تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820546809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فتح ا... زاده، كاشاني دوم مي شود!؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فتح ا... زاده، كاشاني دوم مي شود!؟
------------

انگار همان اتفاقي كه در اردوگاه سرخپوشان به وقوع پيوست بزودي در اردوگاه آبي هم رخ مي دهد تا در آستانه حضور سرخابي در ليگ قهرمانان آسيا، دو تيم با آرايشي جديد به مصاف رقباي نامي خود بروند.
سه شنبه هفته پيش، اعضاي هيأت مديره استقلال در خيابان پاستور در دفتر مهندس زريبافان دور يك ميز جمع شدند تا درباره آينده تيم قهرمان تصميمات لازم را اخذ كنند. قبل از انجام اين جلسه، اخبار عجيبي در حوالي خيابان پاستور و لارستان مبني بر خداحافظي قريب الوقوع علي فتح ا... زاده خويي به گوش رسيد، اما مديرعامل استقلال اين اخبار را به شايعه سازان نسبت داد تا هواداران استقلال، ذهنشان از سمت و سوي جريان خبري دور شود اما تلاشهاي علي فتح ا... زاده نتيجه لازم را در بر نداشت. انگار قدرت طيف مقابل بيشتر از حاميان علي فتح ا... زاده بود. با اين حال، فتح ا... زاده برخلاف سخنانش كه بيشتر جلوه مظلوم نمايي داشت، به دنبال لابي بود تا بتواند از طريق برخي اعضاي هيأت مديره، ابلاغ ابقايش را دوباره از دستان محمد علي آبادي دريافت كند.
مديرعامل استقلال با رايزنيهاي متعدد از طريق محمد سعيد نفريه، سعي كرد تا به علي آبادي اين نكته را برساند كه من همه جوره آماده اجراي فرامين هستم و در صورتي كه حكم مديريتم تمديد شود، قول مي دهم با تمام وجود به آنچه كه از بالا ديكته مي شود، عمل كنم.
فتح ا... زاده حتي در اين بين با برپايي جلساتي خصوصي با اعضاي همسوي هيأت مديره، بيشتر شايعات را به جناح مخالف خود ربط داد و در گفتگو با يكي از نزديكان خود مدعي شد: محمد حسين قريب و ايرواني براي اين كه نتوانستند در مدت عملكرد خود به موفقيتي زودرس دست يابند، حالا مي گويند علي فتح ا... زاده از باشگاه استقلال سوءاستفاده مي كند تا به منافع شخصي شان دست يابتد. در صورتي كه من حاضرم اگر يك ريال از بودجه استقلال و براي خودم خرج كردم، تا آخرين روز مرگم خرج استقلال را بدهم!
حرفهاي علي فتح ا... زاده، ذهن مخاطبان را به سمت و سوي خاص هدايت مي كند؛ موردي كه در طول فصل گذشته بارها و بارها در محافل مختلف خبري مطرح شد و حتي در مقطعي، مواردي نسبت به اختلافهاي رقمي در بودجه استقلال بر سر زبانها افتاد كه باعث شد بازرسان سازمان تربيت بدني شبانه به ساختمان لارستان بروند تا حساب و كتاب باشگاه را به دقت بررسي كنند و ماهيت بحثهاي مالي مشخص شود.
****
در دولت نهم، موضوع سوءاستفاده مالي از بودجه بيت المال به شكل عجيبي مورد توجه مسؤولان است و در هر دستگاهي كه كوچكترين شائبه اي وجود داشته باشد، دست اندركاران سازمان بازرسي، عملكرد مالي مديران آن مجموعه را زير ذره بين قرار مي دهند تا احياناً كسي سوءاستفاده نكرده و بودجه بيت المال را تصاحب نكند.
اين اتفاق درباره باشگاه استقلال هم اتفاق افتاد و در مقطعي كه علي فتح ا... زاده در انديشه راهيابي به مجلس شوراي اسلامي بود، در برخي محافل خبري شنيده مي شد كه مديرعامل باشگاه استقلال براي تأمين مخارج تبليغاتي خود، از بودجه استقلال استفاده كرده، در صورتي كه اين كار خلاف قوانين است.
اين شايعه كه از سوي مخالفان مديرعامل فعلي مطرح شد، مورد توجه بازرسان سازمان تربيت بدني و بازرسان سازمان بازرسي كل كشور قرار گرفت تا همه چيز به دقت بررسي شود.
بسياري از فوتباليها با شنيدن اين سلسله اخبار كه نه كسي آن را تأييد مي كرد نه تكذيب، منتظر شنيدن اخبار داغ در اين باره بودند، اما ادامه مديريت علي فتح ا... زاده نشان از آن داشت كه ماجرا با آنچه كه بيان شده، تفاوت داشته و بيشتر از آنكه اين ماجرا صحت داشته، شبيه يك جنگ رواني براي علي فتح ا... زاده بوده است.
با اين حال، پس از اين بحثها در باشگاه استقلال يك اتفاق عحيب رخ داد؛ مديرعامل، معاون امور مالي خود را از كار بركنار كرد تا شائبه ها در خصوص مسائل مالي در باشگاه استقلال بيش از پيش شود.
مديرعامل استقلال كه خود را در منگنه مخالفان مي ديد، با اعلام موضع رسمي خود، حقيقتي را فاش كرد كه تبعات آن گرفتار جناح مخالف مي شد.
علي فتح ا... زاده در گفتگو با يكي از نشريات توضيح داد: اميري با رويه ما سازگار نبود. من هم به خاطر اين كه دوست ندارم در سيستم خود فردي ناسازگار را داشته باشيم، با هماهنگي او، تصميم گرفتيم همكاري خود را قطع كنيم تا در آينده دچار مشكل نشويم.
علي اميري، يكي از مديران باقي مانده از كابينه محمد حسين قريب بود و به عنوان بهترين كانال در جبهه فتح ا... زاده به شمار مي رفت كه مي توانست اطلاعات مالي را به جناح مخالف منتقل و ادامه فعاليت مديرعامل استقلال را با مشكل روبرو كند. خروج اميري نيز مي توانست فتح ا... زاده را با آرامش نسبي روبرو كند تا مدير آبيها بتواند بيشتر توان خود را صرف قهرماني تيمش در رقابتهاي جام حذفي و خروج از بحران معطوف كند.
****
مشكلات فتح ا... زاده پاياني نداشت. او كه هر روز با يك اتفاق غير مترقيه روبرو مي شد، در فاز جديدي از مشكلاتش با اولتيماتوم جدي محمد علي آبادي روبرو شد. حتي صراحتاً اين جمله را از زبان مافوق خود شنيد كه اگر اين وضع ادامه پيدا كند، مطمئناً ديگر روي صندلي مديرعاملي نخواهي بود.
رئيس سازمان تربيت بدني كه ديگر طاقتش طاق شده بود، در هشداري كاملاً جدي، خواستار بركناري فيروز كريمي از رأس هرم فني استقلال شد و به فتح ا... زاده گفت: يا كريمي را بركنار كن يا خودت برو!
مديرعامل كه دوست نداشت اين گونه از چرخه مديريتي خارج شود، با اجراي دستور رئيس، فيروز را بركنار كرد و طبق دستور، امير قلعه نويي را به عنوان سرمربي استقلال مطرح كرد.
با ورود امير به استقلال، فتح ا... زاده بيشتر از هر زمان احساس خطر كرد و سايه بركناري را كاملاً بر سر خود احساس نمود. براي همين، سياست دوستي مصلحتي را در پيش گرفت. امير هم كه مي دانست حالا زمان انتقام نيست، به فتح ا... زاده چراغ سبز نشان داد تا اوضاع تا پايان رقابتهاي جام حذفي آرام پيش برود. همه مي دانستند كه مدير و سرمربي به اجبار يكديگر را تحمل مي كنند.
نزديكان فتح ا... زاده مي گفتند: هيچ كسي نمي تواند منكر اين شود كه امير و نظري جويباري در ديداري كه با بازرس ويژه رئيس جمهور داشتند، چگونه از فتح ا... زاده و مديريتش انتقاد كردند و خواستار بازگشت محمد حسين قريب شدند.
با اين تفاسير، نمي توان اين واقعيت را رد كرد كه امير قلعه نويي دوست دارد با قريب كار كند تا با فتح ا... زاده!
****
با كالبدشكافي پرونده علي فتح ا... زاده در مدت مديريتش در باشگاه استقلال، مباحث بسياري به وجود مي آيد، اما يكي از اتفاقاتي كه نسبت به ساير اتفاقها چربش دارد، ماجراي چرخش سؤال برانگيز مديرعامل استقلال در جريان انتخابات مجلش هشتم است.
برخي از آگاهان به امور سياسي مي گويند: علي فتح ا... زاده در زمان انتخابات، با توجه به اين كه يكي از مديران اجرايي سازمان تربيت بدني محسوب مي شد، با چرخشي سؤال برانگيز، نام خود را در فهرست حزب منتقد دولت قرار داد تا شايد بتواند به يكي از كرسيهاي خانه ملت دسترسي پيدا كند، اما بيرون ماندن او در جريان انتخابات و رأي نياوردنش باعث شد، بيشتر از هر زمان، مديران اجرايي سازمان در انديشه بركناري او باشند.
هر چند كه خود فتح ا... زاده اين موضوع را تكذيب مي كند و مي گويد: من به طور مستقل در انتخابات شركت كردم! نزدديكان به سازمان مي گويند: نام او در فهرست جناح منتقد دولت قرار داشت و اين نشان دهنده اين است كه فتح ا... زاده قابل اعتماد نيست و مي تواند در انتخابات آينده هم به سمت جناحهاي منتقد بچرخد!
****
اگر و اماهاي بسيار زيادي در اين پرونده موجود است كه هر يك از اين گمانه زنيها مي تواند تبعات بسياري براي استقلال تهران در بر داشته باشد. اما نكته قابل توجه اينجاست كه اگر قرار به تغيير و تحول در باشگاه استقلال باشد، بدون شك براي اين كه مشكلي پيش نيايد و موج اعتراضها بالا نگيرد، استقلاليها هم مثل پرسپوليسيها با بودجه سرسام آور سازمان روبرو مي شوند تا در رقابتهاي سال آينده هيچ انتقادي به مديريت جديد و حمايت از مدير قديم از سوي مطبوعاتيها صورت نگيرد.

*امير جامل
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن