تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820346844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت‌الاسلام تقوي در نمازجمعه تهران: فمنيسم جايگاه غلطي را براي زنان در دنيا تعريف مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: حجت‌الاسلام تقوي در نمازجمعه تهران: فمنيسم جايگاه غلطي را براي زنان در دنيا تعريف مي‌كند
گروه سياسي: فمنيسم مي‌خواهد جايگاه غلطي را براي زنان در دنيا تعريف كند؛ روزگاري در جهان غرب پاي زن را مي‌شكستند كه از خانه بيرون نرود و در روزي ديگر پا به پاي مردان در صحنه‌هاي ورزشي به نمايش آن پرداختند تا به حدي كه او با لگد آزادي ديوار عفت را خشمگينانه بشكند.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي، رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور، به عنوان سخنران پيش از خطبه‌هاي اين هفته تهران، ضمن گراميداشت ياد شهيد دكتر بهشتي، براي خانواده اين شهيد و همكاران ايشان و نيز شهدا و جانبازان حادثه هفتم‌تير آرزوي صبر و سعادت كرد.

وي اظهار كرد: شهيد بهشتي همان راست قامت جاويد در تاريخ انقلاب است كه نقشش در كمك به امام و استقرار نظام هرگز از خاطر اين ملت حذف نخواهد شد؛ بويژه كه شخصيت وي با مظلوميتي در‌آميخته است كه به وي ويژگي‌اي داده است كه روز به روز چهره معنوي شهيد بهشتي را براي نسل‌هاي ما درخشان‌تر مي‌كند.

حجت‌الاسلام تقوي بيان داشت: شهيد بهشتي آنقدر جامع و مؤثر و فراگير بود كه امام به وي بعنوان يك امت ياد مي‌كرد.

سخنران پيش از خطبه‌هاي اين هفته تهران، در ادامه مباحث خود پيرامون سيره سياسي پيامبر اكرم (ص)، به تبيين جايگاه زن در سيره پيامبر اكرم (ص) پرداخت و گفت: اين بحث را به مناسبت ايام تولد حضرت زهرا(س) مطرح مي‌كنم. اين امر بدين مناسبت است كه همه ملت‌هاي مسلمان، به معنايي بر سر خوان كوثر فاطمي هستند.

وي با اشاره به نگاه جهان به زن اظهار كرد: روزگاري در جهان غرب پاي زن را مي‌شكستند كه از خانه بيرون نرود و در روزي ديگر پا به پاي مردان در صحنه‌هاي ورزشي به نمايش آن پرداختند تا به حدي كه او با لگد آزادي ديوار عفت را خشمگينانه بشكند.

سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران متذكر شد: اسلام به زن شخصيت داده و او را از لحاظ انساني داراي شخصيت مرد دانسته است؛ آنهم در زماني كه به زن هيچ شخصيتي داده نمي‌شد و هر‌كه همسرش دختر مي‌زائيد، به تعبير قرآن چهره‌اش از عصبانيت سياه مي‌شد.

حجت‌الاسلام تقوي با اشاره به آيه «و عاشرواهن بالمعروف» تصريح كرد: قرآن كريم در آيات متعدد كرامت زن را مورد توجه قرار داد و دستور اكيد داد كه بايد رفتاري كريمانه با زن داشته باشيد.

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور، در تكميل اين بخش از سخنان خود توضيح داد: زن و مرد به منزله پرنده‌اي هستند كه براي پرواز نيازمند دو بالند و زن و مرد در مسير رشد و كمال با هم فرقي نمي‌كنند؛ (مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً».

حجت‌الاسلام تقوي در ادامه با بيان اين مطلب كه اسلام به زن كرامت هم‌رديف زن قائل شده است، گفت: براي زن در بحث مالكيت با مرد تساوي است. در آيات نوراني قرآن مباحث مفصلي پيرامون زن ذكر شده است.

سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با تأكيد بر اين مطلب كه پيامبر(ص) در رفتار خود اين نگاه كرامت‌آميز را به مرحله اجرا در آورده است، گفت: پيامبر يكي از معيارهاي شايستگي براي زنان را چنين اعلام كرد كه بهترين شما كسي است كه با عيالش مهربان باشد و من مهربانترين كسان با عيالم هستم.

حجت‌الاسلام تقوي گفت: زنان در محيط خانه همه اميد و انتظارشان اين است كه مرد در پايان كارش كه به خانه مي‌آيد، با او صحبت كند و گاهي كه پيامبر با زنانش روبه‌رو مي‌شد، مي‌گفت كه با من صحبت كنيد و اين حق زن است.

سخنران پيش از خطبه اين هفته تهران متذكر شد: اگر به رمز موفقيت مردان تاريخ نگاه كنيد، مي‌بينيد كه همسرشان در موفقيت آنها نقش مؤثري داشته است.

وي با بيان اينكه پيامبر از حقوق زنان دفاع مي‌كرد، تصريح كرد: پيامبر در پاسخ به شكايت برخي زنان از شوهرانشان، در مسجد همه را جمع كرد و گفت كه به زنان خود ظلم نكنيد و با زهد منفي بر خانواده خود فشار وارد نكنيد. اسلام دين معنويت و ماديت با هم است و معاش و معاد با هم‌اند.

وي در ادامه به برنامه‌هاي غرب براي زنان اشاره كرد و گفت: فمنسيم مي‌خواهد جايگاه غلطي را براي زنان در دنيا تعريف كند. اين در حالي است كه پيامبر ما زنان را درصحنه‌هاي سياسي دخيل مي‌كرد و به حضرت علي دستور مي‌داد كه از زنان بيعت بگير و نيز آنان را در جنگ شركت مي‌داد.

حجت‌الاسلام تقوي در پايان با اعلام اينكه امروز در پايان نماز تعدادي از شهدا را بايد تشييع كنيم، تصريح كرد: همه شهدا تربيت شده دامان مادران متشخص‌شان هستند.
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن