تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814278900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لايحه قانون جديد معدن 2 ماه ديگر تقديم مجلس مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: لايحه قانون جديد معدن 2 ماه ديگر تقديم مجلس مي شود
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): وزير صنايع و معادن اعلام كرد: لايحه ي قانون جديد معدن با مشاركت تشكلهاي بخش خصوصي در وزارت صنايع و معادن در حال تدوين است و ظرف يك تا دو ماه ديگر تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، "علي اكبر محرابيان" روز دوشنبه در همايش "روز صنعت و معدن"، افزود: بخش معدن از ضعف قانون رنج مي برد و قانون فعلي مطابق سياستهاي اصل 44 قانون اساسي نيست.
وي دراين همايش از تصويب طرح تسري معافيت مالياتي به واحدهاي موجود در شعاع 30 كيلومتري مركز استانها در روز گذشته در كميسيون اقتصادي دولت خبر داد و افزود: سياستهاي دولت توسعه و گسترش معافيتهاي مالياتي در بخش توليد كشور است.
وزير صنايع و معادن اصلاح نظام بانكي و پولي كشور را مورد تاكيد قرار داد و گفت: علت نارضايتي و اعتراض توليدكنندگان از نظام پرداخت تسهيلات بانكي، فرار تسهيلات به نام توليد به ديگر بخشها است.
محرابيان با اشاره به طرح تحول اقتصادي و حذف يارانه ها كه در اين طرح پيش بيني شده است، اظهار داشت: در صورت حذف يارانه ها بازپرداخت يارانه به صورت هدفمند جبران مي شود به گونه اي كه هم مصرف كننده و هم توليدكننده راضي باشد.
وي توسعه نامتوازن كشور را از چالشهاي اساسي عنوان كرد و افزود: سرانه سرمايه گذاري در استانهاي برخوردار 18 برابر استانهاي محروم كشور است كه اين عدم توازن بايد با اجراي طرح آمايش صنعتي و معدني در سه سال آينده رفع شود و اين رقم به هشت درصد برسد.
وزيرصنايع و معادن، عملكرد سه سال اخير بخش صنعت و معدن را تشريح كرد و افزود: مجموع سرمايه گذاري در بخش صنعت در سه سال اخير به 260 هزار ميليارد ريال رسيد درحالي كه اين رقم در سه سال آخر برنامه سوم برابر 96 هزار ميليارد ريال بود.
محرابيان ميزان سرمايه گذاري در بخش معدن را در سه سال آخر برنامه سوم 4 هزار ميليارد ريال و سه سال اخير را 5 هزار و 500 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: ميزان سرمايه گذاري در سه سال اخير 36 درصد نسبت به سه سال آخر برنامه سوم رشد داشته است.
وي افزود: در بخش سرمايه گذاري ارزي از منابع داخلي، خارجي و حساب ذخيره ارزي 444 طرح صنعتي و معدني به ارزش 6 ميليارد و 150 ميليون دلار تامين مالي شده اند.
به گفته وي، مجموع طرحهاي مصوب از محل منابع تامين مالي (فاينانس)در سه سال اخير به هفت ميليارد و 200 ميليون دلار رسيد كه 4 ميليارد و 150 ميليون دلار از اين طرحها اجرايي شده است.
اين مقام مسوول در مورد سرمايه گذاري خارجي گفت: حدود 19 ميليارد دلار طرح مصوب در سه سال اخير داريم كه مي توانند از سرمايه گذاري خارجي استفاده كنند.
وزير صنايع ومعادن با اشاره به رشد توليد محصولات صنعتي و معدني در سه سال اخير، گفت: در اين سه سال فولاد خام 22 درصد، محصولات فولادي 38 درصد، آلومينيوم 13درصد، مس 13درصد، سيمان 15 درصد، شيشه 34 درصد، لاستيك هفت درصد، پودر شوينده 30 درصد و دارو 27 درصد رشد توليد داشته اند.
محرابيان با اشاره به اينكه براساس آمار سرشماري عمومي سال 1385 بيش از سه ميليون نفر در واحدهاي صنعت و معدن اشتغال داشتند، افزود: در سه سال اخير 9/13 درصد رشد اشتغال در حوزه صنعت و معدن داشته ايم.
وي تصريح كرد: در دوره اول سفرهاي استاني رييس جمهوري 319 مصوبه در زمينه طرحهاي صنعت ومعدن داشتيم كه 61 درصد آنها انجام شده و بقيه در مرحله اجرا است.
وزير صنايع و معادن گفت: صادرات صنعتي و معدني در سه سال اخير به 30 ميليارد دلار رسيده كه اين ميزان 154 درصد نسبت به سال آخر برنامه سوم توسعه رشد دارد.
محرابيان گفت: در طول سه ماه گذشته ميزان توليد محصولات صنعتي و معدني در كشور رشد چشمگيري داشته است به جز سه تا چهار قلم كالا از جمله تراكتور كه در ماههاي آتي جبران خواهد شد.
اقتصام ** 1579 ** 1558
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن