تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819624956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غيبت «فولاد»؛ افت شاخص و بازار 48ميليارد توماني


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: غيبت «فولاد»؛ افت شاخص و بازار 48ميليارد توماني
گروه بورس- بورس اوراق بهادار تهران در روزي كه فولاد مباركه را به دليل برگزاري مجمع سالانه غايب مي‌ديد، پس از 11 روز رشد متوالي شاخص كلي، شاهد كاهش 21واحدي شاخص كل بود كه در اين ميان نقش گل‌گهر، ملي مس و سرمايه‌گذاري اميد، بيش از ساير شركت‌ها بود.
در طرف مقابل نيز عرضه سهام چادرملو و رشد سه درصد قيمت آن با تامين 16واحدي بر شاخص كل نتوانست مانع از افت شاخص‌ها شود.اما در معاملات ديروز ارزش معاملات از مرز 48 ميليارد تومان عبور كرد كه بيشترين ارزش مربوط به فولاد خراسان با 25 ميليارد تومان (52درصد كل ارزش معاملات) بود. طي معاملات روز گذشته «فخاس» در شرايطي كه تنها پنج روز معاملاتي به برگزاري مجمع سالانه آن باقي مانده شاهد دادوستد 36ميليون سهم (معادل 6/3درصد از كل سهام شركت) بود. معاملاتي كه به نظر مي‌رسد خريدار بخش عمده آن، مالكيت شركت را از بين دو گروه معادن و فلزات يا صندوق بيمه اجتماعي عشاير از آن خود خواهد كرد.همچنين طي معاملات ديروز بورس تهران پس از عرضه 76ميليون سهم فولاد مباركه در روز يكشنبه، با تلاش فعالان بازار براي فروش ساير سهام و تامين نقدينگي براي خريد سهم فولاد روبه‌رو بود كه همين موضوع باعث عرضه صف خريد شركت‌هاي فولاد خراسان، سرمايه‌گذاري غدير و سرمايه‌گذاري مسكن و تشكيل صف فروش براي فولاد خوزستان، گل‌گهر، معادن و فلزات و سرمايه‌گذاري اميد شد.از سوي ديگر در ميان گروه‌هاي عمده بورسي، تنها صنعت واسطه‌گري مالي به لطف رشد 5/0درصدي قيمت سهام بانك پارسيان توانست شاهد افزايش شاخص باشد و ساير گروه‌هاي عمده بورس روند نزولي داشتند. در كنار واسطه‌گري مالي، صنايع خودرو، ماشين‌آلات و دستگاه‌هاي برقي، محصولات شيميايي و انبوه‌سازي و املاك و مستغلات نيز توانستند افزايش جزئي شاخص را ثبت كنند.در مجموع چهره بورس تهران در معاملات ديروز چهره‌اي متفاوت طي يك‌ماه و نيم گذشته بود كه دليل اصلي نزولي بودن شاخص‌ها در وهله اول افزايش سريع قيمت سهام در برخي صنايع ارزيابي مي‌شود. هر چند نبايد از نقش عرضه گسترده سهام فولاد مباركه و ورود قريب‌الوقوع سهام پالايشگاه اصفهان به بورس تهران چشم‌پوشي كرد. فرايندها براي تداوم يا توقف آن بايد به انتظار روزهاي آتي و تحليل دقيق‌تر فعالان بورس (فارغ از هيجانات چند روز گذشته) نشست.
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن