشت:‌ با مطالعه خاطرات عزت شاهي متوجه مي‌شويد كه وضعيت حقوق بشر در آن روزها چگونه بود اما آمريكايي‌ها در اين مورد هيچ اعتراضي به سران رژيم پهلوي نمي‌كردند.
دبير شوراي سابق امنيت ملي كشورمان به فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران پيش از انقلاب اشاره كرد و گفت:‌با كارنامه‌اي كه رژيم پيشين در زمينه حقوق بشر داشت اما آمريكايي‌ها و غربي‌ها به سران رژيم سابق اجازه فعاليت‌هاي هسته‌اي مي‌دادند و از نظر آنها اين فعاليت‌ها بلامانع بود.
علي لاريجاني افزود:‌ در ابتداي انقلاب آمريكايي‌ها ژنرال هايزر را به ايران فرستادند تا بار ديگر در ايران كودتايي انجام دهند كه اين نشان از ناآشنايي آنها با فرهنگ ايرانيان و بي‌توجهي آنان به تمدن ايران بود.‌ آنان فكر مي‌كردند كه هر كاري مي‌توانند انجام دهند.
لاريجاني افزود:‌ همين گام‌هاي غلط باعث شد تا مردم ايران مصمم شوند تا دست آمريكايي را قطع كنند. پس از پيروزي انقلاب فورا جلوي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را گرفتند و در ادامه صدام را عليه ايران شوراندند و عراق را مسلح كردند كه خود مادلين آلبرايت نيز چند سال پيش بر اين مطلب اعتراف كرد و آنان تصور مي‌كردند كه با حمله عراق مي‌توانند جلوي انقلاب را بگيرند و حتي سلاح شيميايي در اختيار صدام قرار دادند اما امروز همانان مي‌گويند كه ما از سلاح‌هاي شيميايي نگرانيم.
وي افزود: در مقابل همه سلاح‌هاي صدام ايرانيان مقاومت و از سرزمين خود دفاع كردند و غربي ها زماني كه صدام به كويت حمله كرد متوجه شدند كه در مورد صدام اشتباه كردند.
لاريجاني با اشاره به فعاليت‌هاي رسانه‌هاي غربي در زمان جنگ گفت: در آن سال‌ها رسانه‌هاي غربي ادعا مي‌كردند كه ايران متجاوز است و ايران به عراق حمله كرده است اما اكنون پي به اشتباه خود برده‌اند.
علي لاريجاني با اشاره به حمله ناو هواپيمابر آمريكا به هواپيماي مسافربري ايران گفت:‌ آمريكايي‌ها نه تنها از ملت ايران عذرخواهي نكردند و تنها به اظهار تاسف بسنده كردند كه حتي به مسئول ناو نشان و درجه اعطا كردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهارات خود با بيان اينكه توهم حمله پيش دستانه يك توحش مدرن است گفت:‌ در هيچ نظامنامه بين‌المللي اين مورد پيدا نمي‌شود كه كشوري چون احتمال نيت حمله به ما دارد ما بايد حمله‌اي پيش دستانه كنيم و با همين توهم به افغانستان و عراق حمله كردند اما همان‌ها امروزه با طالبان مذاكره مي‌كنند و از آنها استمداد مي‌طلبند اين براي دولت انگليس و ناتو افتضاح و متاسف كننده است.
وي در ادامه افزود: آمريكايي‌ها ادعا كردند كه در عراق برج دموكراسي مي‌سازند تا بر ايران و سوريه سايه بيندازند اما محصول آن كشته شدن صدها هزار عراقي، ايجاد گوآنتانامو، كشته شدن حدود 4000 هزار سرباز آمريكايي و ادامه جنگ تروريست‌ها با آنها در عراق است. درحالي كه اين تروريست‌ها از كشورهاي دوست آمريكا به عراق مي‌آيند تا با آمريكايي‌ها بجنگند.
لاريجاني گفت:‌ امروز همگان در لبنان مي‌دانند عاملي كه اجازه نمي‌دهد در لبنان دولت ملي تشكيل شود آمريكاست. امروزه آمريكا به دولتي ماجراجو در منطقه تبديل شده است و مردم منطقه از آنها متنفر هستند.
علي لاريجاني با اشاره به فعاليت‌هاي صلح‌آميز كشورمان و اقدامات غربي‌ها در اين خصوص اظهار داشت:ايرانيان توانستند با اراده خود به دانش هسته‌اي دست يابند،‌ در كاخ سعدآباد گفتند كه تنها چند هفته تعليق كنيد اما اين تعليق تبديل به چند سال شد و غربي‌ها به معاهدات خود عمل نكردند.
وي گفت: در سال 84 در نيويورك با وزراي كشورهاي اروپايي ديداري داشتم و به آنها گفتم كه عملكرد شما موجب شده است تا ما به سمت شكستن تعليق‌ها حركت كنيم. براي ما روشن بود كه آنها نمي‌خواهند ايران فعاليت‌هاي هسته‌اي داشته باشد حتي در مذاكره زمستان 84 كه با پا در مياني روسها و در برلين تشكيل شد نماينده انگليس به صراحت گفت كه ما حتي دانش هسته‌اي صلح‌آميز را از ايران نمي‌پذيريم.
دبير سابق شورايعالي امنيت ملي در ادامه با اشاره به روند موضوع فعاليتهاي صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان گفت:‌با آغاز جنگ 33 روزه لبنان آنها فكر كردند كه اين جنگ ظرف چند روز تمام مي‌شود و از اين شلوغي استفاده كردند و در حالي كه قرار بود مذاكرات ادامه پيدا كند ظرف 24 ساعت قطعنامه‌اي برعليه كشورمان صادر كردند.
وي افزود: در پي مذاكرات پس از آن به مباني مورد توافق رسيديم اما خود آنها دوباره آن را برهم زدند و حالا مي‌گويند ايران برگردد به ميز مذاكره در حالي كه خود آنها مذاكره را رها كردند.
لاريجاني خطاب به غربي‌ها گفت: شما فرصت‌ها را از دست داديد همانگونه كه بارها فرصت‌سوزي كرديد امروز با واقعيت جديدي مواجه هستيد و بايد آنرا بپذيريد.
لاريجاني گفت: جمهوري خواهان با رفتارهايي كه در منطقه داشتند شكست سختي خوردند كه اين هم در انتخابات كنگره خود را نشان داد و هم در انتخابات آينده نيز اين موضوع خود را نشان خواهد داد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود گفت:‌شما با اين وضعيتي كه در منطقه داريد و با اين شيوه‌اي كه در پيش گرفته‌ايد به بن‌بست خواهد رسيد. ايرانيان ستيزه‌جو نيستند و هيچ وقت از مذاكره پرهيز نداشته‌ايم در موضوع انرژي هسته‌اي نيز همواره طريق مذاكره را به عنوان بهترين راه اعلام كرده‌ايم اما اگر شما راه مذاكره را در پيش نگيريد هم خود و هم منطقه را در رنج قرار مي‌دهيد و راه فراري هم نيست.
وي افزود: اگر دنبال راه معقول در منطقه هستيد بايد تصورات ذهني خود تغيير دهيد نه اينكه روش‌هاي كهنه همانند چماق و هويج را برگزيند بلكه روش جديد با اسلوب جديد.
لاريجاني افزود: ‌ممكن است شما لطمه‌اي به ايران بزنيد اما مطمئاً باشيد كه لطمه خواهيد خورد بهتر است كه وارد يك بازي برد - برد باشيد وضعيت منطقه امروز حساس است و ما به دقت اوضاع آن را دنبال مي‌كنيم شما تا امروز دنبال بازي برد - باخت بوده‌ايد اما اين راه اشتباهي است.
وي افزود: ايران به دنبال آرامش در منطقه است اما بايد غرب اقدامات ارباب‌رعيتي را فراموش كند كما اينكه مي‌خواستند در عراق توافقنامه بغداد را اجرا كنند كه با مخالفت مردم عراق روبرو شدند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت:‌ اگر عاقلانه فكر كنيد به راهي مي‌رسيد كه به نفع شما خواهد بود و هميشه نيز اين فرصت براي شما نخواهد بود.
انتهاي پيام/ز
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن