تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819840123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف: نبايد به مقوله اوقات فراغت نگاه انفعالي داشت امنيت و ايمني شهروندان با خاموش شدن چراغ‌هاي پارك‌ها تهديد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قاليباف: نبايد به مقوله اوقات فراغت نگاه انفعالي داشت امنيت و ايمني شهروندان با خاموش شدن چراغ‌هاي پارك‌ها تهديد مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

شهردار تهران با بيان اين كه اوقات فراغت از مواردي است كه مي‌تواند در رويكردهاي اجتماعي و فرهنگي نقش جدي داشته باشد، اظهار كرد: نبايد به اوقات فراغت نگاه انفعالي داشته باشيم و اين موضوع نبايد براي ما در حاشيه باشد و اين نگاه كه بچه‌ها در تابستان بيكار هستند و براي اين كه در خيابان‌ها نباشند، براي آن‌ها برنامه‌ريزي كنيم، نگاه صحيحي نيست.

به گزارش سرويس «شهري» ايسنا، دكتر محمد باقر قاليباف، صبح روز گذشته در همايش تبيين برنامه‌هاي اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در اوقات فراغت تابستان 87 كه در فرهنگسراي بهمن برگزار شد، با تاكيد بر اين كه فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي بايد در شهرداري تهران به گونه‌اي تنظيم شود كه نسبت به بقيه كارهاي شهرداري از نظر كمي و كيفي بالاتر باشد، گفت: در همه اقدامات عمراني، ساخت و ساز و غيره در شهرداري بايد رويكردهاي اجتماعي و فرهنگي در نظر گرفته شود.

وي جنبه سرگرمي اوقات فراغت را بي‌عمق‌ترين و ابتدايي‌ترين هدف برنامه‌ريزي براي اين اوقات عنوان كرد و افزود: برنامه‌ريزي‌ها بايد متمركزباشد، اما اجراي آن غيرمتمركز و با رويكرد ناحيه محوري و محله‌گرايي انجام شود.

شهردار تهران با اشاره به اين كه امسال سال نوآوري و شكوفايي است و بايد در اين سال خلاقيت و نوآوري در كارها داشته باشيم، گفت: نوآوري حتما بايد در بستر عقلانيت و حركت علمي صورت گيرد و در اين بستر بايد بتوانيم در تصميم‌گيري‌ها شجاعت داشته و بعد از بررسي، فرآيندي را تغيير دهيم و از دوباره كاري بپرهيزيم.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: جوانان به دنبال شيوه‌هاي نو هستند و ما نبايد به آن‌ها چيزي را كه خود باور داريم، ديكته كنيم، بلكه فقط بايد راهنمايي كرده و تجربه خود را به آن‌ها منتقل و از رفتار يك جانبه‌گرايانه خودداري كنيم.

وي تصريح كرد: همه فعاليت‌هاي ما بايد مسجد محور باشند، هرچند كه به خاطر شان مساجد همه اقدامات را نمي‌توان در آن انجام داد، اما با تفكر مسجدي مي‌توان همه كارها را انجام داد كه با اين كار هم دنيا و هم آخر را خواهيم داشت.

شهردار تهران با اشاره به اين كه بايد برنامه را طوري برنامه‌ريزي كنيم كه قابل استمرار در همه ايام سال باشد، اظهار كرد: در حين اين كه خوب خرج مي‌كنيم، نبايد اسراف كنيم و برنامه‌ها را طوري اجرا كنيم كه با كم ترين پول، بيشترين و عميق‌ترين كارها صورت بگيرد.

قاليباف با تاكيد بر برنامه‌ريزي مناسب براي بانوان، گفت: توجه به بانوان و در نظر گرفتن شرايط آن‌ها در گذران اوقات فراغتي مناسب و شاد بسيار مهم است، چراكه افسردگي آن‌ها بسيار بدتر از افسردگي مردان خواهد بود.

وي خاطر نشان كرد: شهرداري تهران به هيچ عنوان نگاه اقتصادي به مراكز فرهنگي و ورزشي ندارد و فقط هزينه پرسنل و آب و برق مجموعه‌ها را دريافت مي‌كند؛ با آن كه امكانات ما نسبت به نيازها نابرابر است، اما تاكيد دارم كه بايد به تكريم افراد و موضوعات ارزشي در استفاده از اين مراكز توجه شود.

شهردار تهران در ادامه خطاب به شوراياران و نقش آن‌ها به ويژه در تابستان امسال و شرايط بحران آب برق، تصريح كرد: تهران به طور تقريبي در شبانه روز، 5500 مگابايت برق مصرف مي‌كند كه اين ميزان در پيك مصرف به شش هزار مگابايت هم مي‌رسد و ما بايد بتوانيم در اين دوران 10 درصد صرفه‌جويي كنيم كه شوراياران در انتقال اين مفاهيم و فرهنگ سازي براي صرفه جويي در اين زمينه مي‌توانند، نقش مهمي را ايفا كنند.

وي افزود: عده‌اي به من توصيه مي‌كنند كه چراغ پارك‌ها خاموش شود، اما اين كار درستي نيست و در فصلي كه مردم بيشترين استفاده را از اين فضاها مي‌كنند، خاموش كردن چراغ‌ها، امنيت و ايمني شهروندان را تهديد مي‌كند.

قاليباف با تاكيد بر اين كه صرفه جويي در اين دوره بايد در همه نشست ها به عنوان يك موضوع مهم مطرح شود، گفت: اين توقعي است كه مجموعه دولت از ما دارد و وظيفه ديني ، عرفي و اخلاقي ماست كه با انجام اين كار در رفع اين مشكل كه مشكل همه ماست، دولت را همراهي كنيم.

انتهاي پيام
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن