تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804086603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كشورهاي منطقه خليج فارس گاز را به درياي سياه بفرستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كشورهاي منطقه خليج فارس گاز را به درياي سياه بفرستند
علي خرم با تاكيد بر اينكه كشورهاي دارنده گاز در منطقه خليج فارس بايد حلقه اي را تشكيل دهند و اين گاز را از طريق تركيه به درياي سياه بفرستند گفت: هر كس به ميزاني كه گاز تزريق مي كند، دريافت كند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، علي خرم در دومين روز از هجدهمين همايش بين المللي خليج فارس كه در دفتر مطالعات سياسي و بين المللي وزارت امور خارجه با عنوان زمينه هاي همكاري، امنيت و ثبات منطقه اي برگزار شد گفت: روسيه و درياي مازندران از مهمترين منابع تامين انرژي موجود هستند كه چندان قابل اعتماد نيستند و اخيرا اروپا به دليل تقاضاي بالاي انرژي دست به تدوين يك استراتژي جديد زده است.
وي با بيان اينكه خليج فارس تنها پاسخ منطقي به استراتژي نوين اتحاديه اروپا مبني بر متنوع سازي منابع انرژي است خاطرنشان كرد: از آنجا كه استفاده از نفت و گاز در حال افزايش است بايد قرن 21 را به نام آنها شناخت.
خرم اظهار داشت: توليدكنندگان اصلي نفت در دنيا اغلب به عنوان مصرف كنندگان عمده نيز محسوب مي شوند اما در منطقه خليج فارس وضع متفاوت است و توليد كنندگان نفت در اين منطقه بيشترين ميزان صادرات را دارند.
وي افزود: وضعيت گاز هم به همين صورت است و البته روسيه، ايران، قطر و عربستان بيشتر ذخاير گاز را دارا هستند و ايران جزء صادركنندگان است.
خرم گفت: 75 درصد انرژي مورد نياز اروپا از گاز تامين مي شود و اعضاي اتحاديه اروپا از روسيه، شمال آفريقا و خاورميانه نفت و گاز مورد نياز خود را تامين مي كنند.
اين كارشناس ارشد مسايل خاورميانه گفت: اروپا هر روز منابع انرژي جديدي را دنبال مي كند و از آنجا كه درياي مازندران منبع مطمئني نيست بايد به سراغ خليج فارس بيايد.
خرم تصريح كرد: نفت و گاز وارداتي اتحاديه اروپا از روسيه، بين 25 تا 27 درصد است و درياي مازندران به عنوان اميد دوم اروپاست چرا كه لوله نيكو از اينجا تامين مي شود اما ميزان نفت و گاز درياي مازندران كم است و منبع قابل اعتمادي براي اروپا نيست.
وي افزود: نيكو با هزينه هشت ميلياردي قرار بود كه نفت ايران را به اروپا برساند اما موفق نشد و اتحاديه اروپا از تك تك اعضاي خودش خواست تا با ايران به صورت جداگانه وارد مذاكره شوند چرا كه نيكو نفت ارزانتري را به اروپا مي رساند.
خرم به پيشنهاد جديد ايران براي استفاده از نفت منطقه اشاره كرد و گفت: همه كشورهايي كه داراي گاز در منطقه هستند حلقه اي از گاز درست كنند.
اين كارشناس سياسي در پايان گفت: به اين ترتيب ما به جاي اينكه ديگران را پس بزنيم همگان را دعوت به شركت در اين استراتژي جديد مي كنيم و از طرفي به استراتژي جديد اتحاديه اروپا هم جواب مثبت مي دهيم.

منبع خبر :
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن