تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819942471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير مركز هنرهاي نمايشي:بودجه تئاتر افزايش چشمگيري نداشته است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مدير مركز هنرهاي نمايشي:بودجه تئاتر افزايش چشمگيري نداشته است
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ مدير مركز هنرهاي نمايشي گفت: بودجه تئاتر نسبت به سال گذشته افزايش چشمگيري نداشته است.


به گزارش خبرنگار موج، حسين پارسايي مدير مركز هنرهاي نمايشي در نشست فصل خود ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در اواخر سال 86، طي ابلاغيه‌اي به مركز هنرهاي نمايشي اعلام شد، بودجه تئاتر 14 ميليارد و 600 ميليون تومان است، اما در آغاز سال 87، اعلام شد 30 درصد از كل بودجه تئاتر اختصاص داده نخواهد شد.
وي تصريح كرد: بودجه باقي مانده تئاتر هنوز بعد از گذشت 3 ماه از آغاز سال، اختصاص داده نشده است و من فكر مي كنم با كسر هزينه هاي پشتيباني از اعتبار باقي مانده، نسبت به سال گذشته پيشرفت اندكي در رقم بودجه تئاتر كشور داشته‌ايم.
وي ابراز داشت: با توجه به اينكه مركز هنرهاي نمايشي، جدول برنامه خود را براساس بودجه‌ ابلاغ شده‌اي كه در پايان سال 86، اعلام شده بود بسته‌است، برنامه‌هايي كه براي تئاتر سال 87، در نظر گرفته شده، براساس بودجه‌اي كه به ما اختصاص داده خواهد شد كم يا زياد مي شود.
وي افزود: اعتباري كه براي توليد نمايش در سال 87 براي آثار تهراني در نظر گرفته شده است، برابر با نمايش‌هايي است كه در شهرستا‌نها توليد خواهد شد.
پارسايي گفت: در حال حاضر با توجه به اينكه تئاتر تهران توانسته است، به صورت حرفه‌اي راه خود را پيدا كند، اولويت اصلي ما رونق تئاتر شهرستان است.
وي اظهار داشت: اينكه تئاتر كشور ما دچار مشكلاتي از جمله كيفيت نامناسب است، به دليل كاهش بودجه نيست، بلكه نه تنها متن خوبي در اين حوزه به دليل ترس از سانسور توليد نمي‌شود، بلكه گروه هاي نمايشي نيز به دليل نداشتن نگراني از جذب مخاطب و اطمينان از اينكه هزينه قرارداد دير يا زود توسط مركز هنرهاي نمايشي پرداخت مي شود، سعي در بهتر شدن گروه‌ و توليدات خود نمي‌كنند.
وي در خصوص مشكلات انجمن نمايش تصريح كرد: اشكالي كه به انجمن نمايش گرفته شده، مربوط به سال 76 به بعد است، اين بار پي‌گيري اين موضوع مورد توجه قرار گرفته است، تعداد هنرمنداني كه عضو انجمن نمايش بودند در تاچندي پيش 55 نفر بود اما به تازگي به دليل آنكه تعدادي از اين هنرمندان از سوي نهادهاي ديگر نيز بيمه دريافت مي‌كردند، با ميل خود، به 38 نفر رسيده است.
وي ابراز داشت: طي مذاكراتي كه همراه هنرمندان با بخش حقوقي و مالي وزارت ارشاد داشته‌ايم، دو پيشنهاد براي رفع مشكلات ارائه شد، اول اينكه بيمه اين هنرمندان پي‌گيري شده و بتوانند ماهانه حقوق مستمر با رقم 200 هزار تومان را دريافت كنند، دوم اينكه اگر مي توانند مشكلات اساسنامه انجمن را برطرف كند تا بتواند از يارانه‌هاي دولتي استفاده كنند، كه البته اين پيشنهاد نمي‌تواند عملي شود چرا كه اگر مشكلات اساسنامه حل شدني بود كه انجمن ديگري تاسيس نمي‌شد.
وي در رابطه با ساخت و بازسازي خانه نمايش افزود: به تناسب سال‌هاي 83 تاكنون، سرجمع اعتباراتي كه براي كليه هزينه‌هاي تجهيزات در نظر گرفته شده بود، 300 ميليون تومان است، در سال گذشته به دليل آنكه مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج در حال بازسازي بود به خانه نمايش توجهي نشد، اما تلاش مي‌كنيم كه در سال جاري هزينه ساخت و ساز خانه نمايش را به تصويب رسيده است، تخصيص دهند تا بازسازي شود، اما هيچ ضمانت اجرايي براي حفظ اين ميراث وجود ندارد چرا كه نوع برخورد گروه‌هاي نمايشي با سالن هاي تمرين خانه نمايش غلط است.
رئيس مركز هنرهاي نمايشي كفت: مشكل معافيت مالياتي هنرمندان وجود دارد و اداره ماليات كشور همچنان مسر است كه گروه هاي نمايشي زماني مي توانند از معافيت مالياتي برخوردار باشند كه كه شعبه مالياتي محل سكونت خود مراجعه كرده و شعبه با توجه به قانون معافيت، درخواست معافيت را مورد توجه قرار مي‌دهد.
وي در پايان اظهار داشت: به انجمن تئاتر پيشنهاد شده است كه خودشان اين موضوع را پي‌گيري كنند و اگر نتوانستند مشكل را برطرف كنند از محل اعتبارات خود، ماليات هنرمندان را پرداخت كنند.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن