تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812705844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم مريوان: تعامل با جامعه جهاني براي حل موضوع هسته‌يي با حفظ منافع ملي ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده مردم مريوان: تعامل با جامعه جهاني براي حل موضوع هسته‌يي با حفظ منافع ملي ضروري است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نماينده مردم مريوان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: تعامل و گفتماني سازنده با جامعه جهاني در جهت تنش زدايي و حل موضوع انرژي هسته‌يي با حفظ منافع ملي ضروري و منطقي است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اقبال محمدي در نطق پيش از دستور خود با بيان اين‌كه ايران اسلامي در توليد علم اولين كشور خاورميانه و هشتمين كشور در فناوري صلح‌آميز هسته‌يي به موفقيت‌هاي چشمگيري دست يافته است، گفت: از اين رو دولت‌هاي جهان به ويژه دولت آمريكا را به پرهيز از جنگ و خشونت دعوت و از مسوولان اجرايي كشور درخواست مي‌كنم در اين برهه از زمان ديپلماسي فعال‌تري بر مبناي اصول منطقي و پرهيز از برخوردهاي اساسي و سليقه‌اي در صحنه بين‌المللي به كار گيرند.

نماينده مردم مريوان و سروآباد تصريح كرد: مقايسه آماري با اغلب كشورهاي جنوب غربي آسيا و ارائه بيش از 20 شاخص اقتصادي، ‌مشخص كرده است كه ايران علاوه بر رشد بي‌رويه جمعيت از رشد اقتصادي پايين، توليد ناخالص داخلي نامطلوب، نرخ تورم و بيكاري بالا، بهره‌گيري از نيروي كار پايين نسبت به مجموع صادارت و واردات پايين، جريان ورود سرمايه مستقيم خارجي بسيار پايين، توسعه انساني نامناسب با محدوديت وام‌هاي بلند مدت و غيره مواجه است.

محمدي با اشاره به نرخ تورم تك رقمي 130 كشور جهان، گفت: هرچند نرخ تورم 130 كشور جهان تك رقمي است، اما ايران مقام پنجاهم افزايش تورم جهان را دارد، بي شك رسيدن به اهداف سند چشم انداز 20 ساله به ويژه كسب جايگاه اول اقتصادي در سطح منطقه مستلزم فرهنگ سازي از مدرسه تا دانشگاه و جلب مشاركت آحاد جامعه در زمينه صرفه‌جويي، جلوگيري از ضايعات، توزيع عادلانه يارانه‌ها، تكيه بر بهره‌وري بهينه از منابع طبيعي و پتانسيل‌هاي بالقوه در تجارت، صنعت و معدن، ‌مرزهاي آبي و خاكي و صنعت توريسم مي‌باشد.

وي در ادامه با طرح اين پرسش كه در شرايط بحران اقتصادي كشور رانت خواران و انحصار طلبان قدرت و ثروت چگونه حمايت مي‌شوند؟ افزود: منشاء و ريشه غارت‌گران ميراث فرهنگي و تاريخي كجاست؟ براي اشتغال جوانان چه سرمايه گذاري انجام داده‌ايم؟

نماينده مردم مريوان اظهارداشت: براي حل مشكل فرهنگيان و حق‌التدريس‌ها، ‌تشكل جامعه زنان، سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي در حوزه تجارت و توريسم، NGO‌ها، كشاورزان، ‌دانشگاهيان، روحانيون و ورزشكاران چه اقداماتي انجام شده است؟ علل و عوامل نابساماني اقتصادي كجاست؟ چرا اصول 12، 15 و 19 تا 40 قانون اساسي كم رنگ و در اجراي آنها تعلل مي‌شود؟

محمدي با بيان اين‌كه انتخابات مجلس هشتم براي ما مسوولان درس مهمي داشت، گفت: آن درس اين‌ است كه برنده اصلي مردم هستند كه به تكليف خود عمل كردند.

اين نماينده مجلس عنوان كرد: بنابراين ضروري است، ما در راستاي خواسته‌هاي مطرح شده، اصلاح قوانين ناكارآمد، مردم سالاري ديني، ‌عدالت و توسعه پايدار كه در پيام‌هاي راهبردي مقام معظم رهبري با محوريت نوآوري و شكوفايي تجلي يافته است، تلاش مضاعفي داشته باشيم.

به گفته نماينده مريوان اعتياد در كردستان بي داد مي‌كند و به علت بيكاري، بالغ بر 5 هزار نفر جوان بيكار راهي شهرهاي تهران، اهواز و آبادان و مناطق فشم و ميگون مي‌شوند كه گاهي تا 6 ماه فرزندان آنان از مهر پدري محرومند.

محمدي خاطرنشان كرد: اجراي خط ريلي و راه آهن به كردستان تاكنون اجرا نشده و مجمع نمايندگان كردستان به جد پرواز بعد از ظهر براي فرودگاه را درخواست داشته‌اند، ولي تا اين لحظه اين خواست آنان عملي نشده است.

محمدي در ادامه آب و خاك را بزرگترين نعمت خداداداي دانست و گفت: تنها 30 درصد اين ظرفيت طبيعي در خدمت مردم قرار گرفته است، بخش عمده آب سدهاي مخزني گاونشان و شهيد كاظمي از حوزه‌هاي آبخيز كردستان تامين، اما بر مردم استان حرام است.

وي ادامه داد:جاي تاسف است با آن همه پتانسيل‌هاي كشاورزي، منابع طبيعي و معادن در شاخص‌هاي صنعتي و معدني در ميان 30 استان كشور در رده 28 قرار داريم، ايجاد منطقه آزاد تجاري در شهرستان مريوان كه اكنون به عنوان مرز رسمي و منطقه ويژه تجاري است، مي‌تواند يكي از دروازه‌هاي توسعه اقتصادي و ايجاد اشتغال و افزايش درآمد در غرب كشور باشد.

وي خاطرنشان كرد: در استان كردستان با 19 درصد نرخ بيكاري بخش عمده استخدام در سال‌هاي اخير به نيروهاي غير بومي اختصاص يافته است، دردناك‌تر اين‌كه صدها مدير تربيت شده پس از انقلاب به دلايل جناحي از صحنه خدمت طرد شدند و حدود 50 درصد از مديران استان كردستان به نيروهاي غير بومي تعلق دارد و از طرفي استان كردستان تنها استاني است كه نيروهاي توانمند و متعهدش در استان‌هاي ديگر مسووليت ندارند.

نماينده مردم مريوان ادامه داد: تاسف بارتر اين‌كه حتي در سطح استان كردستان به مريواني‌ها و سروآبادي‌ها پست‌هاي مديريتي تفويض نشده است، در صورتي كه رتبه‌هاي تك رقمي در اغلب رشته‌ها در كنكور سراسري از آن كردستاني‌ها و مريواني‌هاست.

محمدي همچنين ابراز اميدواري كرد كه نمايندگان ملت به مجمع نمايندگان كردستان و فراكسيون نمايندگان شهرهاي مرزي كه به زودي فعال خواهد شد، كمك كنند تا در راستاي طرح توازن منطقه‌اي، بودجه‌هاي جهشي و تدوين برنامه پنج ساله، بخشي از نيازهاي قانوني و مشروع مردم مظلوم استان‌هاي محروم چون كردستان و شهرهاي مرزي كشور را تامين كنند.

نماينده مريوان درباره مطالبات و خواسته‌هاي مردم حوزه انتخابيه‌اش گفت:‌ اجراي طرح جامع گردشگري، لايروبي و ثبت درياچه ذروار به عنوان تالاب جهاني، افزايش اعتبار طرح‌هاي ملي جاده‌هاي بين شهري، ارتقاء برخي روستاهاي استان به شهر، توسعه مراكز علوم ديني خواهران و برادران، توجه ويژه به قشر روحانيون و مشكل سربازي آنان، و تسريع در اجراي احداث مسجد جامع شهرهاي مريوان و سروآباد خواسته 230 هزار سكنه شهرهاي مريوان و سروآباد است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن