تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812712901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي مديرعامل سايپا صورت گرفتاعتراض به حذف سهميه بنزين خودروهاي داخلي 2000 سي‌سي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: از سوي مديرعامل سايپا صورت گرفتاعتراض به حذف سهميه بنزين خودروهاي داخلي 2000 سي‌سي
مژگان ميرزايي- هفته گذشته و با اعلام دومين مرحله طرح سهميه‌بندي بنزين از سوي سرپرست وزارت كشور و اعلام حذف سوخت خودروهاي داخلي 2000سي‌سي و خودروهاي وارداتي 1300سي‌سي به بالا و از سوي ديگر ...


عدم شفاف‌سازي از سوي مسوولان در خصوص اعلام جزئيات طرح جديد، اين سوال به وجود آمد كه آيا خودروهاي داخلي كه حجم موتور آنها دقيقا 2000سي‌سي است نيز در طرح سهميه‌بندي سوخت قرار خواهند گرفت يا خير؟ بلاتكليفي و عدم پاسخگويي مسوولان منجر به كاهش نسبي قيمت اينگونه خودروها طي اين مدت در بازار داخلي شد به طوري كه در مدت مذكور خودروي زانتيا مدل 2000سي‌سي كه افزايش نسبي قيمت را تجربه كرده بود، با اعلام اين خبر هفته گذشته با افت 400هزار توماني قيمت مواجه شده و با قيمتي در حدود 30ميليون تومان تا 30ميليون و 200هزار تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود.
اما مهرداد بذرپاش، مديرعامل شركت سايپا روز گذشته و در مراسم دومين طرح امداد تابستاني گروه سايپا در خصوص شائبه‌هاي به وجود آمده در طرح سهميه‌بندي بنزين و بلاتكليفي متقاضيان خودروهاي 2000سي‌سي در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در مرحله دوم طرح سهميه‌بندي بنزين اين نكته قيد شده كه به خودروهاي 2000 سي‌سي داخلي و 1300سي‌سي وارداتي سوخت تعلق نمي‌گيرد، اما بر اساس اين مصوبه به خودروهايي كه دقيقا 2000سي‌سي باشند سوخت تعلق مي‌گيرد، اما خودروهاي با حجم بالاتر، از دور جديد سهميه‌بندي حذف خواهند شد.
بذرپاش در خصوص خودرو زانتيا عنوان كرد: حجم خودروي زانتيا دقيقا 2000سي‌سي است كه اين نشان‌دهنده آن است كه به اين خودرو سهميه سوخت تعلق خواهد گرفت.
مهرداد بذرپاش از سويي ديگر به حذف سهميه بنزين خودروهاي 2000 سي‌سي اعتراض كرد. هم اكنون دو خودروي ماكسيما و رونيز توليد پارس خودرو حجم موتورشان بالاي 2000 سي‌سي است. اين دو خودرو با تيراژ 2هزار دستگاه در سال توليد مي‌شود. مصوبه اخير ستاد تبصره 13 سابق مبني بر حذف سهميه سوخت خودروهاي توليد داخل با حجم موتور 2000سي‌سي مي‌تواند فروش دو خودروي مذكور را تحت تاثير قرار دهد.
به طوري كه مهرداد بذرپاش مديرعامل سايپا نيز ضمن اعتراض به حذف سهميه بنزين خودروهاي داخلي 2000سي‌سي، حذف سهميه دو خودروي ماكسيما و رونيز را در ميزان فروش آنها بي‌تاثير ندانست. وي همچنين عنوان كرد كه طبيعت بازار اقتضا مي‌كند مشتريان در انتخاب خودرو محصولي را انتخاب كنند كه هزينه كمتري داشته باشد.
بذرپاش تاكيد كرد كه سايپا بر اين اساس درخواست عدم حذف سهميه بنزين خودروهاي داخلي با حجم موتور 2000سي‌سي را مطرح و اعتراض خود را به طرح جديد سهميه‌بندي اعلام كرده است.
براي توليد خودروي دوگانه‌سوز مشكلي نداريم
پس از اعلام سهميه جديد سوخت خودروهاي عمومي و شخصي، هيات‌وزيران ميزان توليد خودروهاي شخصي، عمومي و گروه وانت به صورت بنزين‌سوز و دوگانه‌سوز را اعلام كرد.
براساس مصوبه جديد هيات‌وزيران طي سال جاري 80درصد از خودروهاي عمومي و وانت توليدي دوگانه‌سوز بوده و 20درصد باقيمانده نيز به بنزين‌سوزها اختصاص خواهد داشت. همچنين هيات‌دولت تصويب كرد در سال 87 از مجموع كل خودروهاي سواري توليدي در كشور 60درصد دوگانه‌سوز و گازسوز و 40درصد باقيمانده نيز بنزين‌سوز به توليد برسد. بذرپاش درخصوص طرح تصويب شده در هيات‌وزيران اظهار داشت: ستاد تبصره 13 اعلام كرده كه شركت‌هاي خودروساز بايد 60درصد از محصولات خود را به صورت دوگانه‌سوز و 40درصد را نيز به صورت بنزين‌سوز توليد كنند كه در اين خصوص ما اعتراض‌‌هايي را مطرح كرديم كه به خاطر فراهم نبودن زيرساخت‌هاي لازم و نبود جايگاه‌هاي سوخت CNG مالكان اين خودروها با مشكل سوختگيري مواجه خواهند شد.
به گفته بذرپاش هيچ مشكلي براي توليد خودروهاي دوگانه‌سوز وجود ندارد و شركت‌هاي خودروساز توانايي اجراي مصوبه ابلاغ شده را دارند، اما در كنار توليد خودروهاي دوگانه‌سوز بايد جايگاه‌هاي CNG نيز گسترش يابد.
بذرپاش در پاسخ به اين پرسش كه آيا نوع خودروهايي كه بايد دوگانه‌سوز توليد شوند نيز از سوي هيات‌وزيران تعيين شده يا خير، مي‌گويد: براساس اين مصوبه شركت‌هاي خودروساز بايد 60درصد از محصولات خود را دوگانه‌سوز توليد كنند كه در اين زمينه هيچ محدوديتي در خصوص نوع خودرويي كه بايد دوگانه‌سوز شود، اتخاذ نشده است.
تعهدات سايپا رو به اتمام است
مشكلات به‌وجود آمده در تامين قطعات موردنياز موجب شد كه شركت‌هاي خودروساز در سال جاري با افت نسبي توليد نسبت به سال گذشته مواجه شوند كه اين افت توليد در فروردين‌ماه سال جاري به 13درصد نيز رسيد، اما در ارديبهشت‌ماه شركت‌هاي خودروساز توانسته‌اند تا حدودي افت توليد خودرو را جبران كنند.
بذرپاش در اين خصوص اظهار داشت: شركت سايپا سال گذشته رشد 9درصدي توليد را تجربه كرده كه اين امر نشان مي‌دهد اين شركت در تامين و تدارك قطعه با مشكل مواجه نيست بذرپاش در ادامه مي‌گويد مشكل شركت سايپا در ظرفيت‌هاي كمي است كه بايد براي برطرف كردن اين مشكل افزايش ظرفيت دهيم. بذرپاش در خصوص تاخيرهاي به وجود آمده در توليد تندر-90 نيز اظهار داشت: از مجموعه تعهدات شركت سايپا 3500دستگاه باقي است كه سعي مي‌كنيم ظرف يكي دو ماه آينده اين تعهدات به انجام رسد. وي همچنين تاكيد كرد كه در حال حاضر براي توليد تندر-90 مشكلي از لحاظ تامين قطعه نداريم.
تندر-90 در انتظار كارت طلايي
مراسم افتتاح طرح امداد تابستاني شركت سايپا روز گذشته با حضور مديران شركت سايپا و امدادرسانان اين شركت برگزار شد.
بذرپاش، مديرعامل شركت سايپا در اين مراسم از عرضه كارت طلايي ويژه تندر-90 خبر داد و گفت: اين شركت از ماه آينده خدمات كارت طلايي را براي تندر-90 به عنوان يك خدمت ويژه عرضه خواهد كرد.
به گفته بذرپاش تاكنون خدمات كارت طلايي مختص خودروهاي گران‌قيمت بود، اما شركت سايپا سعي بر آن دارد كه اين خدمات را براي محصول ارزان‌تر ارائه كند.
بذرپاش در حاشيه اين مراسم درخصوص اينكه آيا اجراي اين طرح افزايش قيمت اين محصول را در پي دارد يا خير، اظهار داشت: خدمات كارت طلايي خدمتي است كه هزينه‌اي را به خودروساز و متقاضي استفاده از آن تحميل مي‌كند به همين دليل بر روي قيمت خودرو تاثير ندارد. از سوي ديگر متقاضياني كه تمايل به استفاده از اين كارت را داشته باشند براي آنها كارت طلايي صادر مي‌شود. بذرپاش در ادامه از ارائه خدمات هوايي خبر داد و اظهار داشت: شركت سايپا به عنوان تكميل‌كننده سبد امدادي اين شركت را در محيط‌هاي صعب‌العبور،حوادث و اتفاقات در دستور كار قرار داده كه اميدواريم با هماهنگي راهور ناجا اين طرح تا پايان سال‌جاري به نتيجه برسد. بذرپاش در ادامه همچنين از افزايش 50درصدي پايگاه‌هاي امدادرساني خبر داد و افزود: در حال حاضر 650 پايگاه سيار امدادرساني در كشور مستقر است كه تا پايان سال‌جاري اين آمار به بيش از هزار پايگاه افزايش خواهد يافت. مديرعامل شركت سايپا در خصوص كاهش زمان امدادرساني نيز افزود: هدف اصلي از خدمات امدادرساني، كاهش زمان انتظار مشتري براي رسيدن گروه‌هاي امداد است و امسال تلاش خواهيم كرد زمان انتظار را از 43 دقيقه در سال گذشته به 37 دقيقه برسانيم.
دومين طرح امداد تابستاني كليد خورد
سعيد ماركلايي، مديرعامل شركت امداد خودرو سايپا در اين مراسم گفت: دومين طرح امداد خودرويي تابستاني با شركت 657 دستگاه خودرو و موتورسيكلت امدادرساني در سراسر كشور آغاز شد و اين طرح تا 31 شهريور ادامه خواهد داشت. وي با بيان اينكه شركت امداد خودرو سايپا در روزهاي عادي طول سال با 155 پايگاه سيار و 32 پايگاه ثابت شبانه‌روزي در خدمت مردم است، گفت: امداد خودرو سايپا در تابستان با 179 پايگاه سيار و37 پايگاه ثابت شبانه‌روزي در خدمت مشتريان گروه سايپا خواهد بود. وي افزود: هموطنان مي‌توانند شبانه‌روز با تلفن‌هاي 88797936 و 88885858 با مركز پيام امداد خودرو تماس بگيرند. وي پيش‌بيني كرد ميانگين مدت انتظار مشتريان گروه سايپا پس از تماس تلفني با مركز پيام اين شركت از حدود 46 دقيقه ميانگين كشوري در طرح‌هاي قبلي در تابستان امسال به ميانگين 37 دقيقه كاهش يابد.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن