تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820637701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوول كشاورزي مازندران براستفاده ازكارشناسان براي‌افزايش توليد تاكيدكرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسوول كشاورزي مازندران براستفاده ازكارشناسان براي‌افزايش توليد تاكيدكرد
رييس سازمان جهاد كشاورزي مازندران با بيان اينكه اختلاف مقدار توليد در واحد سطح در اراضي مختلف زياد است، اعلام كرد: آموزش و استفاده از نظرات كارشناسان كشاورزي سبب افزايش توليد در واحد سطح مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، "عنايت‌الله تورنگ" روز شنبه در جمع كشاورزان نمونه مازندران در ساري افزود: توليد در اراضي باتوجه به دستاوردهاي علمي و با مشاوره كارشناسان كشاورزي انجام مي‌شود و دراين حال در اراضي كه به صورت سنتي كشت و كار مي‌شوند توليد گندم پنج تن و در شالي حدود هفت تن در يك هكتار است.

"تورنگ" به كاهش هزينه توليد و استفاده از انواع سموم كشاورزي در اراضي كه توسط كشاورزاني كه با مشاوره كارشناسان و با رعايت مسايل فني انجام مي‌شود اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به كاهش اراضي كشاورزي و افزايش جمعيت، افزايش بهره‌وري در واحد سطح بسيار مهم و ضروري است.

رييس سازمان جهاد كشاورزي مازندران به تقاضاي مسكن و صنعت به زمين اشاره كرد و ادامه داد: زمين و آب ارزش بالايي در كشاورزي دارند كه بايد در حفظ و ايجاد آن تلاش كرد.

"تورنگ" به رقابت بين كشاورزي و صنعت و خدمات اشاره كرد و گفت: اگر به بخش كشاورزي در اين رقابت توجه نشود شاهد كاهش توليد محصولات كشاورزي خواهيم بود.

وي ضريب كشت در اراضي كشاورزي مازندران را يك و سه دهم درصد خواند و گفت: اين ضريب در كشور هفت دهم درصد در هكتار است.

وي به توليد محصولات استراتژيك كشاورزي در مازندران اشاره كرد و گفت:
امروز اگر فعاليت كشاورزي با دانش روز و مكانيزه صورت بگيرد شاهد افزايش چشمگيري در توليد خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا در اين نشست "عشرت بصيري" توليدكننده نمونه مازندران در بخش باغباني از ساري بر حمايت دولت براي فراهم كردن نهاده‌هاي كشاورزي با قيمت مناسب تاكيد كرد و گفت: همكاري كشاورزان با كارشناسان بخش كشاورزي و همچنين برگزاري كلاس‌هاي آموزشي در افزايش توليد مهمترين راهكار است.

وي كه خود را توليدكننده ‪ ۷۶‬تن پرتغال در يك هكتار دانست گفت: اگر به محصولات كشاورزي در زمان برداشت توجه شده و واردات آن محصول در زمان برداشت انجام نشود انگيزه در توليد افزايش مي‌يابد.

مازندران داراي ‪ ۴۶۰‬هزار هكتار اراضي زراعي و باغي است. ك/‪۳‬
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن