تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820407729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدارهاي سئوال برانگيز رايس با سران 14 مارس/بررسي قطعنامه 1701 و مزارع شبعا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ديدارهاي سئوال برانگيز رايس با سران 14 مارس/بررسي قطعنامه 1701 و مزارع شبعا
وزير امور خارجه آمريكا امروز در جريان ديدار با نخست وزير مامور تشكيل دولت جديد لبنان گفت: زمان پرداختن به موضوع كشتزارهاي شبعا و اجراي قطعنامه 1701 شوراي امنيت فرا رسيده است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اينترنتي "14 مارس" لبنان، كاندوليزا رايس به همراه ديويد ولش معاون وي در امور خاورميانه عصر امروز با فواد سنيوره نخست وزير مامور تشكيل دولت جديد لبنان در كاخ نخست وزيري در مركز بيروت ديدار كرد.

رايس سپس درگفتگو با خبرنگاران ديدار خود با سنيوره را بسيار خوب توصيف كرد و گفت : من بار ديگر بر اهميتي كه آمريكا براي حاكميت و دموكراسي لبنان قائل است، تاكيد كرده و به سنيوره به خاطر انتخابات موفق رياست جمهوري تبريك گفته و براي وي در تشكيل دولت جديد ابراز موفقيت كردم.

وي افزود: درمذاكراتم با سنيوره همانند مذاكرات با ميشل سليمان رئيس جمهوري لبنان تاكيد كردم كه آمريكا معتقد است زمان براي پرداختن به موضوع كشتزارهاي شبعا به ويژه درباره اجراي قطعنامه 1701 شوراي امنيت فرا رسيده است.

رايس گفت : ما قصد داريم تا از بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد بخواهيم كه از اين مسئله حمايت كند و فكر مي كنم كه وي تلاشهاي خود را در اين زمينه به منظور احترام به قطعنامه 1701 افزايش خواهد داد و اين مسئله محتواي مذاكرات من با سنيوره بود.

وزير امور خارجه آمريكا گفت : ما در تلاش براي همكاري با لبنان هستيم و شاهد انتخابات دموكراتيك اخير اين كشور بوديم و در كنفرانس كشورهاي كمك كننده به بازسازي اردوگاه نهرالبارد در شمال لبنان حضور خواهيم يافت.

پايگاه 14 مارس به نقل از منابع خود نوشت : پنج موضوع محورمذاكرات رايس و سنيوره بود نخستين موضوع ضرورت فعاليت براي عقب نشيني اسرائيل از كشتزارهاي شبعا و قرار گرفتن آن زير نظر سازمان ملل متحد بود كه رايس وعده داد تا تلاشها را براي رسيدن به اين هدف با هماهنگي سازمان ملل متحد و ساير طرفهاي ذيربط افزايش دهد.

حمايت سياسي از لبنان و استقلال و حاكميت اين كشور، تمركز بر حمايت تجهيزاتي از ارتش لبنان و نيروهاي امنيت داخلي، حمايت اقتصادي از لبنان و حمايت از بازسازي اردوگاه نهرالبارد در شمال لبنان از طريق كنفرانس كشورهاي كمك كننده به بازسازي اين اردوگاه از ديگر موضوعات مذاكرات رايس و سنيوره بود.

وزير امور خارجه آمريكا پس از ديدار با سنيوره نشست مشتركي را با سعد حريري رئيس جريان المستقبل، امين جميل رئيس حزب كتائب، سمير جعجع رئيس كميته اجرايي حزب نيروهاي لبناني و وليد جنبلاط رئيس حزب سوسياليست ترقيخواه دروزي لبنان در منطقه قريطم در بيروت برگزار كرد.

رايس پس از اين ديدار مدعي شد : واشنگتن به مسئله لبنان پايبند است و از پايداري آن در برابر فشارهاي خارجي ستايش و از مسير جديد استقلال اين كشور حمايت مي كند.

كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا در ادامه ديدارهاي خود با مقامهاي لبناني، به ديدار نبيه بري رئيس مجلس لبنان در منطقه عين التينه بيروت رفت.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن