تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819700544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرمت و بازسازي بازار زرگرها در كرمانشاه آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مرمت و بازسازي بازار زرگرها در كرمانشاه آغاز شد
مسوول روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمانشاه گفت: مرمت و بازسازي ورودي بازار زرگرها در بازار بزرگ سنتي كرمانشاه آغاز شد.

" حسين ويسي " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پس از بازسازي و مرمت بازار بزرگ سنتي كرمانشاه كه سال گذشته پايان يافت بررسي و پيگيري به منظور احيا تعدادي از وروديهاي اصلي و فرعي و نيز ديگر راسته بازارهاي منتهي به بازار سنتي آغاز شد.

وي افزود: بر اين اساس كار مرمت ورودي بازار زرگرها در خيابان مدرس به عنوان يكي از راسته بازارهاي مهم بازار سنتي كرمانشاه از نيمه دوم خرداد ماه سال جاري آغاز شد و پيش بيني مي‌شود تا پايان تير ماه امسال پايان يابد.

وي افزود: براي اجراي اين پروژه مبلغ يك هزار و ‪ ۲۵۰‬ميليون ريال اعتبار در نظر گرفته شده كه با توجه به ميزان اعتبار مورد نظر علاوه بر ورودي ، در ادامه اين مرمت تعدادي چشمه طاق نيز احيا خواهد شد.

بازار بزرگ سنتي كرمانشاه به عنوان بخشي از ميراث كهن اين ديار همواره از گذشته‌هاي دور مورد توجه تجار و بازرگانان بوده كه به دليل قرار گرفتن در مسير عتبات عاليات و جاده ابريشم از اهميت و جايگاه خاصي برخوردار بوده كه بر اثر گذر زمان و بي‌توجهي در دوره‌هاي مختلف ، صدماتي به آن وارد شده است.

انجام مرمت و احياي بخشهاي اصلي بازار قديمي كرمانشاه كه سال گذشته پايان يافت ، رونق و كسب اعتبار گذشته اين بازار را به دنبال داشته به طوريكه در كنار فعالتيهاي بازرگاني و تجاري امور و مسايل اجتماعي، فرهنگي و مذهبي نيز در اين مركز تجاري بيش از پيش نمايان است.

بازار سنتي كرمانشاه ‪ ۱۵‬راسته بازار دارد.
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن