تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820604023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حفظ ذخاير ارزي از اهداف دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حفظ ذخاير ارزي از اهداف دولت است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مشاور ارشد رييس جمهور حفظ ذخاير ارزي را از اهداف دولت عنوان كرد و گفت:سهميه بندي بنزين باعث شد حدود 20 ميليون ليتر بنزين در روز صرفه جويي شود و حدود چهار ميليارد دلار صرفه جويي در بنزين داشتيم .


سيد "مجتبي ثمره هاشمي" در ادامه گفتگو با خبرنگار سياسي ايرنا، مخالفت هايي كه در ابتدا از ناحيه برخي از افراد با سفرهاي استاني مطرح شده بود را مورد توجه قرار داده و افزود: اكثر اين افراد بعدا به ابتكار سفرهاي استاني به عنوان يك برنامه موفق، اذعان كردند .
وي خاطر نشان كرد: تا به حال دولت چهل سفر استاني داشته است و تا آخر امسال حدود 60 سفر انجام خواهد شد.
ثمره هاشمي همچنين درخصوص تلاش دولت براي اجراي عدالت در كشور گفت: واگذاري سهام عدالت و تشديد واگذاري ها در سال جاري ،افزايش پلكاني حقوق و كاهش فاصله ميان حقوق هاي پايين و بالا از ديگر اقدامات دولت نهم در راستاي اجراي عدالت است،در بحث آموزش عالي همين بس كه امروز همه كساني كه حداقل امتياز را داشته باشند مي توانند وارد دانشگاه شوند.
وي يادآور شد: يكي از مباحثي كه كمتر مورد توجه قرار گرفته است حفظ ذخاير ارزي كشور است كه با توجه به شدت كاهش ارزش دلار ،دولت دو سال پيش تصميم گرفت تا منابع ارزي دلاري را به منابع ارزي معتبر تبديل كند و از خسارت حدود بالاي 20 درصد به منابع ارزي جلوگيري نمايد.
مشاور ارشد رييس جمهور در ادامه گفتگوي خود با ايرنا،تصريح كرد:در چرخه اقتصادي هم آمار و ارقامي كه وجود دارد در مواردي بي نظير و در برخي موارد هم، كم نظير است به عنوان مثال سطوح و فضاهاي ورزشي ايجاد شده در مدت سه سال گذشته دو برابر شده است، همچنين بدهي هاي داخلي و خارجي دولت تا حد چشم گيري كاهش يافته است .
ثمره هاشمي افزود: سهم نفت در بودجه از 62 درصد به 52 درصد كاهش يافت و رشد اقتصادي بدون نفت به 8/7 درصد و با نفت به 1/7 درصد رسيده است ،سهم عمراني در بودجه هم كه 16 درصد بود به 26 درصد افزايش يافت و در بخشهايي مثل فولاد، توليد 50 درصد افزايش يافت و به 15 ميليون تن رسيد كه به اندازه نصف 50 سال گذشته افزايش يافته است .
وي يادآور شد :توليد سيمان از 36 ميليون تن به 64 ميليون تن افزايش يافت كه اين افتخار آفرين است.
ثمره هاشمي با اشاره به زمينهاي زير كشت گفت: در طول 15 سال قبل از دولت نهم 490 هزار هكتار زمين به صورت آبياري تحت فشار داشتيم كه در ظرف دوسال و نيم يا سه سال، 210 هزار هكتار اضافه شد همچنين توليد برق از 39 هزار مگاوات به 5/49 هزار مگاوات برق افزايش يافته است .
وي حجم كارهاي عمراني را دو برابر اعلام كرد و افزود:در دولت قبل 46 هزار پروژه وجود داشت كه تنها 13 هزار آن تكميل شده بود ولي در دولت جديد 96 هزار پروژه بوده كه جمعا 55 هزار پروژه تكميل شده است كه برخي از پروژه ها از 15 يا 20 سال قبل بوده كه هنوز تكميل نشده بود و در اين دوره ،ظرف دو يا سه سال تكميل شدند.
مشاور ارشد رييس جمهور به آمار جالب واگذاري ها به مردم اشاره كرده و گفت: آمار واگذاري شركتهاي دولتي به مردم هم قابل تامل است چراكه در طول 13 سال يعني از 1370 تا 1383 كل واگذاريها حدود 27 ميليارد تومان بوده اما از 1384 تا 1386 به 32 هزار ميليارد تومان رسيده است كه اصلا قابل مقايسه نيستند.
وي يادآور شد: قبل ازاين دولت،صادرات ساليانه 3/7 ميليارد دلار و واردات ما 5/36 ميليارد دلار بود كه نسبت به جمع اين دو عدد، صادرات 20 درصد و واردات 80 درصد مي شود اما در سال 86 صادرات كشور سه برابر افزايش يافت و به 21 ميليارد دلار رسيد و واردات در همين سال به 48 ميليارد دلار رسيد كه نسبت اين دو به هم، 45 درصد است .
ثمره هاشمي ،شعار ديگر دولت يعني مهرورزي را مورد توجه جدي در داخل و خارج از كشور دانست و گفت: حضور در بين مردم ، مجالست با آنان براي رفع مشكلاتشان و دعوت به برادري و وحدت از مصاديق آن است و جمهوري اسلامي از ابتدا منادي وحدت امت اسلامي بوده و الان هم تلاش مي شود وحدت تقويت شود .
وي يادآور شد : البته ما با چالشهايي هم روبرو بوده ايم به خصوص چالش گراني در كشور مولفه هاي خاصي خود را دارد،كاهش شديد ارزش دلار و افزايش قيمت اجناس وارداتي و بحث خلق پول توسط بانكها از طريق چك پولها كه به منزله تزريق نقدينگي است و سنگ اندازيها و مخالفت با برنامه هاي اقتصادي از دلايل گراني است،كه دولت به طور ريشه اي درصدد حل آن مي باشد.
ثمره هاشمي با اشاره به اينكه دولت در بخش بودجه جاري هم تلاش كرده، گفت: در واقع دولت صرفه جوييها در بخش جاري را به حداكثر رسانده تا هزينه هاي دولت بر تورم كمترين اثر را داشته باشد.
وي تصريح كرد: اقتصاد ما داراي مشكلات مزمني است كه دولت با پشتيباني مردم و همكاري نهادها و قواي ديگر مثل مجلس و قوه قضاييه ،اين مشكلات را حل خواهد كرد و رييس جمهور هم اين موارد را امشب به اطلاع مردم شريف ايران مي رساند.
مشاور ارشد رييس جمهور ويژگيهاي دولت نهم را در پركاري و خدمت بي شائبه دانسته و گفت : تلاش و خستگي ناپذيري براي خدمت به مردم ،پافشاري بر اصول،تقويت ادبيات و گفتمان ديني ، حفظ عزت و اقتدار ملي و توجه دائم به شان ، شخصيت و شرافت ملت ايران به شكر خدا امروز در اوج خود در صحنه جهاني است و توكل به خداي متعال ،تبعيت از مقام ولايت فقيه و رهنمودهاي ايشان و توجه ويژه به اقشار محروم از افتخارات دولت نهم در عرصه داخلي است .
ثمره هاشمي در پايان تصريح كرد: در عرصه خارجي هم برخورد مقتدرانه و عزت مندانه با دولتها و قدرتهايي كه در مقابل منافع ملت ايران هستند و دوستي و همكاري با ساير دولتها و ملتها از اهداف دولت نهم مي باشد .
سيام.ش.ق** 1701
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن