تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806949483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محله نخستين كانون توجه شهرداري تهران است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محله نخستين كانون توجه شهرداري تهران است
قائم ‌مقام معاونت مالي و اداري شهرداري تهران گفت: طرح ناحيه محوري، يكي از طرح‌هايي است كه مسير شهرداري تهران را براي رسيدن به استراتژي مديريت شهري يعني نهاد اجتماعي شدن فراهم مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري مهر، ناصر اماني با بيان اين مطلب گفت: مردم تهران تاكنون به لحاظ سنتي از شهرداري مطالبات خدماتي داشتند اما شهرداري تهران اين مطالبات را افزايش داده است تا در حوزه‌هاي كار و فعاليت، رفاه و استراحت و تعليم و تربيت، پاسخگوي نياز‌هاي مردم باشد.

وي افزود: شهروندان تهران ديگر به شهرداري فقط در حوزه‌هاي رفت و روب، پاكيزگي شهر، روان‌سازي انهار و نگهداري فضاي‌سبز نگاه نمي‌كنند و در حقيقت شهرداري يك حكومت محلي است و براي حكومت محلي بايد ساختار فراهم كرد.

به گفته اماني وظايف شهرداري تهران در دهه گذشته شامل تغييرات متعددي شده است اما ساختار آن هنوز در دهة 70 باقي‌مانده و نيازمند تغيير است.

قائم مقام معاونت مالي و اداري گفت: تمركز زدايي و تفويض اختيار با تأخير در شهرهاي بزرگ انجام مي‌شود و قطعاً مشكلات خاصي را در پي‌خواهد داشت. البته همانگونه كه مردم، شهردار تهران را مي‌شناسند، مي‌دانند كه وي مرد كارهاي بزرگ و چالشي است.

اماني ادامه داد: هرچند كه بسياري از دوستان بر زمان‌بر بودن اين مسئله تأكيد داشتند اما شهردار تهران مصمم بود تا پس از يك زمان 6 ماهه كه كار در ناحيه‌هاي مناطق به صورت پايلوت انجام شد از خرداد ماه سال جاري به صورت كامل اجرايي شود.

وي در خصوص نواحي در سال‌هاي گذشته گفت: ناحيه در شهرداري تهران تا قبل از سال 87، يك واحد كوچك در يك اداره بوده است اما هم اكنون شهردار ناحيه، اختيارات شهردار تهران را در ناحية كوچك خود داراست.

رئيس ستاد ناحيه محوري افزود: تا امروز شهرداري تهران 22 منطقه را اداره مي‌كرد كه با اجراي اين طرح از ابتداي خرداد 87 به 122 منطقه كوچك تبديل خواهد شد؛ يعني مردم در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي، حمل و نقل و ترافيك، فني و عمراني، خدمات شهري و شهرسازي و معماري مي‌توانند به ناحية محل سكونت خود مراجعه كرده و اين خدمات را از ناحيه دريافت كنند.

ناصر اماني با اشاره به وضعيت قبلي محلات گفت: در گذشته محلات ما شاهد حضور متصدياني بود كه بايد به تمام خواسته‌هاي مردم پاسخ مي‌داد اما با بالارفتن خواسته‌هاي ساخت و ساز مردم اين متصديان تنها در اين زمينه پاسخگو بودند. از اين رو شهردار تهران خواستار حضور يك سازمان اجرايي در محلات شد.

وي ادامه داد: براي اداره يك سازمان بايد سيستمي جهت پاسخگويي به نياز مردم محلات طراحي و اجرا شود.

وي با اشاره به محله به عنوان الگوي توسعة پايدار در شهر تهران گفت: در هر كشوري به تناسب شرايط و فرهنگ آن الگويي طراحي شده است و شهرداري تهران نيز محلات را مبناي الگوي توسعة پايدار قرار داده است و معتقد است اگر محلات احيا شوند، بسياري از ناهنجاري‌هاي اجتماعي كه نيازمند صرف هزينه‌هاي گزافي براي مقابله با آن است به صورت آرام، مستمر و زير بنايي اصلاح مي‌شود.

اماني محله را اولين كانون توجه شهرداري تهران دانست و گفت: محلات در حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و خدمات در اولويت اول اقدامات شهرداري تهران قرار دارند. منطقه و شهر در اولويت بعدي قرار مي‌گيرند از اين رو با افتتاح پاتوق‌هاي محله، خانه‌هاي فرهنگ ، خانه‌هاي مشق و... شهرداري در جهت فراهم كردن امكانات در دل محلات گام برمي‌دارد.

وي با اشاره به اينكه شهردار ناحيه، متصدي محله است، گفت: ستاد تخصصي محلات، نيازهاي مردم محله را به منطقه و مديريت عالي شهرداري تهران منتقل مي‌كنند.

به گفته وي شهرداري براي 371 محلة تهران نسخه واحد ندارد بلكه در انجام تمام امور به ويژگي‌هاي خاص هر محله توجه مي‌شود.

اماني تصريح كرد: شهردار تهران معتقد است ناحيه محوري براساس نهاد اجتماعي پايه ‌ريزي شده است و براي مسايل اجتماعي نمي‌توان حتي به صورت محله ‌اي برنامه‌ريزي كرد بلكه خانه به خانه نيازمند برنامه‌ريزي است.

وي به اقوام گوناگون و بافت‌هاي فرهنگي متفاوت شهر تهران اشاره كرد و گفت: شهردار ناحيه موظف به شناسايي معضلات و مسايل فرهنگي و اجتماعي محله خود است تا پس از مشورت با شوراياري محلات در جهت رفع آن برنامه‌ريزي خاصي انجام دهد.

وي به سرمايه‌هاي اجتماعي اشاره كرد گفت: از مهمترين سرمايه‌هاي هر سازمان، سرماية اجتماعي و انساني است ولي متأسفانه اندوخته سرمايه‌هاي اجتماعي و انساني شهرداري تهران اندك است به عبارت ديگر در رتبه‌بندي اجتماعي از ديد مردم، شهرداري تهران رتبه و مرتبة خوبي ندارد از اين رو با برنامه‌ريزي و جلب اطمينان شهروندان مي‌توان سرماية اجتماعي را افزايش داد.

رئيس ستاد تغيير ناحيه محوري با اشاره به ديدار شهردار تهران با مقام معظم رهبري گفت: مقام معظم رهبري فرمودند؛ شهرداري تهران بايد براي تسهيل كار مردم و براي تكريم آنان و تسريع كار مردم برنامه ‌ريزي كند تا اعتماد مردم را جلب نمايد.

وي ادامه داد: با حرف و توصيه نمي‌شود تدابيرمقام معظم رهبري را اجرايي كرد بلكه بايد در شهرداري را به روي مردم باز كرد و شهردار ناحيه نيز با همين ديدگاه طراحي شده است.

اماني در پاسخ به سئوالي مبني بر چگونگي تقسيم‌بندي نواحي گفت: شهر تهران به 122 ناحيه بر اساس مساحت، فضاي‌سبز، جمعيت ثابت و شناور، نوع كاربري مسكوني يا تجاري و... تقسيم‌ شده است. همچنين 60درصد نواحي، درجه يك هستند كه در واقع توسعة ساختارهاي بيشتري نسبت به ساير نواحي براي آنها در نظر گرفته شده است و بقية نواحي در رتبه‌هاي درجة 2 و 3 قرار دارند.

وي ادامه داد: اداره شهرسازي و كنترل ساخت و ساز در نواحي پيش‌بيني شدند كه واحدهاي در حال احداث را شناسايي و كنترل نمايند تا همة امور آن طبق پروانة مربوطه انجام شود اما تمام مراجعات مردم براي دريافت پروانه، پايان‌كار و كلية امور مربوطه توسط دفاتر خدمات الكترونيكي انجام گيرد.

اماني در پايان گفت: 22 منطقة شهرداري تهران موظف شده‌اند به منظور اطلاع‌رساني بهتر براي معرفي 122 ناحيه به شهروندان، بنر‌هاي تبليغاتي در سطح شهر نصب كنند تا شهروندان با مراجعه به اين نواحي مطالبات خود را پيگيري كنند و همچنين شهروندان مي‌توانند نظارت، انتقادات و پيشنهادات خود را از طريق شماره تلفن 137 جهت اجراي بهتر اين طرح به شهرداري تهران ارايه دهند.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن