تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814218574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت‌وگو با فرهاد آييش بعد از پايان ضبط «خرده جنايت‌هاي زن و شوهري»: محمدرضا فروتن و نيكي كريمي اين تله‌تئاتر را به زندگي واقعي نزديك كرده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گفت‌وگو با فرهاد آييش بعد از پايان ضبط «خرده جنايت‌هاي زن و شوهري»: محمدرضا فروتن و نيكي كريمي اين تله‌تئاتر را به زندگي واقعي نزديك كرده‌اند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

فرهاد آييش معتقد است: حضور محمدرضا فروتن و نيكي كريمي از آن‌جهت به نفع تله‌تئاتر «خرده جنايت‌هاي زن و شوهري» است كه اين اثر را ساده و روان و شبيه زندگي واقعي كرده است.

اين كارگردان كه اخيرا ضبط اين تئاتر تلويزيوني را به پايان برده است در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب ادامه داد: هر دو بازيگر اين‌كار بازي‌هاي زيرپوستي سينمايي دارند و من تلاش كردم قدري آنان را به سمت تئاتر سوق دهم.

او درباره نمايشنامه‌ي «خرده جنايت‌هاي زن شوهري» كه از مشهورترين آثار اريك امانوئل اشميت است، نيز توضيح داد: گرچه اين متن از نظر محتوايي جذابيت‌هاي بسياري دارد، اما از نظر فرم و درام دچار مشكلاتي است؛ چراكه ساختاري يكنواخت دارد و در بسياري از لحظات ديالوگ‌هاي آن از دهان نويسنده و نه كاراكترها سنگين مي‌شوند.

آييش تأكيد كرد: مشكل ساخت اين تله‌تئاتر از نظر سانسوركردن متن آن نبود، بلكه مهم‌ترين مشكل آن نشان‌دادن اثري روان بود كه زندگي واقعي در آن ديده شود، نه اين‌كه حرف‌هاي بزرگ نويسنده را اعلام كند و در همين راستا حضور اين دو بازيگر به هدف ما كمك مي‌كرد.

اين كارگردان و بازيگر تئاتر متذكر شد: در ساخت اين تله‌تئاتر تلاش كردم بازيگران نقش را از آن خود كنند و در نقش‌هايشان باورپذير شوند؛ آن‌چنان كه گاه احساس كنيم اين ماجرا براي يك زن و شوهر ايراني اتفاق مي‌افتد به همين دليل كوشيديم تا با پرهيز از استفاده از لباس‌ها، دكور، ميزانسن‌ها و بازي‌هاي غلوشده كاري نكنيم كه رقابتي ميان مديوم‌هاي گوناگون شكل بگيرد، بلكه همه‌ي اين عناصر در خدمت وحدتي باشد كه ما از يك زندگي زناشويي مي‌بينيم.

***

او در ادامه اين گفت‌وگو دستمزد بازيگران تله‌تئاتر را خنده‌دار توصيف كرد و به ايسنا گفت: به هيچ‌وجه از دستمزد ساخت تله‌تئاترها راضي نيستم به همين دليل در ساخت هر دو پروژه‌ي قبلي‌ام هيچ قراردادي با تهيه‌كننده نبستم و به آنان اعلام كردم هر مبلغي را كه خود پيشنهاد مي‌دهند به ساخت اين پروژه‌ها اختصاص بدهند. چون به اين شيوه ثابت مي‌كنم به خاطر خود كار است كه كارگرداني آن را انجام مي‌دهم.

كارگردان تله‌تئاتر «كمدي شام آخر» در پايان خاطرنشان كرد: مديران اين بخش از تلويزيون هم خود از بابت وضعيت تحقيرآميز دستمزدها دلگير و معترض هستند و اميدوارند بتوانند اين مشكل را برطرف كنند؛ چراكه به هرحال ارتباط دوسويه‌اي ميان هنرمندان، تهيه‌كنندگان و مديران وجود دارد.

به گزارش ايسنا، فرهاد آييش به زودي همراه با سعيد پورصميمي و داود رشيدي سرگرم بازي در تله‌تئاتر «هنر» نوشته ياسمينا رضا مي‌شود كه كارگرداني آن را رشيدي انجام مي‌دهد. اين گروه پيش از اين همين نمايش را در مجموعه تئاترشهر اجرا كرده بودند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 431]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن