تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805685905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب ونشريه‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: معرفي كتاب ونشريه‌


رايحه‌

شماره سي‌ و هشتم دو هفته‌نامه داخلي خبرگزاري قرآني ايران منتشر شد.

در اين شماره كه ويژه يادواره استاد حاج علي‌اصغر عابدزاده است، مطالب زير به چشم مي‌خورد: يادي از رادمرد سرداب عشق، مرحوم عابدزاده به قلم استاد محمدرضا حكيمي. عابدزاده در روايت آيت‌الله عطاردي، 10 ويژگي برجسته مرحوم عابدزاده از زبان سيدهادي محدث، همراه با خانواده مرحوم عابدزاده (گفتگو با همسر و فرزندان و دامادها)، عابدزاده در گفتار همراهان (گفتگو با حاج علي‌اصغر عابديان‌خراساني، محمدرضا عرفانيان، شيخ محمد وقوعي، سيدجعفر حسن‌زاده چمني، جعفر حسين‌زاده ملكي؛ مدير اسبق آموزش و پرورش استان خراسان، محمدحسين يوسف‌زاده، احمد سعيدي‌نژاد، حجت‌الاسلام والمسلمين خليل طلوعي، محمدجواد اثني‌عشري كرماني و...، عابدزاده در كلام شاگردان (گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمين محمدرضا نورالهيان؛ مشاور و دستيار ويژه دفتر مقام معظم رهبري در امور تبليغي و آموزشي خارج از كشور، محمدرضا ملكي؛ مديرعامل انجمن پيروان قرآن و از دوستان و شاگردان مرحوم عابدزاده، حجت‌الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي‌مقدم؛ نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابوالفضل موسويان؛ عضو هيأت علمي دانشگاه مفيد، دكتر غلامرضا فدايي؛ دانشيار و مدير گروه كتابداري دانشكده روان‌شناسي و علوم تربيتي دانشگاه تهران و...) عابدزاده در نگاه‌ جامعه قرآني، عابدزاده و تأسيس انجمن پيروان قرآن، عابدزاده در قلم حسين نجوميان؛ نويسنده كتاب يادها و باورها، بناهاي احداثي مرحوم علي‌اصغر عابدزاده، عابدزاده احياگر قرآن دوران خفقان پهلوي.

در طول تاريخ پس از اسلام مردان زيادي بوده‌اند كه در اين راه مجاهدت كرده‌اند و هزينه‌ها پرداخته‌‌اند، هر كس به قدر مرتبتش. يكي از كساني كه به تعبير مقام معظم رهبري فردي مصمم، با ايمان و پراراده بود و در اين راه تلاشي خستگي‌ناپذير داشت و دلبستگي‌اش به خاندان اهل بيت (ع) زبانزد خاص و عام بود و هنوز هم آثار و ابنيه باقي مانده از وي يادآور اين محبت ها و اطاعتها است مرحوم حاج علي‌اصغر عابدزاده‌خراساني است كه تأسيس 12 بنا به نام 12 امام (ع) و انجمن پيروان قرآن با نزديك به 80 شعبه دليل محكمي بر اين مدعا است.

مرحوم عابدزاده در سال 1290 ه- . ش در مشهد ديده به جهان گشود و اگر چه مانند هر انسان ديگري (جز معصومان (ع)) مصون از اشتباه و گناه نبود؛ اما جز نام نيك چيزي از خود برجاي نگذاشت، مردي كه نه تنها هرگز پولي براي تبليغ نگرفت و از پول مردمي كه براي ساخت بناهاي منسوب به ائمه (ع) نذر كرده بود، چيزي براي خود نخواست، بلكه در اين راه از درآمد خود هزينه هم كرد و مهديه را به نام امام قائم (عج) با هزينه شخصي ساخت و در نهايت هم در سال 1365 در سرداب مهديه (مشهد) بنا به وصيتش به خاك سپرده شد.

كلام اسلامي‌

شماره جديد فصلنامه تخصصي منتشر شد. نشريه علمي، تحقيقي در زمينه علم كلام و عقايد است و حضرت آيت‌الله جعفر سبحاني، صاحب امتيازي و مديرمسئولي آن را به عهده دارد. در اين شماره مطالب زير به چاپ رسيده است: دو رفتار متناقض از سوي پاپ، وحي قرآني(جعفر سبحاني)، نظريه دكتر سروش در مورد وحي قرآني، پاسخ آيت‌الله سبحاني بر نامه دكتر سروش، انديشه‌هاي عصر جاهلي در آينه پرآب و رنگ امروز، دين و فضايل انساني(علي رباني گلپايگاني)، تشويق به ارتداد بخشي از تهاجم فرهنگي غرب، واجب الوجود از ديدگاه ابن سينا(اكبر عروتي موفق)، پيامي نو از ، از قضا سه‌كنجبين صفرافزود، حديث ثقلين و متن صحيح آن، درآمدي بر فلسفه دين از ديدگاه شهيد مطهري (قدرت‌الله قرباني)، مقام عشق (شعر)، بررسي آراء و انديشه‌هاي كلامي ابومنصور ماقريدي (منظر قنبري)، نقد و بررسي تحليل‌هاي دين‌شناختي انديشمندان اسلام و غرب (محمد رضا خاكي قراملكي).

محدث‌

شماره 18 نشريه خبري اطلاع‌رساني و فرهنگي آستان حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و مؤسسه علمي - فرهنگي دارالحديث منتشر شد.

در اين شماره مي‌خوانيم: بازديد دانشمندان مصر و عربستان از دارالحديث، كتب اربعه تصحيح مي‌شود،‌ انتشار ترجمه فارسي ، آزمون كارشناسي ارشد دانشكده علوم حديث برگزار شد، پرونده: زندگي، آثار و جنبه‌هاي حديثي شيخ‌بهايي، نرم‌افزار رايانه‌اي عرضه شد، افتتاح دفتر پژوهشهاي جهاني حديث محدر، اخبار جهاني حديث، پرونده: نشست مقدماتي كنگره بين‌المللي كليني(ره) برگزار شد، مرز ابتكار و بدعت در فعاليتهاي آييني.‌‌

سومين سال انتشار خود را مي‌گذراند و به مديرمسئولي و سردبيري هادي رباني انتشار مي‌يابد.

جنه‌`الحوادث في شرح‌

زياره‌ وارث‌

ملا حبيب الله شريف كاشاني‌

تحقيق و تصحيح: نزارحسن‌

ناشر: دار جلال‌الدين، قم‌

چاپ دوم: 1383

196 ص‌

اين كتاب به زبان عربي، شرح و تبيين --- يكي از زيارت نامه‌هاي مربوط به امام حسين(ع) --- است كه در آن امام حسين(ع) باعنوان وارث انبيا ياد شده است. زيارت وارث از امام صادق(ع) روايت شده است و همراه آداب خاصي است و فضيلت بسيار دارد.

به زائر مي‌آموزد كه اسلام امامت، رسالت تاريخي اديان توحيدي را به دوش دارد و به همين دليل، خاتم الاديان و پيامبرش خاتم‌الانبياست و در اينجاست كه معناي امامت را مي‌يابد.

زائر در اين زيارت، رسالت همه پيامبران بزرگ تاريخ را بر دوش امام حسين(ع) مي‌يابد و چنين مي‌فهمد كه گويي عاشورا نقطه اوج نبرد همه توحيد تاريخي با همه شرك تاريخي است.

شرح اين زيارت نامه با استناد به شواهد فقهي مختلف نگاشته شده است.

شرح زيارت عاشورا

ملا حبيب‌الله شريف‌كاشاني‌

تحقيق و تصحيح: نزارحسن‌

ناشر: دارجلال‌الدين‌

چاپ سوم: 1382

118ص‌

اين كتاب شرح زيارت عاشورا مي‌باشد. زيارت عاشورا كه از تعاليم امام باقر(ع) است، به دليل آثار سازنده فردي و اجتماعي، بيان مواضع فكري و عقيدتي شيعه و نشانه گرفتن خط انحراف، اهميت ويژه و قابل تأملي دارد.

درباره زيارت عاشورا روايات بسياري از امام باقر و امام صادق(ع) نقل شده است. امام باقر اين زيارت را به يكي از اصحابش به نام آموزش داده است.

از آنجا كه زيارت نوعي اعلام موضع و مشخص كردن خط فكري است و آثار سازنده عجيبي دارد، آنچه به عنوان متن زيارتي خوانده مي‌شود، از نظر محتوا و جهت‌دهي از حساسيت ويژه برخوردار است. به همين جهت، ائمه با آموختن نحوه زيارت به ياران خود،‌ به اين عمل سازنده جهت و غناي بيشتري بخشيده‌اند به گونه‌اي كه زيارت نامه‌هاي رسيده‌ از معصومان مانند زيارت جامعه كبيره، عاشورا، آل‌ياسين و ناحيه مقدسه گنجينه‌اي از تعاليم و آموزشهاي عالي آنان است.




 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 423]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن