تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820210645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز برداشت گندم در دامغان و شاهرود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آغاز برداشت گندم در دامغان و شاهرود
خبرگزاري فارس: مدير جهاد كشاورزي شهرستان دامغان از برداشت گندم از زمين‌هاي زراعي شهرستان‌هاي دامغان و شاهرود طي روزهاي اخير خبر داد.


مدير جهاد كشاورزي شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار فارس در دامغان، از آغاز برداشت گندم از اراضي زيركشت اين محصول در شهرستان طي چند روز اخير خبر داد.
سلمان جلاليان گفت: سه ‌هزار و 500 هكتار از اراضي شهرستان دامغان امسال به كشت گندم اختصاص يافته است.
وي ميانگين برداشت گندم در شهرستان دامغان در سال جاري را دو تن در هكتار اعلام كرد و اظهار داشت: متوسط برداشت در واحد سطح در دامغان، 5/3 تن بوده كه امسال به علت خشكسالي كاهش يافته است.
جلاليان پيش‌بيني كرد: امسال حدود هفت هزار تن گندم در دامغان برداشت شود.
مدير جهاد كشاورزي دامغان يادآورشد: براي حمايت از كشاورزان، يك هزار و 500 تن انواع كود ازته، فسفاته و ماكرو بين كشاورزان گندم‌كار دامغاني توزيع شده است.
مدير جهادكشاورزي شهرستان شاهرود نيز امروز از آغاز برداشت محصول گندم در كشتزارهاي اين شهرستان خبر داد.
مرتضي معتمد در گفتگو با خبرنگار فارس در شاهرود افزود: سطح سبز گندم در اين شهرستان در سال جاري، 24 هزار و 200 هكتار بود كه از اين ميزان، 16 هزار و 700 هكتار به صورت آبي و هفت هزار و 500 هكتار به صورت ديم كشت شد.
وي ادامه داد: وقوع انواع حوادث پيش‌بيني نشده شامل سرماي شديد، يخبندان، بارش تگرگ، خشكسالي و وزش بادهاي گرم باعث واردآمدن خسارت شديد به مزارع اين شهرستان شده است.
مدير جهادكشاورزي شهرستان شاهرود اظهارداشت: پيش‌بيني مي‌شود حدود 35 تا 45 هزار تن گندم امسال از مزارع اين شهرستان برداشت شود كه اين ميزان نسبت به سال گذشته، حدود 40 درصد كاهش دارد.
انتهاي پيام/ر
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن