تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805547497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين دست آورد آتش بس،به رسميت شناخته شدن غيررسمي حماس توسط اسرائيل


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اولين دست آورد آتش بس،به رسميت شناخته شدن غيررسمي حماس توسط اسرائيل
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تهران - يك روزنامه آمريكايي در شماره روز دوشنبه خود به بررسي نتايج برقراري آتش بس ميان جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) و رژيم صهيونيستي پرداخته است.


به گزارش گروه صوتي و تصويري ايرنا، روزنامه آمريكايي "كريسشن ساينس مانيتور" در تحليلي به از سرگيري ارسال مواد غذايي و دارو به غزه اشاره كرده و نوشته است: با ادامه آتش بس در غزه، اسراييل مجبور به كاستن از دامنه فشار تحريمهاي خود بر مردم غزه شده است.
اين روزنامه افزود: با گذشت چند روز از آغاز آتش بس كه طي آن حتي يك گلوله كه به نقض آتش بس بينجامد، شليك نشد، اسرائيل از شدت تحريمها بر غزه كاسته و اجازه داده است، غذا و دارو به اين منطقه وارد شود.
كريسشن ساينس مانيتور تصريح كرد: اما، نكته اصلي درباره آتش بس، اين است كه به گفته برخي تحليلگران، توانايي حماس براي عملي كردن آتش بسي كه با مياجي گري مصر حاصل شد، مي تواند به تاييد بين المللي اين جنبش منجر شود.
روزنامه آمريكايي ادامه داد: به رغم پيش بيني ها مبني بر نقض آني آتش بس از سوي طرفهاي متخاصم، تداوم آن را مي توان نقطه عطفي در بايكوت طولاني حماس از سوي رژيم صهيونيستي تلقي كرد، زيرا با كم كردن فشارهاي تحريم بر غزه، در واقع رژيم صهيونيستي حكومت حماس بر غزه را به رسميت شناخته است.
به نوشته كريسشن ساينس مانيتور، تحليلگران بر اين عقيده اند كه اين امر در واقع مي تواند به افزايش مقبوليت بين المللي حماس منجر شده، آن را تشويق كند كه سررشته اين معامله را همچنان در دستان خود نگه دارد.
روزنامه همچنين به نقل از يك تحليلگر سياسي صهيونيست نوشت: با اين كار اسراييل نشان داده كه حماس قدرتي است كه بايد با آن كنار آمد. هر چند اين كار به معناي به رسميت شناختن كامل سياسي نيست، اما به هر حال اكنون اسراييل حماس را به عنوان يك نيروي مهم بخصوص در برخي موارد كه اجتناب ناپذير هستند، به رسميت شناخته است.
وي همچنين به كريسشن ساينس مانيتور گفت: اسراييل با اين كار نشان داد كه خودداري از مذاكره با سازمانهايي كه آنها را تروريست قلمداد مي كند، هميشه كارآيي ندارد. اكنون فهميده است، گفت و گو با دشمنانش از نظر نظامي، اقتصادي و سياست هاي طولاني مدت كوتاهترين و كم هزينه ترين راه است."
وي متذكر شد: هر چند اسرائيل در بيانيه هاي رسمي خود اعلام كرده است، هنوز هم حماس را يك سازمان تروريستي، تلقي و آتش بس را صرفا به خاطر ميانجي گري مصر قبول كرده است اما وراي اعتبار جديدي كه حماس به عنوان يكي از شركاي مذاكرات به دست آورده، اكنون در موقعيتي قرار گرفته كه مي تواند به اسراييل، به جهان عرب و جامعه بين المللي نشان دهد، توانايي و اراده عملي كردن يك آتش بس- به رغم مخالفتهاي برخي گروههاي مسلح- در غزه را دارد.
تحليلگر صهيونيست گوشزد كرد: اين، نشانه اي از يكپارچگي است كه بشدت با ناتواني "محمود عباس" رييس حكومت خودگردان فلسطين كه نتوانست گروههاي مسلح را تحت كنترل خود درآورد، در تناقض است.
وي افزود: اجراي آتش بس، به جز كاستن از تحريمها عليه اهالي غزه، تبادل و آزادسازي زندانيان را نيز در برخواهد داشت كه همه اينها به گفته "غسان خطيب"، عضو سابق كابينه حكومت خودگردان فلسطين، باعث ارتقاي چهره حماس نزد افكار عمومي فلسطين و جهان عرب شده، محمود عباس را به حاشيه خواهد راند.
او همچنين به كريسشن ساينس مانيتور گفت: اكنون جامعه جهاني درك خواهد كرد كه حماس نيرويي است كه مي تواند هم آتش كند و هم آتش بس اعلام كند و بنابراين اسراييل نيز بايد حماس را در جايگاهي متفاوت قرار دهد.
بر پايه اين تحليل، يك استاد دانشگاه القدس در بيت المقدس نيز معتقد است، آتش بس كنوني در نهايت به گفت و گوهاي صلح با محوريت حماس منجر خواهد شد.
صوير ** 1424** 1549
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن