تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812709698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل برق گلستان: ‪ ۸۰‬درصد نيروگاه‌هاي برق‌آبي امكان تامين برق ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديرعامل برق گلستان: ‪ ۸۰‬درصد نيروگاه‌هاي برق‌آبي امكان تامين برق ندارند
مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان گلستان گفت: ‪ ۸۰‬درصد نيروگاه‌هاي برق‌آبي كه بر روي سدها براي تامين برق ساخته شده‌اند، امكان تامين انرژي برق را ندارند.

"كرم رضائي" روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: در واقع از قريب به هفت هزارو ‪ ۵۰۰‬مگاوات انرژي كه بايد اين نيروگاه‌ها تامين كنند فقط حدود دو هزار مگاوات امكان تامين برق وجود دارد.

به گفته وي، از اواخر سال گذشته وپس از بارش برف و سرماي بهمن ماه كمتر شاهد بارش باران بوده‌ايم و استان هم اكنون سال خشكي را سپري مي‌كند.

وي تصريح كرد: آثار اين خشكسالي در ميزان آب جمع شده در پشت سدها نمايان است و سدهايي كه به منزله كمك به بخش كشاورزي درزمان نياز به آب ساخته شده، امسال شرايط تامين آب مناسبي براي بخش كشاورزي ندارد.

وي ادامه داد سدهايي كه به منظور تامين آب و تامين برق ساخته شده‌اند نيز در سال جاري مشكلات بسيار جدي‌تر دارند كه عمده اينگونه سدها در جنوب كشور است.

رضايي اضافه كرد: ‪ ۵‬هزار و ‪ ۵۰۰‬مگاوات كاهش توليد در اين نيروگاه‌ها در واقع برابر با برق مورد نياز ‪ ۱۰‬استان گرمسيري و مانند استان گلستان است.

وي در ادامه گفت: اوج بار مصرف برق در استان گلستان در تابستان سال گذشته ‪ ۵۷۲‬مگاوات بوده است و البته وزارت نيرو بخشي از اين كمبود را از طريق بالا بردن راندمان نيروگاه‌هاي بخار و سيكل تركيبي و وارد نمودن نيروگاه‌هاي جديد و تسريع در تعميرات نيروگاه‌هايي كه نياز به تعميرات جدي داشته‌اند، تامين نموده است.

به گفته مدير عامل شركت توزيع نيروي برق گلستان، انرژي برق مانند ساير انرژي‌ها قابل ذخيره كردن نيست و بايد پس از توليد سريعا به مصرف در آيد و به همين منظور وزارت نيرو براي كمبود برق اقدامات فوق را انجام داده تا مردم مشكلي نداشته باشد.

وي در خصوص اقدامات شركت توزيع برق گلستان در خصوص حل مشكلات گفت: با مساعدت استاندار ساعات كار ادارات و نهادهاي دولتي يك ساعت زودتر آغاز شده و از آن سو نيز يك ساعت زودتر تعطيل مي‌شود و در نتيجه اوج بار مصرف روز استان كه ‪ ۱۵‬تا ‪ ۲۰‬مگاوات مي‌باشد، كاهش مي‌يابد.

وي اظهار داشت: كاهش ‪ ۵۰‬درصدي روشنايي معابر بين جاده‌اي استان با روشن كردن يك در ميان چراغ‌هاي برق در جاده، كاهش ‪ ۵۰‬درصدي روشنايي بلوارها و خيابانهايي كه داراي چراغ دو طرفه هستند به صورت يك در ميان، مذاكره با كارخانجات توليدي و دعوت آنان مبني بر اين كه تعميرات خود را در تابستان انجام دهند و از شركت جايزه مصرف نكردن دريافت نموده و در واقع براي يك مدت محدود(‪ ۵‬تا ‪ ۱۵‬روز) ديماند خريداريشان را به ما بفروشند از اقدامات شركت نيروي توزيع برق استان بوده است.

رضائي يادآور شد: عقد قرارداد با پيمانكار تا مميزي از انرژي مصرفي ادارات و نهادهاي دولتي داشته باشند و اين ادارات براساس كم مصرف و پرمصرف برابر دستور هيات دولت به استاندار معرفي شوند، آموزش مديريت مصرف در مدارس استان، توسعه گشت‌هاي همكاران در روز براي جلوگيري از روشن ماندن چراغها، تشكيل گروه‌هاي بازرسي و تشديد مقابله با سرقت انرژي از ديگر اقدامات است.

وي با اشاره به شرايط خاص به وجود آمده و اينكه همه از انرژي برق بهره مند گردند و خاموشي ناشي از كمبود توليد نداشته باشيم، گفت: تامين روشنايي منازل با استفاده از لامپهاي كم مصرف، عدم استفاده كسبه از لامپهاي مدادي و پرمصرف و جايگزيني لامپهاي كم مصرف با بهره نوري بالا كه مصرفشان شش برابر كمتر است و هزينه كمتري بابت مصرف انرژي پرداخت مي‌كنند، استفاده كمتر از كولر بخشي انتظارات ما از مردم است.

رضايي خاطرنشان كرد: عايق نمودن پنجره‌ها، درزگيري خوب درها براي جلوگيري از اتلاف سرما و جلوگيري از افزايش مصرف برق، استفاده از لوازم برقي پرمصرف غيرضروري مانند اتو، لباسشوئي، جاروبرقي، سشوار در ساعات پاياني شب، اول روز و يا ايام تعطيل، تنظيم سيستم سرمايش متمركز در حدود ‪ ۲۵‬درجه و خاموش كردن چراغهاي اضافهي از ديگر خواسته‌هاي ما از مردم مي- باشد.

به گزارش ايرنا، با خاموش كردن حداقل يك لامپ ‪ ۱۰۰‬وات، چهل مگاوات در مصرف انرژي صرفه‌جويي مي‌گردد كه مي‌تواند ‪ ۵۰‬درصد خاموشي‌ها را كاهش دهد.

در ‪ ۹‬ماه سال، اوج مصرف استان ‪ ۳۰۰‬مگاوات است و فقط در تابستان گذشته اوج مصرف ‪ ۵۷۲‬مگاوات بود واين ‪ ۲۷۲‬مگاوات اضافي مربوط به كولرو دستگاه‌هاي سردكننده است كه با تنظيم درست ترموستات و مصرف متناوب ‪ ۵۰‬درصد كولر و پنكه مي‌توان ‪ ۱۰۰‬مگاوات آن را كاهش داد.

همچنين متوسط مصرف مشتركين براساس كيلووات در ساعت در هر ماه در استان گلستان ‪ ۹۷۰‬كيلووات مي‌باشد. ك/‪۳‬
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن