تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819897677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو نشريه محلي در استان كردستان رفع توقيف شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دو نشريه محلي در استان كردستان رفع توقيف شدند
در حالي كه وكيل مدافع نشريات محلي روژهه‌لات (شرق) و آشتي در كردستان از صدور حكم رفع توقيف براي اين دو نشريه سخن گفته است،روابط عمومي دادگستري اين استان تنها رفع توقيف نشريه روژهه‌لات را تاييد كرد.

به گفته روز پنجشنبه مسوولان روابط عمومي دادگستري استان كردستان رفع توقيف نشريه روژهه‌لات به صورت رسمي به دادگستري اين استان ابلاغ شده است.

روابط عمومي دادگستري كردستان در تماس تلفني خبرنگار ايرنا در مورد صحت و سقم اين خبر يادآور شد كه هنوز در مورد رفع توقيف نشريه آشتي هيچ حكمي به اين دادگستري نرسيده است.

اين در حاليست كه صالح نيكبخت وكيل مدافع اين دو نشريه روز گذشته در جمع خبرنگاران محلي رفع توقيف هر دو نشريه را از سوي ديوان عالي كشور اعلام كرده است.

به گفته وي قبل از اين دادگاه كيفري استان كردستان با صدور حكمي مدير و اعضاي شوراي سردبيري اين نشريات را به جزاي نقدي و توقيف دايم محكوم كرده بود.

وي افزود: صدور اين حكم در حالي صورت گرفت كه طبق قانون مطبوعات و متمم اصلاحي سال ‪ ۱۳۷۹‬آن، جرمي متناسب با اين حكم بر عملكرد اين دو نشريه وارد نبود.

وي گفت : خوشبختانه ديوان عالي كشور در مورد هر دو نشريه به اعتراض محكومين توجه كرد و با پذيرش جزاي نقدي متهمان،آن قسمت از مجازات كه مبني بر توقيف دايم مجوز بود را نقض كرد و هر دو نشريه مي‌توانند منتشر شوند.

نيكبحت در تشريح موارد اتهامي اين دو نشريه گفت:اتهامات متعددي براي هر دو نشريه مطرح شد ولي تنها اتهامي كه در مورد آنها پذيرفته شد،تبليغ عليه نظام بود.

به گفته وي ساير موارد اتهامي مانند تبليغ افراطي قوم گرايي،اختلاف بين مذاهب اسلامي و نيز اخذ كمك از خارج از ايران مورد پذيرش واقع نشد و نسبت به اين اتهام‌ها متهمان تبرئه شدند.

او گفت: براي مدير و سردبير نشريه آشتي هر كدام يك ميليون ريال و براي مدير و يكي از اعضاي شوراي سردبيري نشريه روژ هه لات دو ميليون ريال و براي دو نفر ديگر از اعضاي سردبيري اين نشريه هر كدام سه ميليون ريال جزاي نقدي در نظر گرفته شده است.

البته هنوز مسوولان ذيربط در دادگستري استان كردستان اطلاعات دقيق‌تري از فرآيند قضايي اين احكام به رغم پيگيري خبرنگاران ايرنا اعلام نكرده‌اند.ك/‪۳‬ ‪۱۱۳۹/۶۱۰/۵۳۳‬
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن