تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820397830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه اي براي جرج بوش: به شكست تغيير نقشه خاور ميانه اعتراف كن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توصيه اي براي جرج بوش: به شكست تغيير نقشه خاور ميانه اعتراف كن
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تهيه كنندگان يكي از تازه ترين پژوهش هاي صورت گرفته در موسسه تحقيقاتي كارنگي در آمريكا به جرج بوش رييس جمهور ايالات متحده توصيه كرده اند كه براي حفظ منافع امريكا، شكست طرح تغيير نقشه خاور ميانه را پذيرفته و در سياست هاي امريكا در اين منطقه تجديد نظر نمايد.


در اين گزارش توصيه شده است كه به شكل روشن و غيرمبالغه اميزي براي مهار كردن خشونت ها در منطقه خاورميانه و تضمين جريان نفت از اين منطقه اقدام نمايد.
حل اختلافات با ايران از راه گفتگو، منع گسترش تسليحات اتمي، خروج تدريجي از عراق و تعامل جدي با طرف هاي پرونده صلح اعراب واسراييل، از جمله راه كارهاي اين موسسه پژوهشي براي دولت آمريكاست.
در اين پژوهش با اشاره به اينكه سياست هاي دولت بوش باعث تبديل شدن ايران به يك قدرت منطقه اي شده است، تاكيد شده است كه مخالفت با گفتگو با تهران به هيچ وجه اوضاع مربوط به چالش هاي امريكا در منطقه خاور ميانه را بهتر نخواهد كرد.
پژوهشگران موسسه كارنگي همچنين به بوش گوشزد كرده اند كه تلاش براي تغيير نظام جمهوري اسلامي، نتايج معكوس و خطرناكي در پي خواهد داشت، چرا كه جمهوري اسلامي، نظامي در حال فروپاشي نيست.
اين پژوهش از دولت امريكا خواسته در پرونده هسته اي ايران نيز به جاي رويارويي نظامي با ايران اقدامات دقيق ديپلماتيك را دنبال كند زيرا رهبران ايران موفق به ايجاد اجماع ملي درباره مقاومت در برابر تلاش ها براي اجبار ايران به دست كشيدن از برنامه غني سازي شده اند و واداشتن ايرانيان براي دست كشيدن از غني سازي اورانيوم در حال حاضر شدني نيست.
*****
زمينه سازي براي تشكيل حزب فراگير از فارغ التحصيلان يك دانشگاه غير دولتي
.....................................
مسوولان ارشد يك دانشگاه غير دولتي، در پوشش تشكيل كانون فارغ التحصيلان اين دانشگاه، مقدمات عضو گيري براي تشكيل يك حزب فراگير را آغاز كرده اند.
به گزارش خبرنگار خبرهاي 16 ايرنا، از فارغ التحصيلان حدود 100 واحد آموزشي اين دانشگاه خواسته شده تا تحت پوشش فعاليت دانشگاهي و انتخابات كانون فارغ التحصيلان، اقدام به عضوشدن و زمينه سازي براي تشكيل اين حزب كنند.
يكي از مسوولان ارشد دانشگاه مذكور چندي پيش براي تاسيس حزبي فراگير ابراز تمايل كرده بود.
سابقه راه اندازي احزاب دولت ساخته، توسط فعالان سياسي ايران به خصوص در زماني كه در صدر دستگاه اجرايي قرار داشته اند، در ايران مسبوق به سابقه است، اما تشكيل حزب از فارغ التحصيلان يك دانشگاه خاص پديده اي جديد به حساب مي آيد.
*****
دو فروند كشتي حامل سوخت قاچاق در هرمزگان توقيف شد
...................................
ماموران امنيتي استان هرمزگان اخيرا دو دستگاه كشتي با ظرفيت نزديك به 70 هزار ليتر سوخت قاچاق را توقيف كرده و مراتب را براي رسيدگي به دستگاه قضايي اين استان ارجاع داده اند.
به گزارش خبرنگار خبرهاي16 ايرنا، مالكيت يكي از اين دوكشتي از آن يك تبعه عراقي بوده كه يك قاچاقچي ايراني سوخت، آن را در اجاره داشته است. كشتي ديگر داراي مالكي ايرانيست.
اين كشتي ها گازوئيل قاچاق را از قايق ها و لنج هاي ايراني دريافت و به كشورهاي حاشيه خليج فارس منتقل مي كردند. 15 نفر از سرنشينان اين دو كشتي از اتباع كشور هاي خارجي و سه تن ايراني مي باشند.
*****
ضربه مهلك شركت هاي آلماني از تحريم هاي ضد ايراني
....................................................
يك نشريه آلماني نوشت اعمال تحريم ها عليه ايران ضربه مهلكي به شركتهاي متوسط در اين كشور محسوب مي شود‏.‏
به گزارش ايرنا، روزنامه هندلزبلات در گزارشي با اعلام اين مطلب به نقل از فيليكس نويگات كارشناس ايران در اتاق بازرگاني و صنايع آلمان افزود‏:‏ صنايع آلمان اعمال تحريم ها عليه ايران را ضربه سنگيني بر تجارت خود با اين كشور مي دانند و اين خطر وجود دارد كه آنها حتي در خواسته هاي مالي خود از اين كشور نيز گرفتار شوند‏.‏
****
دستور العمل ضد حزب اللهي براي رسانه هاي وابسته به دولت عربستان
.............................................
رسانه هاي بين المللي وابسته به دولت عربستان سعودي اخيرا دستور العملي دريافت كرده اند كه بر اساس آن موظف شده اند، طرح اطلاع‌رساني جانبدارانه اي از جناح اكثريت لبنان بر اساس حمله به حزب الله را به مورد اجرا بگذارند.
گزارش دريافتي خبرهاي16 ايرنا حاكيست، اين دستور العمل توسط يك نهاد عالي حكومتي صادر شده و يك شاهزاده ثروتمند كه رابطه اي نزديك با جرج بوش دارد مامور ابلاغ و نظارت بر اجراي آن مي باشد.
شبكه تلويزيوني "العربيه"، كانال‌هاي "ام‌بي‌سي"، شبكه "المستقله" و روزنامه‌هاي "الحيات" و "الشرق الاوسط" و تعدادي از روزنامه‌هاي لبناني و عربي دريافت كننده اين دستورالعمل مي باشند.
*****
پژوهم/ 1034
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن