تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814226398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ثبت نام‌هاي دامنه‌ي اينترنتي جديد در آيكان تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ثبت نام‌هاي دامنه‌ي اينترنتي جديد در آيكان تصويب شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

سازمان نظارت بر اينترنت با تصويب به‌كارگيري نام‌هاي دامنه‌ي اينترنتي جديد، نخستين تغيير بنيادي در تاريخ ‌٢٥ ساله‌ي سيستم آدرس شبكه را صورت داد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيكان - سازمان نظارت بر نام‌ها و شماره‌هاي اينترنتي - در روز پاياني نشست خود در شهر پاريس به اتفاق آراء دستورالعمل جديد را مورد تصويب قرار داد.

احتمالا نام‌هاي جديد حداقل تا سال آينده به كار گرفته نخواهند شد و آيكان هنوز در مورد نام‌هاي دامنه‌ي جديد تصميم نگرفته است.

اين سازمان بايد بر روي جزئيات زيادي كار كند از جمله هزينه‌ي ثبت نام‌هاي دامنه‌ي جديد كه پيش‌بيني مي‌شود از صد هزار دلار براي هر نام فراتر رود تا به آيكان كمك كند تا ‌٢٠ ميليون دلار هزينه‌هاي ايجاد شده را تامين كند.

نام‌هاي دامنه به رايانه‌ها كمك مي‌كنند وب سايت‌ها را بيابند و ايميل‌ها را هدايت مي‌كنند و با توجه به اين كه بهترين آدرس‌هاي اينترنتي پيش از اين تحت نام com. به ثبت رسيده‌اند، اضافه كردن پسوندهاي جديد براي وب سايت‌ها، ارايه‌ي نام‌هاي ساده براي به خاطر سپردن را راحت‌تر مي‌كند.

در حال حاضر تمامي آدرس‌هاي اينترنتي تحت نام‌هاي دامنه‌ي عمومي به ثبت مي‌رسند و ‌٢٤٠ نام دامنه‌ي كشوري يا سرزميني و در حدود ‌٢٠ نام دامنه‌ي كلي مانند net ،.org ،.gov ،.edu ،.aero. و com. وجود دارد اما اكنون با تصويب آيكان ‌٣/١ ميليارد كاربر وب مي‌توانند از اوايل سال ‌٢٠٠٩ شمار نامحدودي از آدرس‌هاي كلي بر اساس نام‌هاي متداول، برندها، نام شركت‌ها، شهرها و نام‌هاي مناسب را خريداري كنند.

پيشنهاد ديگري كه آيكان پيش رو دارد به پذيرش آدرس‌ها به حروف غيرانگليسي مربوط است؛ برخي از كشورها خواهان دريافت معادل كد كشور دو حرفي مانند bg. معرف بلغارستان، به زبان بومي خود هستند.

بر اساس اين گزارش اعضاي هيات مديره‌ي آيكان پيش از نشست آتي خود نظرعمومي در مورد اين دستورالعمل را جويا خواهند شد.

با توسعه‌ي استفاده از اينترنت توسط مردمي كه نمي‌توانند زبان انگليسي صحبت كنند يا به سادگي حروف انگليسي را تايپ كنند تقاضا براي چنين نام‌هايي در سراسر جهان رو به افزايش است.

آيكان سازمان غيرانتفاعي واقع در جنوب كاليفرنياست كه بر به‌كارگيري نام‌هاي دامنه و آدرس‌هاي پروتكل اينترنتي كه به رايانه‌ها كمك مي‌كنند با يكديگر ارتباط برقرار كنند، نظارت مي‌كند.

انتهاي پيام
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن