تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820558100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگروه خودكشي در همايش اسلام و آسيبهاي اجتماعي اعلام كرد : نرخ خودكشي در مردان دو برابر زنان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارگروه خودكشي در همايش اسلام و آسيبهاي اجتماعي اعلام كرد : نرخ خودكشي در مردان دو برابر زنان است
به گزارش روزچهارشنبه ايرنا ،گزارش كارگروه بررسي خودكشي و خودكشي گرايي درايران در كتاب گزيده مقالات و نتايج كارگروههاي نخستين همايش علمي اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي منتشر شده است.

اين گزارش مي‌افزايد : ميزان اقدام به خودكشي در زنان دو برابر مردان است گزارش اين كارگروه حاكي است : براساس آخرين اطلاعات پنج استان كرمانشاه ، ايلام ، همدان ، آذربايجان غربي و گيلان جزو پنج استان اول از بابت ميزان بروز مرگ ناشي از خودكشي هستند و بين دو استان رديف‌هاي اول و دوم با بقيه استان‌ها تفاوت خيلي زياد است.

براساس اين گزارش ، نرخ كلي خودكشي در كرمانشاه ‪ ۹/۱۹‬در هر يكصد هزار نفر و عيار آن براي مردان و زنان به ترتيب ‪ ۲/۲۱‬و ‪ ۴/۱۸‬مورد در هر يكصد هزار نفر بوده است.

در اين بررسي استان‌هاي سيستان و بلوچستان ، اصفهان ، سمنان ، زنجان ، يزد و خوزستان به ترتيب با ميزانهاي كلي خودكشي و با عيارهاي ‪ ۳/۳ ، ۳/۳ ، ۶/۲ ،۷/۱ ، ۱/۲‬و ‪ ۵/۳‬در ‪ ۱۰۰‬هزار نفر به ترتيب كمترين ميزانها را از نظر خودكشي داشته اند.

براساس مطالعات اين كارگروه ، نرخ واقعي خودكشي در تمامي كشورها به دلايل اعتقادي ، ننگ و عاردانستن اين عمل و تبعات حقوقي وراث هميشه كمتر از ميزان واقعي بيان مي‌شود و اين موضوع در كشور ما نيز مصداق دارد.

از نظر اين كارگروه، عوامل روانشناختي ، نوروشيمي ، فيزيولوژيك و تغييرات اجتماعي در بروز خودكشي تاثير دارند.

يافته‌هاي كارگروه خودكشي و خودكشي گرايي در ايران نشان مي‌دهد: به رغم انجام مطالعات گسترده محلي و منطقه‌اي تاكنون هيچ مطالعه جامعي درباره خودكشي و خودكشي گرايي در سطح ملي كه تمام استانهاي كشور را شامل شود ، انجام نشده است.

اين گزارش مي‌افزايد: بيشترين ميزان خودكشي در سنين ‪ ۴۵ - ۱۵‬سالگي و حداكثر بروز سني در ‪ ۳۰‬سالگي است.

اين گزارش مي‌افزايد:حداقل ميانگنين سني افراد در استان هرمزگان در بين ‪ ۲۲‬استان كشور از همه استانها پايين تر بوده و پس از آن استانهاي گلستان ، كرستان ، زنجان ، كرمانشاه قرار داشته‌اند كه توجه به استانها مزبور را مي‌طلبد.

اين كارگروه با اشاره به اينكه نقش مسائل اجتماعي ، اقتصادي در خودكشي كمتر بررسي شده است پيشنهاد كرد : از طريق افزايش سطح آگاهي مسوولان نسبت به بار بيماريهاي رواني ، سرمايه‌گذاري بيشتر در زمينه سلامت روان تشويق شود.

اين كارگروه از رسانه‌ها خواست مسائل مربوط به خودكشي را پررنگ منعكس نكنند.

همايش اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي روزهاي دهم و يازدهم ماه جاري در تالار غدير مركز همايش‌هاي وزارت كشور با حضورتعدادي از استادان دانشگاه ،برخي از مسوولان كشوري و نمايندگاني از حوزه‌هاي علميه كشور برگزار شد.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن