تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820264215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده‌ خلخال و كوثر: *سخنان گوهربار مقام معظم رهبري راهگشا و منشور عملي ماست *مردم براي حل مشكلات خود به دولت و مجلس چشم اميد دوخته‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده‌ خلخال و كوثر: *سخنان گوهربار مقام معظم رهبري راهگشا و منشور عملي ماست *مردم براي حل مشكلات خود به دولت و مجلس چشم اميد دوخته‌اند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نماينده‌ي مردم خلخال و كوثر در مجلس امروز - يكشنبه - در نطق پيش از دستور خود گفت: سخنان گوهربار مقام معظم رهبري راهگشا و منشور عملي ما بود، و نكاتي مانند حفظ وحدت و تعامل با دو قوه ديگر، گفتمان پيشرفت و عدالت همراه با مصوبات قانوني و شفاف و كارآمد با اولويت‌هايي كه نياز عمومي مردم را هدف خود قرار داده‌اند، قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بشير خالقي افزود: مردم براي رسيدگي به مناطق محروم و رفع بي‌عدالتي، و حل مشكلات جدي خود مانند تورم و گراني و بيكاري جوانان به اقدامات عملي دولت و نمايندگان خود در مجلس هشتم چشم اميد فراوان دوخته‌اند، و بجاست كه با تكيه بر كار كارشناسي و تدبير همراه با وحدت و با صرف وقت كافي بر اين نيازهاي عمومي، اهتمام جدي ببخشيم.

نماينده‌ي مردم خلخال و كوثر در خانه‌ي ملت، تصريح كرد: شهرستان خلخال و كوثر در سال 1320 داراي فرمانداري بود، كه اين دو شهرستان اگر چه منطقه‌اي دورافتاده و فاقد راه‌هاي اصلي و برون‌شهري است، ولي مردمي با فرهنگ و داراي رشد سياسي و بلوغ فكري دارد.

وي با اشاره به وضعيت علمي و تاريخي اين دو شهرستان، ادامه داد: در 102 سال پيش نخستين نهاد آموزشي به سبك جديد در خلخال بنيان نهاده شده و دو سال پيش در ارديبهشت 85 صدمين سال تاسيس آن را جشن گرفتيم كه بعد از دبستان رشديه تبريز دومين مدرسه است.

خالقي در ادامه با بيان اين‌كه شهرستان خلخال و كوثر 454 شهيد والامقام، 452 جانباز و 73 آزاده تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي كرده است، گفت: اين شهرستان با وجود سابقه طولاني فرهنگي، متاسفانه از شاخصه‌هاي توسعه عقب مانده، كه اين امر باعث مهاجرت تعداد زيادي به تهران و ديگر شهرها و خارج از كشور شده است.

وي اظهار اميدواري كرد احداث جاده استراتژيك ميانه - خلخال - فومن به طول 70 كيلومتر بعد از 42 سال با 80 درصد پيشرفت و با اعتباري كه سال گذشته در نظر گرفته شده، در 5/1 سال آينده به اتمام برسد.

به گفته خالقي، 56 درصد راه‌هاي روستايي حوزه‌ي انتخابيه وي، خاكي و كمتر از 30 درصد آسفالت و مابقي شني است و با اعتباري كه به اين نحو اختصاص مي‌يابد، راه‌هاي روستايي تا 20 سال آينده آسفالت خواهد شد.

وي افزود: هم‌چنين سد گيوي كه هشت هزار هكتار از زمين‌هاي مرغوب و باغات منطقه را تحت پوشش قرار مي‌دهد و در صورت تكميل در اشتغال‌زايي بسيار موثر خواهد بود، با اضافه جاده جايگزيني از شهريور 83 شروع شده و قرار بوده در مدت 50 ماه مورد بهره‌برداري قرار گيرد و در صورت عدم تخصيص به موقع اعتبار مناسب، به نتيجه‌اي نمي‌رسد.

به گفته وي، تعداد خانواده‌هايي كه در اثر اين پرداخت‌هاي كمرشكن به زير خط فقر كشيده مي‌شوند، كم نيستند، مخصوصا اقشار محروم و روستايي در مناطق مختلف كشور در معرض خطر جدي هستند و ضرورت عملي شدن مواد مختلف قانون برنامه چهارم توسعه در امر سلامت آحاد جامعه، وظيفه‌ي مهم و با اولويت براي ماست.

وي هم‌چنين به وضعيت مبهم بيماران مزمن رواني و معتادان در دانشگاه علوم پزشكي حوزه‌ي انتخابيه‌اش اشاره كرد و گفت: خودگرداني با وجود بيماران رواني مزمن و نبودن پشتوانه مالي در خانواده و از طرفي نحوه‌ي عملكرد برخي از بيمه‌هاي درماني در اين راستا موثر نيست و هزينه‌هاي بستري بيش از شش ماه در سال از سوي كميته امام (ره) پرداخت نمي‌شود. هم‌چنين بيمه‌هاي درماني هزينه‌هاي معتادان را در زمان بستري پرداخت نمي‌كنند و داروهاي مربوطه در تعهد بيمه‌هاي درماني نيست.

خالقي در پايان، تصريح كرد: ميزان سختي كار و كارانه در بيمارستان‌هاي رواني پزشكي پايين بوده و انگيزه كار را از پرستاران و كاركنان سلب كرده است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن