تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804010643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر /اعلام عمومي طرح تحولات اقتصادي دولت در هفته آتي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر /اعلام عمومي طرح تحولات اقتصادي دولت در هفته آتي
دبير كارگروه طرح تحولات اقتصادي دولت از اعلام جزئيات اين طرح در هفته آتي خبر داد. براساس اعلام مسئولان دولتي، دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري در هفته آتي جزئيات طرح تحولات اقتصادي دولت را اعلام عمومي خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري جزئيات طرح تحولات اقتصادي كه براي اولين بار در پيام نوروزي خود از اجراي آن خبرداده بود، طي هفته آتي تشريح خواهد كرد.

براساس اعلام مسئولان دولتي، اين طرح كه شامل شش محور اساسي تحول در نظام مالياتي، گمركي، بانكي، توزيع كالا، توزيع يارانه ‌ها و ارزشگذاري پول ملي است، زمينه ساز شكوفايي و بهره وري مناسب خواهد بود، ضمن اينكه اين طرح بزرگ نابسامانيهاي اقتصادي كشور را از بين خواهد برد.

رئيس جمهوري در مراسم راهپيمايي روز 22 بهمن سال 86 براي اولين بار از طرح تحولات اقتصادي كشور سخن گفته است. محمود احمدي نژاد در اين روز مطرح كرده بود كه "دولت با مشاركت صاحبنظران و كارشناسان، طرح بزرگي را براي تحول اقتصاد ايران فراهم آورده كه هدف آن ريشه كن كردن نابساماني هاي موجود، از ميان بردن تبعيضها و پايان دادن به ناكارآمدي ها در عرصه هاي گوناگون از جمله يارانه ها و مالياتها است.

شايد مهمترين كارگروهي كه در طول سالجاري در دولت به صورت مستمر و دقيق و در راستاي انجام اصلاحات و تحول ساختاري در اقتصاد كشور تشكيل شده، كارگروه تحول اقتصادي كشور باشد. معاون اول رئيس جمهوري، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري، معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري، معاون اجرايي رئيس جمهوري، سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي و وزراي كار و امور اجتماعي، كشور، نفت، تعاون، رفاه و تامين اجتماعي، بازرگاني، صنايع و معادن و جهاد كشاورزي، رئيس كل بانك مركزي و سه نفر صاحب نظر در امور اقتصادي به انتخاب رئيس جمهوري اعضاي اين كارگروه به شمار مي روند.

تصميم گيري در خصوص امور اجرايي موضوع مذكور به كليه اعضاي كارگروه به عنوان نمايندگان ويژه رئيس جمهور و تصويب و اصلاح آئين نامه ‌ها و مقررات مربوط به موضوع مذكور به وزيران عضو كارگروه تفويض شده، همچنين سيد شمس ‌الدين حسيني نيز با حكم رئيس جمهوري به سمت دبير كارگروه تحولات اقتصادي منصوب شده است.

در اين ميان اعلام شده است كه بخشي از طرح تحول بزرگ اقتصادي كه از آن با عنوان جراحي بزرگ اقتصاد ايران ياد شده، نقدي كردن يارانه ها با هدف توزيع هدفمند يارانه ها است. اين طرح توسط كارگروه فوق كارشناسي بررسي و براي اعلام عمومي در اختيار رئيس جمهوري قرار گرفته است.

يكي از مهمترين مسائل كشور كه مقام معظم رهبري براي نخستين بار در سال 75 بدان تصريح داشتند، "اقتصاد" است و بر اين اساس، تمام قدرت دشمنان براي ضربه زدن به نظام اقتصادي كشور متمركز شده است، بنابراين بايد اراده همه جانبه دولت، مجلس و مردم عزم شود تا تحول مورد نظر در كشور ايجاد شود.

هم اكنون اصل و اساس استقلال اقتصادي كشور اتكا بر درآمدهاي درون زاي اقتصادي است، اين در حالي است كه در تمام كشورهاي دنيا دو نظام مالياتي و بانكي به عنوان ابزار دولتها براي كنترل اقتصاد به شمار مي روند.

برخي مسئولان دولتي اجراي طرح تحولات اقتصادي را به عنوان زير مجموعه اي براي جهش اقتصادي ايران و رسيدن به هدف ترسيم شده برنامه چشم انداز 20 ساله كشور كه قرار است، ايران به مقام اول در منطقه تبديل شود، ارزيابي مي كنند.

البته دولت نهم در حالي اين طرح را ارائه خواهد داد كه سال پاياني فعاليت خود را سپري مي كند و شايد يكي از دلايل ارائه اين طرح از سوي دولت انتقاداتي است كه از سوي برخي صاحبنظران به بي برنامه گي عملكرد دولت مطرح مي شود.

در عين حال، بايد اشاره كرد اين طرح در حالي از سوي دولت ارائه خواهد شد كه كشور دچار مشكلاتي در بخشهاي مختلف است، به نحوي كه هم اكنون اقتصاد كشور از درون با مشكلات ساختاري، عدم برنامه ريزي هاي صحيح و منسجم اقتصادي و هزينه بيش از حد درآمدهاي نفتي در اقتصاد و از بيرون با فشارهاي كشورهاي غربي و آماريكا مواجه است. گفته مي شود براي تهيه و اجراي اين طرح نظرات بسياري از مسئولان اقتصادي و اجرايي كشور، صاحب نظران اقتصادي و مردم نيز اخذ شده است.

شمس الدين حسيني دبير كارگروه تحول اقتصادي در گفتگوي كوتاه با مهر از اعلام جزئيات برنامه تحولات اقتصادي در هفته آتي خبر داد و در عين حال از اعلام جزئيات اين طرح خودداري كرد.

همچنين عبدالرضا مصري وزير رفاه و تامين اجتماعي با اشاره به طرح تحول اقتصادي گفته است: طرح پرداخت نقدي يارانه‌ ها نيز در اين طرح گنجانده شده كه زمينه ‌ساز بسياري از شعارهاي عدالت محور و رفاه اجتماعي در دولت نهم است.

در همين حال، علي اكبر عرب مازار رئيس كل سازمان مي گويد: انتظار مي رود اين طرح در صورت اجرا، شكست يا موفقيت، تاثيرات قابل توجهي بر اقتصاد و نيز عرصه سياسي داشته باشد و به خبر سال 87 تبديل شود.

به گزارش مهر همچنين علي سعيدلو معاون اجرايي رئيس جمهور با اشاره به مشكلات اقتصادي با بيان اينكه بخشي از مشكلات به ساختار اقتصادي كشور و بخش ديگر به ضعف مديريت برمي ‌گردد، گفته است: براي حل اين مشكلات بايد با يك مديريت جامع و در نظر گرفتن آثار عملي آن در جامعه دست به كار شد.

وي با تاكيد بر اينكه در طرحهاي دولت پشتوانه كارشناسي قوي وجود دارد، خاطرنشان كرده است: يقينا با نهايي شدن طرح تحول اقتصادي، اين مسئله براي ارائه عمومي حتما بايد در جامعه و محافل دانشگاهي و مردم مورد نقد و بررسي قرار گيرد.

در عين حال، سيد محمد جهرمي وزير كار و امور اجتماعي نيز در خصوص تشكيل كارگروه تحول اقتصادي در دولت به مهر گفته است: اين كارگروه در حقيقت جلسه راهبردي دولت در مسائل كلان اقصادي است.

وزير كار و امور اجتماعي همگون كردن سياستهاي اقتصادي، سياستهاي پولي، مالياتي، امور مربوط به واردات و صادرات و رسيدگي به نظام توزيع در كشور را 6 مسئله و مشكل كشور در مسائل اقتصادي اعلام كرد كه كارگروه تحولات اقتصادي آنها را پيگيري و بررسي مي كند.

اميد است با اجراي برنامه تحول اقتصادي رئيس جمهوري كه در راس آن اصلاح نظامهاي مالياتي، بانكي و گمركي قرار دارد، اقتصاد ايران در آستانه شكوفايي قرار گيرد.
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن