تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819665267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميزگرد وبلاگ و سوم تير- 1 بذرافكن: عملكرد بلاگرهاي عدالتخواه در تبيين جايگاه دولت اسلامي مطلوب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ميزگرد وبلاگ و سوم تير- 1 بذرافكن: عملكرد بلاگرهاي عدالتخواه در تبيين جايگاه دولت اسلامي مطلوب نيست
خبرگزاري فارس: نويسنده وبلاگ "تأملات" گفت: وبلاگ‌هاي سوم تيري و عدالتخواه در رابطه با تبيين جايگاه دولت اسلامي و ميزان نزديكي دولت نهم با دولت اسلامي آنگونه كه بايد و شايد مطلوب عمل نكرده‌اند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مجيد بذرافكن نويسنده وبلاگ "تأملات" در ميزگرد "وبلاگ و سوم تير" كه با هدف بررسي ادبيات و نقد وبلاگ‌هاي حامي گفتمان دولت‌نهم و با حضور محمد مهدي اسلامي نويسنده وبلاگ "تك نوشته‌هاي يك روزنامه‌نگار" و اميرحسين ثابتي نگارنده وبلاگ "دست‌نوشته‌هاي يك دانشجو" در خبرگزاري فارس برگزار شد، گفت: وبلاگ‌هايي كه در حال حاضر با عنوان «وبلاگ‌هاي سوم تير» شناخته مي‌شوند، عمدتاً «تكليف محور» وارد صحنه وبلاگ نويسي شده‌اند و به دنبال درست كردن دفترچه يادداشت شخصي و خودنمايي نيستند.
بذرافكن افزود: «تكليف محور» وارد شدن وبلاگ‌نويس‌هاي حامي احمدي‌نژاد باعث شد اين وبلاگ‌ها ويژگي‌هاي خاص و منحصر به فردي را به خود بگيرند؛ يكي از اين ويژگي‌ها عدم درنظر گرفتن مخاطب است، يعني وبلاگ‌هاي سوم‌تيري تنها بر اساس تكليف به بيان ايده‌هاي خود مي‌پردازند نه براي خوشايند مخاطب.
وي وجود وبلاگ‌هايي كه از جريان انقلاب اسلامي دفاع مي‌كنند را كاملاً ضروري دانست و گفت: يكي از اقدامات مثبت وبلاگ‌‌نويس‌هاي سوم تيري، خلق كردن موج‌هايي در حمايت از فلسطين و لبنان بوده كه نسبت به ساير وبلاگ‌نويس‌هاي طيف اصولگرا پررنگ‌تر بوده است.
نويسنده وبلاگ تأملات، ضمن ابراز تأسف از اين‌كه برخي رسانه‌ها بويژه وبلاگ‌ها،‌ جريان بزرگ سوم تير را با تمام ابعادش تنها به شعار «نفت بر سر سفره مردم»‌ تقليل مي‌دهند، اظهار داشت: وبلاگ‌هاي سوم تيري نبايد جاي دفاع از انقلاب و آرمان‌هاي امام را با دفاع از شخص اشتباه بگيرند و وارد دعواهاي نازل شده و گير تله‌هاي رسانه‌اي بيفتند.
بذرافكن ادامه داد: از بعد از سوم تير به جز جريان وبلاگي حامي دولت نهم شاهد شكل‌گيري موج جديدي از وبلاگ نويسي نبوده‌ايم زيرا جامعه دانشجويي ما دچار نوعي افت معرفتي و سياسي شده است.
وي در پاسخ به اين سئوال كه تا چه اندازه وبلاگ‌نويس‌هاي حامي دولت‌نهم را در پاسخ به شبهات و انتقاداتي كه نسبت به دولت مطرح مي‌شود موفق مي‌دانيد، گفت:‌ وبلاگ‌هاي سوم‌تيري كار قابل تحسيني كه انجام دادند اين بود كه سعي كردند به جاي دفاع از شخص احمدي‌نژاد به دفاع از كليات و آرمان‌ها بپردازند و مسائل جزئي را مورد پردازش قرار ندهند؛ وبلاگ‌نويس‌هاي سوم تيري توانستند اين اصل را جا بيندازند كه حاميان دولت اسلامي حاميان انقلاب هستند، اما در رابطه با تبيين جايگاه دولت اسلامي و ميزان نزديكي دولت نهم با دولت اسلامي آنگونه كه بايد و شايد وبلاگ‌هاي سوم تيري مطلوب عمل نكرده‌اند.
نويسنده وبلاگ تأملات تصريح كرد: متأسفانه اين وبلاگ‌ها هيچ حامي و پشتيباني از نظر اقتصادي، آموزش، رسانه‌اي و سياسي ندارند و جا دارد كه در اين زمينه توجه ويژه شود.
بذرافكن در پاسخ به اين پرسش كه تا چه اندازه احمدي‌نژاد و سوم‌تير را در رسيدن به شعارها و اهدافش موفق مي‌دانيد، اظهار داشت: از آنجا كه جنس تبليغي دولت راديكاليزه شده و هم حاميان دولت‌نهم و هم مخالفان از ابراز نظراتشان ابايي ندارند، فكر مي‌كنم كابينه نهم در تحقق شعارهايش كاملاً موفق بوده است.
وي گفت: توانستيم گفتمان دولت نهم را نهادينه كنيم تا جايي كه حتي مخالفان دولت هم براي انتقاد از دولت نهم از ادبيات ويژه و گفتمان خود احمدي‌نژاد استفاده مي‌كنند و اين يك پيروزي براي حاميان سوم‌تير است. وبلاگ‌نويس‌هاي منتقد دولت بايد اين فرمايش مقام معظم رهبري را كه فرمودند؛ «نقد منصفانه يعني اينكه اگر 2 بدي مي‌گوييد يك خوبي هم بگوئيد» محور انتقادهاي خود قرار دهند تا فضاي سازنده‌اي بين وبلاگ‌هاي حامي دولت و منتقدان برقرار شود.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن