تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803809971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بورس تهران ۵۸ ميلياردي شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بورس تهران ۵۸ ميلياردي شد


بازار سهام- گروه بورس:
با فروش سهام شركت پالايشگاه نفت اصفهان، ارزش بورس تهران به ۵۸ ميليارد دلار رسيد.

به گزارش همشهري، يكشبنه ۹ تير براي نخستين بار ۵ درصد از سهام شركت پالايشگاه نفت اصفهان معادل ۲۰۸ ميليون سهم اين شركت در بورس عرضه شد و در نهايت ۱۹۴‌ميليون و ۷۴۵ هزار سهم اين شركت به قيمت ۵۸۰ تومان در تالار‌هاي مبادلات به فروش رفت.

به اين ترتيب ارزش شركت پالايشگاه نفت اصفهان ۲۴‌هزار و ۱۴۱ ميليارد ريال معادل ۲.۴ميليارد دلار قيمت گذاري شد.

با اضافه شدن اين شركت به بورس، ارزش بورس تهران با احتساب ارزش شركت‌هاي سرمايه‌گذاري، به ۵۷۳ هزار ميليارد ريال معادل ۵۸ ميليارد دلار رسيد.

فدراسيون جهاني بورس‌هاي اوراق بهادار، ارزش بازار سهام تهران را بدون احتساب شركت‌هاي سرمايه‌گذاري برابر با ۵۵ ‌ميليارد دلار برآورد مي‌كند.

مديران شركت پالايشگاه اصفهان نيز پيش از اين ارزش سهام اين شركت را بين ۴ تا ۵ ميليارد دلار برآورد كرده بودند.

علي صحرايي، ناظر بازار سهام تهران در گفت‌وگو با همشهري با اعلام خبر فروش سهام پالايشگاه اصفهان گفت: ۱۹۴ ميليون سهم پالايشگاه اصفهان به ارزش هزار و ۱۲۹ ميليارد ريال به فروش رفت.

او از احتمال باطل شدن معامله ۴ ‌ميليون و ۸۰۰ ‌هزار سهم اين شركت خبر داد و افزود: تعداد ۱۳ ميليون و ۳۶۷ ‌هزار سهم اين شركت نيز از مجموع ۲۰۸ ‌ميليون سهم به‌دليل وجود نداشتن تقاضا فروخته نشد.

صحرايي در پاسخ به اين پرسش كه آيا در مبادلات دوشنبه ۱۰ ‌درصد ديگر از سهام اين شركت در بورس عرضه خواهد شد يا خير، يادآورشد: اين موضوع بستگي به بازار دارد. اگر تقاضا وجود داشته باشد ۱۰ ‌در صد ديگر از سهام اين شركت در مبادلات امروز عرضه مي‌شود.

خط خبري

حسين خزلي خرازي، مدير عامل شركت كارگزاري بانك كشاورزي در گفت‌وگو با همشهري گفت: برخي اخبار پيش از عرضه سهام اين شركت در بورس زمينه كاهش قيمت فروش اين سهم را به وجود آورد.

او تصريح كرد: به‌نظر مي‌رسد يك جريان به‌صورت هدفمند قصد خراب كردن سهم را پيش از عرضه داشت.

خرازي با بيان اينكه متأسفانه تبليغات منفي در مورد شركت باعث شد تا قيمت سهم كمتر از حد مورد انتظار تعيين شود تاكيد كرد: آنچه در بورس مهم است اطلاعات است و مديران اين شركت يا اطلاعات بسيار اندكي ارائه كردند يا اطلاعات منفي دادند.

مدير عامل كارگزاري بانك كشاورزي خاطرنشان كرد: متأسفانه در برخي از شركت‌هاي دولتي ديده شده كه مديران شركت‌ها با ايجاد جو منفي باعث مي‌شوند تا سهام شركت با قيمت پاييني عرضه شود اما خود اقدام به خريد سهام كردند وپس از گذشت يك دوره زماني قيمت سهم به چندين برابر افزايش پيدا كرد.

او اعلام كرد: زماني كه سهام شركت پتروشيمي خارك در ۲۰ آبان ماه سال ۷۸ در حال عرضه در بورس بود اخبار منفي عليه اين شركت در جريان بود اما يك سال پس از عرضه سهم در بورس قيمت اين سهم تا ۳ برابر افزايش يافت.

خرازي تصريح كرد: مديران شركت عمدتا نمي‌توانند در سود شركت دستكاري كنند اما وضعيت شركت را نااميد‌كننده نشان مي‌دهند.

تحليلگران

امير علي خان خليلي، مدير عامل كارگزاري خبرگان سهام هم معتقد است: سهام پالايشگاه اصفهان سهام پرظرفيتي است كه بايد در روز‌هاي آتي در مورد آن قضاوت كرد.

او در پاسخ به اين پرسش كه آيا قيمت ۵۸۰ توماني براي هر سهم اين شركت منصفانه است، گفت: قيمت سهم را جريان عرضه و تقاضاي بازار مشخص مي‌كند اما پالايشگاه اصفهان سهام تازه واردي است و بايد اين سهم را پس از يك دوره زماني مورد ارزيابي قرار داد.

او افزود: اين سهم هم اكنون در مرحله معرفي به بازار بوده و تاكنون هيچ كارنامه‌اي در بورس نداشته است.

اطلاعات پالايشگاه اصفهان هم در طول معرفي اين شركت خيلي كم و متناوب به دست فعالان بازار رسيده است.

خان خليلي امكان رشد ارزش سهام پالايشگاه اصفهان را تاييد كرد و ادامه داد: اين شركت طرح‌هاي توسعه‌اي قابل ملاحظه‌اي دارد و از پتانسيل مناسبي برخوردار است.

او تصريح‌كرد: قرار است تركيب محصولات اين شركت از توليدات سنگين به سبك با حاشيه سود مناسب تبديل شود ، لذا اين سهم با رشد قابل توجهي در سود مواجه خواهد شد.

سهام طلايي

به اين ترتيب با وجود اطلاعات دست‌وپاشكسته‌اي كه شركت پالايش نفت اصفهان از صورت‌هاي مالي و برنامه‌هاي بلندمدت خود ارائه كرده ظاهرا بورس اوراق بهادار تهران به آينده اين سهم تازه وارد اميدوار است و اين بدان معناست كه فعالان بازار سهام و سازمان خصوصي‌سازي‌ درخصوص ارزش ذاتي شركت‌هاي واگذار شده دولت به توافق نسبي رسيده‌اند.

اسماعيل غلامي، معاون سازمان خصوصي‌سازي‌ در حاشيه فروش ۵ درصد سهام پالايشگاه اصفهان به فعالان بورس گفت: سهام شركت‌هايي همچون كشتيراني، پالايشگاه اصفهان و مخابرات سهم‌هاي طلايي بازار هستند.

به گفته او شركت‌هاي اصل ۴۴ با قيمت مناسب عرضه مي‌شوند و همان طور كه مي‌بينيم قيمت سهام آنها رشد كرده و سبب صعود شاخص‌هاي بورس شده‌اند در نتيجه به سهامداران توصيه مي‌كنم با ديد بلندمدت در بورس سرمايه‌گذاري كنند و به طرح‌هاي توسعه‌اي توجه داشته باشند.

او با اشاره به ميزان تقسيم سود سال مالي ۸۷ شركت پالايشگاه نفت اصفهان اعلام كرد: سازمان خصوصي‌سازي‌ به‌عنوان متولي سهام عدالت با توجه به ابلاغيه وزير اقتصاد به‌دنبال تقسيم سود ۸۰ درصدي شركت‌هاي مشمول اصل ۴۴ است اما درنهايت ميزان تقسيم سود به تصميمات مجمع بستگي دارد.

معاون سازمان خصوصي‌سازي‌ ادامه داد: باتوجه به مذاكرات صورت گرفته با مدير عامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي احتمالا نيمي از سود سالانه بين سهامداران تقسيم خواهد شد.

او در مورد افزايش قيمت سهام شركت‌هاي دولتي افزود: در اين خصوص تقصيري متوجه مديران دولتي نيست چون اين قوانين دست‌و‌پاگير هستند كه هزينه‌ها بالا برود و قيمت‌ها گران شود.

ظرفيت‌ها

منوچهر آقانژاد، مديرعامل پالايشگاه نفت اصفهان هم در توصيف ظرفيت‌هاي اين شركت به سهامداران بازار سرمايه گفت: با بهره‌برداري از طرح‌هاي توسعه توليد فرآورده‌هاي با ارزش، ۲ تا ۳ ‌برابر افزايش خواهد يافت.

وي به صادراتي شدن محصولات پالايشگاه اشاره كرد و افزود: در كنار كاهش مواد اوليه هزينه بر (نفت خام)، گازوئيل به استاندارد Euro 2010 مي‌رسد و تبديل به پالايشگاه صادراتي مي‌شويم و حتي اگر قانون بودجه سنواتي نداشته باشيم مي‌توانيم با پالايشگاه بندر عباس قرارداد بسته، محصولاتمان را به آنها تحويل دهيم كه آنها صادر كنند.

تاريخ درج: 9 تير 1387 ساعت 20:37 تاريخ تاييد: 9 تير 1387 ساعت 23:26 تاريخ به روز رساني: 9 تير 1387 ساعت 23:24
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن