تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814294356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي قوه قضاييه: چالش‌هاي فراواني در زمينه مديريت پيشگيري از جرم وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سخنگوي قوه قضاييه: چالش‌هاي فراواني در زمينه مديريت پيشگيري از جرم وجود دارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

سخنگوي قوه قضاييه با بيان اين‌كه در زمينه مديريت پيشگيري از وقوع جرم در ايران چالش‌هاي فراواني بين علما و اساتيد وجود دارد،اظهار كرد: در لايحه مجازات اسلامي كه اكنون در كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است، نتوانستيم نسخه جامعي در اين زمينه ارايه كنيم.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،دكتر عليرضا جمشيدي در اولين همايش ملي "پيشگيري از وقوع جرم" با بيان اين‌كه مديريت پيشگيري از جرم از دو جزء مديريت و پيشگيري تشكيل مي‌شود، گفت: برنامه ريزي، سازماندهي، هماهنگي و كنترل مولفه‌هاي مديريت هستند و از مرحله وقوع جرم تا آستانه بازگشت مجرم به جامعه و مرحله بازتواني بايد پيشگيري صورت بگيرد.

جمشيدي بر برنامه‌ريزي ، سازماندهي و هماهنگي و كنترل براي پيشگيري اوليه و ثانويه تاكيد و خاطرنشان كرد: تاكنون در كشور به ساختار مديريت پرداخته شده و به ديگر اجزاي مديريت به صورت جامع توجه نشده است.

سخنگوي قوه قضاييه، برنامه‌ريزي را به دو قسمت دراز مدت يا راهبردي در قالب برنامه پنج ساله و برنامه كوتاه مدت يا عملياتي كه به صورت سالانه انجام مي‌شود تقسيم و عنوان كرد: در برنامه ريزي‌ها بايد به فرصت‌ها، ‌تهديدهاي محيطي ، قوت و ضعف‌هاي داخلي توجه شود و براساس آن ماموريت را تدوين و منابع متناسب با پروژه شكل گيرد.

وي با بيان اين‌كه به سازماندهي توجه شده اما در اين مرحله به تعيين نهادها با شرح وظايف معين پرداختيم گفت: در ساختارها عمدتا نگاه ما به پيشگيري از زمان وقوع جرم تا زمان اجراي حكم و برگشت متهم به جامعه بايد به دقت تبيين شود تا با ساختار متناسب به سمت ساختارسازي حركت كنيم.

جمشيدي بر هماهنگي در مديريت تاكيد كرد و افزود: هماهنگي به معناي ايجاد سازگاري بين اجزاي مختلف و عوامل اجتماعي ، اقتصادي ، فرهنگي و سياسي است.

وي با بيان اين‌كه در كشور ما به كنترل كمتر توجه شده، گفت: كنترل، سوق دادن رفتار يك سيستم به نزديكي يا دوري از يك استاندارد مرجع يا مبنايي است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن