تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814289839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح تحول اقتصادي يك گام به اجرا نزديك شدرونمايي فرم تقاضاي دريافت نقدي يارانه


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: طرح تحول اقتصادي يك گام به اجرا نزديك شدرونمايي فرم تقاضاي دريافت نقدي يارانه
افسانه احمدي دوقزلو-رييس مركز آمار ايران گفت: به منظور اتخاذ سياست‌هاي لازم براي توزيع عادلانه يارانه‌ها و شناخت و طبقه‌بندي اقشار مختلف جامعه طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها از اواسط مرداد ماه آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرنگار دنياي اقتصاد، محمد مدد در جلسه تشريح طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها به منظور بررسي سطح زندگي آنها و اتخاذ سياست مناسب براي توزيع عادلانه يارانه‌ها در بين اقشار جامعه كه صبح ديروز در مركز آمار ايران برگزار شد، با اشاره به هدفمند كردن يارانه‌ها به عنوان يكي از چند پيشنهاد رييس‌جمهور كشورمان براي اجراي طرح تحول اقتصادي گفت: به منظور شناسايي اقشار مختلف جامعه، پرسشنامه‌هايي از سوي كارشناسان اقتصادي طراحي شده و در اختيار مردم قرار خواهد گرفت تا با شناخت توانمندي و دارايي‌ هر فرد، با اجراي عدالت در جامعه از تورمي كه با هدفمند كردن يارانه‌ها به وجود مي‌آيد، جلوگيري شود.
مدد با اشاره به انجام مطالعات تحقيقاتي به منظور اجراي طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها تصريح كرد: 48هزار نفر نيروي پرسشگر مركز آمار ايران در 36هزار و 400 ايستگاه مستقر شده و كارهاي اجرايي طرح را بر عهده خواهند گرفت.
وي در اين باره افزود: 25هزار و 800 ايستگاه در مناطق شهري و ده هزار و 800 ايستگاه در مناطق روستايي آغاز به فعاليت خواهند كرد و همچنين طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده، واحدهاي سيار نيز با مراجعه به مناطق محروم، زندان‌ها، پادگان‌ها و همچنين نزد افرادي كه توانايي مراجعه به مراكز را ندارند، در نظر گرفته شده تا جمع‌آوري اطلاعات هرچه سريع‌تر و با صحت بيشتري صورت گيرد.
مدد با اشاره به اينكه سرشماري براي اجراي ساماندهي يارانه‌ها در 2مرحله صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: مرحله نخست اين طرح از طريق رسانه‌هاي جمعي و همچنين سايت مركز آمار ايران به نشاني www.amar.org.ir به اطلاع عمومي خواهد رسيد.
مدد با اشاره به سرشماري‌هاي صورت‌گرفته ادامه داد: طبق سرشماري سال 85، حدود 5/17ميليون خانوار در كشور وجود دارند كه براساس اين آمار در مرحله دوم، فرم‌هايي در قطع A3 از سوي مركز آمار ايران تهيه شده و از طريق پست به طور رايگان در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.
مدد افزود: به منظور جلوگيري از ازدحام در زمان پر كردن فرم‌ها، جدولي زمان‌بندي طراحي شده كه مردم طبق اطلاعات اين جدول به مراكز و ايستگاه‌هاي تعيين‌شده مراجعه كنند.
وي ادامه داد: خانوارهاي يك، دو و سه نفره از 12 تا 16مرداد، خانواده‌هاي 4نفره از 17 تا 21مردادماه، خانواده‌هاي 5نفره از 22 تا 26مرداد، خانواده‌هاي 6نفره از 27 تا 31مرداد و خانواده‌هاي 7نفر و بالاتر نيز از يكم تا 5شهريور و افرادي كه به هر دليلي قادر به مراجعه به ايستگاه‌ها و تكميل فرم‌ها نبودند، مي‌توانند از 6 تا 10شهريور ماه به ايستگاه‌هاي مذكور مراجعه كنند.
رييس مركز آمار ايران با بيان اين نكته كه اطلاعات درج شده در فرم‌ها بايد توسط نزديك‌ترين مسجد تاييد شود، گفت: افراد بايد به هنگام مراجعه به ايستگاه‌ها، كارت ملي و اصل شناسنامه و در صورت مستاجر بودن، اجاره‌نامه خود را نيز به همراه داشته باشند و پس از تكميل پرسشنامه، آن را به منظور تاييد به نزديك‌ترين مسجد محله خود نشان دهند و در صورت عدم صحت اطلاعات درج شده در پرسشنامه، فرد مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به اعتبار تعيين شده براي اجراي اين طرح گفت: حدود 30ميليارد تومان اعتبار به اين امر اختصاص داده شده و پس از انجام كامل آن و جمع‌آوري اطلاعات، نتايج آن تا پايان مهر ماه سال‌جاري در اختيار دولت قرار خواهد گرفت.
مدد با اشاره به اينكه خانوارهاي تا سقف 6نفر از نظام توزيع يارانه‌ها بهره‌مند مي‌شوند، ادامه داد: اعلام جزئيات دهك‌ها و ميزان يارانه‌ها پس از سرشماري و شناسايي خانواده‌ها صورت مي‌گيرد و هنوز جزئيات دقيقي از آنها در دست نيست.
مدد در پاسخ به سوالي در زمينه پايش هزينه‌ها در كنار پايش درآمدها گفت: به طور معمول در طرح‌هاي آماري، ميزان درآمد خانوار كمتر از هزينه‌ها است و با توجه به شرايط جامعه، تا حد زيادي ميزان هزينه‌ها مشخص است ولي تاكنون آمار دقيقي از درآمدها وجود نداشته است.
وي با اشاره به پرداخت يارانه‌ها با در نظر گرفتن شرايط اقليمي و جغرافيايي كشور و همچنين سطح زندگي مردم در كشور گفت: پيش‌تر اين مركز اقدام به جمع‌آوري اينگونه اطلاعات مردم و تهيه نقشه فقر كشور كرد و توزيع يارانه‌ها بر اساس آن صورت خواهد گرفت. رييس مركز آمار ايران با بيان اينكه يارانه‌ها ماهانه و به صورت پلكاني پرداخت مي‌شوند، تصريح كرد: يارانه‌ها سه ماه قبل از آزاد شدن به صورت مسدودي در حساب سرپرست خانواده‌ها واريز مي‌شود تا از اين طريق بتوان از جو رواني ناشي از تورم جلوگيري به عمل آيد. وي همچنين اضافه كرد: 1000نفر از كارشناسان مركز آمار ايران به تجزيه و تحليل اطلاعات جمع‌آوري شده مي‌پردازند و اطلاعات نيز به صورت محرمانه مورد بررسي قرار مي‌گيرند تا صحت و سقم آنها هر چه سريع‌تر اعلام شود.
جزئيات پرسش‌نامه
در پرسشنامه مركز آمار ستون‌هاي 1 تا 10، مشخصات فردي شامل نام و نام خانوادگي، جنسيت، تاريخ تولد، شماره ملي، سري و سريال شناسنامه و نام پدر را به خود اختصاص داده است و ستون 11 مساله وضعيت سواد و تحصيلات افراد بالاي 6 سال، ستون 12 وضعيت فعاليت با تقسيم‌بندي شاغل، بازنشسته، محصل يا دانشجو، خانه‌دار، سرباز، بيكار، ساير، ستون 13 عنوان شغل اصلي، ستون 14 طبقه‌بندي شغلي (كارمند بخش خصوصي يا عمومي، معلم يا آموزگار، پزشك يا عضو هيات علمي،‌ كارگر، كشاورز، شغل آزاد، راننده، ساير)، ستون 15 درآمد حاصل از شغل اصلي يا متوسط درآمد ناخالص ماهانه سه ماه اول، ستون 16 متوسط درآمد ماهانه در سه ماه اول سال از ساير منابع، ستون 17 چنانچه اعضاي خانوار مالك يك يا چند واحد مسكوني هستند و ستون‌هاي 18 و 19 مساحت زيربنا و كل ارزش تقريبي ملك، ستون 20 ارزش تقريبي ساير املاك، ستون 21 چنانچه هر يك از اعضاي خانوار تحت پوشش بيمه هستند، ستون 22 و 23 چنانچه فرد داراي خودرو است و ارزش تقريبي خودرو، ستون 24، 25 و 26 درخصوص پرداخت وام، مبلغ آن و مبلغ اقساط ماهانه، ستون 27 درخصوص نحوه تصرف محل سكونت فعلي و ستون 28 نيز درخصوص تحت پوشش بودن خانواده‌ها با نهادهاي حمايتي است.

پالايش داده‌ها در 20 پايگاه اطلاعاتي
رييس مركز آمار ايران در پاسخ به خبرنگار دنياي اقتصاد درزمينه چگونگي ارزيابي صحت اطلاعات جمع‌آوري شده، اظهار كرد:‌ 20 پايگاه و بانك اطلاعاتي كشور از جمله سازمان ثبت احوال كشور، پايگاه سهام عدالت، پايگاه اطلاعاتي بانك‌هاي كشور، بانك اطلاعات كميته امداد، بانك اطلاعات سازمان بهزيستي، پايگاه بسيج اقتصادي كشور، بانك اطلاعات وزارت رفاه و تامين اجتماعي، بانك اطلاعات اصناف و ... با مركز آمار ايران به‌منظور تاييد صحت اطلاعات به دست آمده همكاري خواهند كرد. محمد مدد افزود: اين دستگاه‌ها تمام تلاش خود را به‌منظور هرچه دقيق‌تر جمع‌آوري شدن اطلاعات به كار خواهند گرفت، اما نمي‌توان به‌طور قطع اعلام كرد كه اين اطلاعات صد‌در‌صد صحيح است.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن