تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820382221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانك ها و ادارات ملزم به ارايه خدمات با ارايه كارت ملي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بانك ها و ادارات ملزم به ارايه خدمات با ارايه كارت ملي هستند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): "مهدي هاشمي" سرپرست وزارت كشور روز شنبه گفت كه "بانك ها و مراكز اداري كشور از امروز فقط با رويت كارت ملي مراجعان، ملزم به ارايه خدمات هستند".


وي در بازديد از سازمان ثبت احوال كشور به خبرنگاران گفت:‌ برابر قانون و آيين نامه اجرايي همه كساني كه براي دريافت خدمات اداري به بانك ها و ادارات مراجعه مي كنند،‌ بايد كارت هاي ملي خود را همراه داشته باشند.
سرپرست وزارت كشور گفت: هم اكنون بيش از 98 درصد واجدين شرايط دريافت كارت ملي، كارت هاي خود را دريافت كرده اند.
كارت ملي براي افراد بالاي 15 سال صادر مي شود.
"هاشمي" خاطر نشان كرد: افرادي كه به هر دليلي براي دريافت كارت ملي خود مراجعه نكرده اند، مي توانند با دريافت "گواهي موقت"، خدمات مورد نياز خود را از بانك ها و ادارات دريافت كنند.
وي تصريح كرد:‌ اعتبار گواهي موقت دو ماه است و كساني كه كارت ملي خود را دريافت نكرده اند در اين مدت فرصت دارند تا نسبت به اخذ كارت ملي اقدام كنند.
سرپرست وزارت كشور به طرح كارت ملي هوشمند نيز اشاره كرد و گفت: قرار است در نخستين گام يك شهر به صورت پايلوت انتخاب و به ساكنان آن كارت هوشمند ملي داده شود.
"هاشمي"‌افزود: در اين شهر دستگاه هاي مورد نياز كارت هوشمند ملي راه اندازي خواهد شد تا پس از دريافت اشكالات و نواقص احتمالي طرح و رفع آن، اين طرح به صورت سراسري اجرا شود.
وي ابراز اميدواري كرد تا پايان سال جاري، كارت هاي هوشمند ملي صادر و به تدريج جايگزين كارت هاي ملي شود.
سرپرست وزارت كشور به لايحه مديريت حمل و نقل و سوخت نيز اشاره كرد و گفت: ملزم هستيم اقدامات لازم براي كاهش تقاضاي سفر شهروندان را انجام دهيم و زمينه هاي لازم را براي تحقق دولت الكترونيك فراهم كنيم .
"هاشمي" افزود:‌ در اين راستا حدود 32 فعاليت را در اولويت اقدامات خود قرار داده ايم كه در سال جاري پاسخگويي به مردم در اين فعاليت ها الكترونيكي انجام مي شود.
وي به توافقات صورت گرفته با سازمان ثبت احوال در زمينه پيشبرد دولت الكترونيك اشاره كرد و گفت:‌ در اين راستا از پنج فعاليت در قالب دو برنامه پشتيباني خواهد شد تا به صورت الكترونيكي انجام شود.
سرپرست وزارت كشور تصريح كرد‌:‌ هم اكنون حدود 500 پايگاه ثبت احوال در كشور به صورت الكترونيكي با يكديگر ارتباط دارند و نيازي به صرف هزينه و زمان براي ارسال و دريافت اطلاعات مورد نياز براي صدور شناسنامه و كارت ملي ندارند.
"هاشمي" اظهار داشت:‌ در راستاي تمهيداتي كه در اين زمينه اتخاذ شد بيش از هشت ميليون ليتر از سبد مصرف بنزين يارانه اي كشور كم شده است و توانسته ايم بودجه مورد نياز براي واردات بنزين را كاهش دهيم.
وي تصريح كرد:‌ تا اواخر شهريورماه ارزيابي از عملكرد و وضعيت مصرف بنزين كشور نهايي خواهد شد تا با توجه به آن تصميم گيري هاي بعدي در اين زمينه به نحو بهتري اتخاذ و اجرا شود.
سرپرست وزارت كشور در حمايت از حذف سهميه بندي هاي دارندگان برخي از خودروهاي گرانقيمت وارداتي و خودروهاي پرمصرف داخلي، ‌گفت:‌ با اين اقدامات توانسته ايم سهميه ديگر اقشار جامعه را حفظ كنيم و از تغيير سهميه ها جلوگيري كنيم.
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن