تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820372826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به همت محققان پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي انجام شد: سنتز آزمايشگاهي نانوكامپوزيت‌هاي ترموپلاستيك


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: به همت محققان پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي انجام شد: سنتز آزمايشگاهي نانوكامپوزيت‌هاي ترموپلاستيك


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: پژوهشي

محققان پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي موفق به سنتز آزمايشگاهي نانوكامپوزيت‌هاي ترموپلاستيك از پروپيلن شدند.

به گزارش سرويس فن‌آوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمود رجبيان، پژوهشگر گروه كامپوزيت پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران كه در ادامه اين طرح در حال بررسي فرآيند شكل‌دهي اين نانوكامپوزيت‌هاست، اظهار كرد: بسياري از قطعات داخلي خودروها، هواپيماها و بدنه‌ لوازم الكترونيكي از پليمرهاي مختلف تهيه مي‌شود، هر چه اين قطعات وزن كمتر و مقاومت مكانيكي بالاتري داشته باشند از كيفيت مطلوب‌تري برخوردارند.

وي با بيان اين كه پلي پروپيلن از جمله پليمرهاي پركاربرد در صنايع مختلف است كه به طور وسيعي در ساخت قطعات داخلي خودرو مورد استفاده قرار مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: اضافه كردن نانوذرات خاك رس و تهيه نانو كامپوزيت پلي پروپيلن، باعث بهبود خواص مكانيكي و گرمايي اين پليمر مي‌شود.

رجبيان تصريح كرد: نانو ذرات خاك رس را با غلظت‌هاي مختلف در آزمايش‌هاي جداگانه به پلي پروپيلن اضافه كرده و در هر غلظت، خواص رئولوژي نمونه از جمله ويسكوزيته، نرمال استرس، تنش كششي و .... را اندازه گيري كرده‌ايم.

نتايج بدست آمده از مقايسه‌ خواص پلي پروپيلن، قبل و بعد از اضافه نانو ذرات خاك رس، بيانگر تغيير بسيار زياد آنها مي‌باشد. علاوه براينكه نانوكامپوزيت‌هاي به دست آمده در مقايسه با پلي پروپيلن، وزن كمتر و مقاومت مكانيكي بالاتري دارند.

اين پژوهشگر با بيان اين كه هم اكنون بسياري از كشورها در صنايع خودروسازي و هوا فضا از اين نانو كامپوزيت استفاده مي‌كنند، اذعان كرد: نتيجه‌ي اين پژوهش در جدول‌هاي مدوني ثبت شده و مي‌تواند به عنوان مرجع در اختيار پژوهشگران و صاحبان صنعت قرار گيرد. اگر حمايت‌هاي لازم وجود داشته باشد، مي‌توان اين طرح را به مرحله‌ي اجرا رساند.

بنابر اعلام ستاد ويژه توسعه فن‌آوري نانو، جزئيات اين پژوهش در مجله بين المللي International polymer processing (شماره 1 صفحات 118-110 سال 2008) منتشر شده است.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 394]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن