تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805638433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف:انقلاب عرصه را براي حضور زنان در اجتماع فراهم كرد/ اختصاص 10درصد حوزه هاي مديريتي شهرداري به زنان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قاليباف:انقلاب عرصه را براي حضور زنان در اجتماع فراهم كرد/ اختصاص 10درصد حوزه هاي مديريتي شهرداري به زنان
شهردار تهران با بيان اين كه نتوانسته ايم تحولات اجتماعي را در مورد زنان مديريت كنيم، اظهار داشت: وقتي زنان در عرصه علمي 60 درصد خروجي دانشگاه هاي ما را تشكيل مي دهند ، اما در عرصه اشتغال و مديريت حضور پررنگي ندارند، اين امر حاصلي جز سرخوردگي براي آنها نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر محمد باقر قاليباف ، شهردار تهران ، روز گذشته درجشن بزرگ همراز ياس كه در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد، با اشاره به اين كه روز زن همواره به عنوان يك روز ارزشمند اسلامي گرامي داشته مي شود ، افزود : وقتي پيامبر دست دختر خود را مي بوسيدند اين اتفاق تنها از سر عاطفه و احساس نبود، بلكه ايشان از سر ارزش گذاري به مقام والاي زن، آن هم در عصر جاهليت و زماني كه هيچ ارزشي براي زن قائل نبودند اقدام به اين كار مي كردند .

وي خاطر نشان كرد : حضرت فاطمه (س) انساني سازنده ، سخت كوش ، با ايمان ، صبور ، شجاع و امام شناس بودند كه هم در زندگي خانوادگي و تربيت فرزندان و هم در نقشي كه در اقتصاد خانواده ايفا مي كردند در اوج بودند .

قاليباف درادامه گفت : حضرت فاطمه(س) در دوران كوتاه عمر با بركت خود در عرصه هاي اجتماعي نيز درخشان بودند و در حمايت از رزمندگان جنگ هاي احد و خندق نيز نقش مهمي را ايفا كردند و توجه زيادي نيز به شهدا و خانواده هاي آنان داشتند .

شهردار تهران افزود : ما نيز در انقلاب اسلامي و در حوزه نظري و رويكردي و مباحث و مباني فكري به همان سيره نبوي توجه داشته ايم و همه بزرگان انقلاب ما و امام خميني(ره) نيز با همين شيوه به مقام زن نگاه مي كردند.

وي خاطر نشان كرد : وقتي به همه مباحث فكري و مباني انقلاب نگاه مي كنيم ، حضور زنان در عرصه هاي تربيتي ، عاطفي و نقش معنوي و حمايتي كه از همسران خود انجام مي دادند را بسيار درخشان مي بينيم .

انقلاب عرصه را براي حضور زنان در اجتماع فراهم كرد

وي افزود : انقلاب عرصه را براي حضور زنان در اجتماع فراهم كرد و در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامي رشد زنان را در عرصه هاي اجتماعي و علمي شاهد بوديم .

قاليباف با بيان اين كه ما با آن كه در مباني فكري بر اساس سيره نبوي حركت كرديم ، اما در عرصه عمل و بستر سازي كارهاي قابل دفاعي در سطح جامعه انجام نداده ايم ، افزود : چالش هايي براي حضور زنان در اجتماع وجود دارد كه درجه اول آن اين است كه با آن كه همه ما باور داريم كه بايد حضور زنان در جامعه براي توسعه كشور بيش تر شود ، اما در عمل براي عامليت اين كار هيچ نقشي به بانوان نمي دهيم ، در صورتي كه اگر بخواهيم اين باور محقق شود بايد اين بستر سازي را به دست خود زنان شكل دهيم و ديگران نمي توانند اين كار را انجام دهند .

شهردار تهران در ادامه اظهار كرد : دومين چالش آن است كه با اين كه باور داريم بر اساس مباني انقلاب بايد پيوند عميقي ميان نقش مادري و تربيتي و معنوي زنان در خانواده وحضور آنان در جامعه وجود داشته باشد و هر دوي اين كارها با هم ممكن است ، اما ديدگاه هاي افراطي و تفريطي كه از يك طرف نگاهي ابزاري و بدون توجه به عفت و پاكدامني به مقام زن در اجتماع دارد و از سوي ديگر ديدگاهي كه قائل به حضور زن در اجتماع نيست و به نوعي عقب ماندگي و عدم درك صحيح از شرايط جامعه و مباني دين و اسلام است ، مشكلاتي را در اين زمينه فراهم كرده است .

وي افزود : سومين چالش اين است كه نتوانسته ايم تحولات اجتماعي را مديريت كنيم ، چراكه وقني زنان در عرصه علمي 60 درصد خروجي هاي دانشگا ه هاي ما هستند، اما در عرصه اجتماعي و اشتغال كم تر از 15 درصد و در زمينه هاي مديريتي كمتر از سه درصد به آن ها اختصاص يافته ، اين امر حاصلي جز احساس سرخوردگي و افسردگي زودرس براي آن ها نخواهد داشت .

قاليباف در ادامه اظهار كرد : بايد سعي كنيم همان طور كه مباني فكري و نظري مستحكم و قابل دفاعي براي بانوان داريم در عرصه عمل و در عقل نظري و ابزاري نيز اين شرايط را كه مكمل يكديگرند آماده و بستر را براي حضور زنان در اجتماع فراهم كنيم .

شهردار تهران با بيان اين كه بايد بپذيريم كه تقصيرها و ناكارآمدي هايي در حوزه اجرا و عمل براي تحقق اين باورهاي فكري داريم ، ابراز اميدواري كرد كه در شهرداري تهران با همه توان در بهبود اين شرايط تلاش مي كنيم و نيازمند همكاري و حضور همه بانوان در اجراي اين مهم هستيم .

مشير : ارتقاي رده هاي مديرتي بانوان از سطوح مياني به كلان

همچنين در اين مراسم ، دكتر زهرا مشير ، مدير كل امور بانوان شهرداري تهران ، نيز با اشاره به فعاليت هاي صورت گرفته اداره كل امور بانوان در مدت 17 ماه گذشته ، گفت : كارهاي زيادي در اين زمينه انجام و فعاليت هايي براي پرسنل زن شاغل و خانواده زنان شاغل شهرداري تعريف شده است .

وي افزود : ارتقاي رده هاي مديرتي بانوان از سطح مياني به كلان كه حق آنان است از اهداف ماست و قصد داريم امسال همه فعاليت ها را در ابعاد مختلف كيفي سازي كنيم .

مشير با اشاره به اين كه نگرش شهرداري در حوزه شهري و درون شهرداري نسب به جايگاه زنان نگرش مثبتي است ، گفت : ما زنان تا امروز به جاي فرصت سازي فرصت سوزي كرديم و اگر بخواهيم نگاه به زنان در جامعه ارتقا يابد ، بايد خودمان بخواهيم و مجهز به عرصه دانش و بينش شده و براي حركت هاي اساسي و ريشه دار در زمينه بانوان در سطح شهر و كشورهمكاري كنيم .

تاكيد شهرداري تهران بر توقف گودبرداري هاي غير اصولي / اختصاص 10 درصد حوزه هاي مديريتي شهرداري تهران به زنان
شهردار تهران گفت : به نواحي شهرداري تاكيد شده است تا اگر مهندسان شهرداري در جايي گودبرداري غير استاندارد را مشاهده مي كنند حتما آن را متوقف و تذكرات لازم را بدهند.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر محمد باقر قاليباف، همچنين در حاشيه جشن بزرگ همراز ياس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد گودبرداري هاي غير اصولي و ريزش ساختمان ها، گفت : نسبت به سال قبل و با توجه به ساخت و سازهايي كه در حال انجام است و نسبت به افزايش حجم ساخت و سازها ، ريزش ساختمان نداشته ايم ، هرچند يك مورد ريزش نيز قابل تامل و رسيدگي است ، اما نبايد به جامعه القا كنيم كه اين آمار افزايش يافته ، چراكه با در نظر گرفتن افزايش احداث هايي كه در حال انجام است ، اين گونه نبوده است .

وي با بيان اين كه وظيفه اصلي اين كار بر عهده سازمان نظام مهندسي و مهندس ناظر ساختمان است ، افزود : شهرداري هم مي تواند براي اين كار اقدامات پيش گيرانه اي انجام دهد كه در اين راستا بخشي از مسئوليت ها به نواحي واگذار شده است كه يكي از موضوعات مورد پيگيري آن ها رعايت و كنترل ساخت و سازهاي غير مجاز و گودبرداري هاي غير اصولي است تا آن را متوقف كنند و از مهندسان سازمان نظام مهندسي و ناظران ساختمان نيز خواهش مي كنم تخلف ها را به شهرداري اعلام و تاكيد كنند كه سازنده بدون رعايت استاندارد ها كار را انجام ندهد.

قاليباف تصريح كرد : به نواحي نيز تاكيد شده است تا اگر مهندسان شهرداري هم در جايي گودبرداري هاي غير استاندارد را مي بينند حتما آن را متوقف و تذكرات لازم را بدهند .

اختصاص حجم كمي از مديريت و اشتغال به زنان در جامعه قابل دفاع نيست

وي درپاسخ به سوال ديگري مبني بر اقدامات شهرداري در مورد بانوان اظهار كرد : در همه حوزه هاي عمراني ، ورزشي و خدماتي مانند پارك بانوان ، پياده رو سازي ها ، فرهنگ سراها و فعاليت هاي امور بانوان به زنان توجه ويژه اي شده است . نبايد شهر را تنها مردانه ببينيم ، اما عقب ماندگي ها در اين بخش آن قدر زياد است كه ما هرچه تلاش كنيم باز هم كم است .

وي افزود : اختصاص مديريت ها در جامعه با سقف كمتر از سه درصد و در اشتغال كم تر از 15 درصد به زنان قابل دفاع نيست و بايد حداقل در حوزه شهرداري بيشتر تلاش كنيم .

شهردار تهران خاطر نشان كرد: در اين راستا بخش نامه اي صادر شده تا در حوزه هاي مديريتي شهرداري 10 درصد مشاغل به زنان اختصاص يابد كه آموزش هاي لازم در حال انجام است و اميدوارم به زودي محقق شود .
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن