تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821236906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه قیام های منطقه در ابتدا خواستار اصلاح ساختار بودند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: بین الملل > خاورمیانه  - وسایل ارتباط جمعی دولتی وغیر دولتی وابسته به رژیم های پادشاهی منطقه ونویسندگان آنها همواره روسای جمهوری منطقه را که مادام العمر در مسند قدرت هستند مورد حمله قرار می دهند. توجان فیصل :  وسایل ارتباط جمعی دولتی وغیر دولتی وابسته به رژیم های پادشاهی منطقه ونویسندگان آنها همواره روسای جمهوری منطقه را که مادام العمر در مسند قدرت هستند مورد حمله قرار می دهند. اینان دو واژه را مورد استفاده قرار می دهند یکی " جمهوری های پادشاهی " و دیگری  " جمهوشاهی " بدون انکه بدانند که این بخودی خود نوع محکوم کردن پادشاهی است بعنوان رژیم ونیز بعنوان ایده.  اخیراٌ یک کمیسیون مآمور بررسی واقعیتهای انقلاب 25 ژانویه مصر علل انقلاب مردم مصر و دیگر انقلابهای عربی اعلام کرد : قانون اساسی نوعی صلاحیت مطلق به سردمدار می بخشد که وی به یک دیکتاتور قدرتمند تبدیل شده و بدون انکه بتوان وی را مورد بازخواست قرار داد ودر عین حال انتخابات جعل ودستکاری میشود وشورای ملی ( در مصر ) بصورت شورای سرمایه داران در می آید و بعضی ویا بسیاری از آنها در حکومت شریک می شوند ، فساد مالی واداری فراوان و... اما آنچه که از همه مهمتر است وباعث انفجار انقلابی گردید موضوع موروثی کردن جمهوری هاست، با وجود آنکه ملت ها  با آن مخالفت کرده اند و می کنند . در واقع موروثی کردن ریاست و یا پادشاهی در طول تاریخ مورد قبول نبوده زیرا ادعا می گردید که پادشاه نماینده خدایگان بر روی زمین است وبا وجود انکه این تنها ادعایی بود که از روز نخست تا بحال تکرار می گردید اما هیچگاه مورد قبول ملتها واقع نگردید بویژه آنکه همه می دیدند که اینان همانند همه مردم بیمار می شوند واین اطبا وپزشکان هستند که انانرا علاج می کنند که البته ناگهان و یا به عمد بدیار باقی می فرستند .  در این میان اطرافیان پادشاهان سعی کردند این باور را میان مردم منتشر کنند که پادشاهان به نیابت از سوی خدای وبه دستور او حکومت می کنند که البته بیشتر مردان کلیسا این اندیشه را میان پادشاهی های اروپا رواج دادند وکم کم وارد کشورهای اسلامی گردید و بعضی بصورت عمد واژه اسلامی " اولی الامر" را در این زمینه بکار گرفتند . این گروه در آغاز سعی می کند " ولی امر " را از راه خود جدا ودور سازد و وی را آلت دست خود و خواسته های دنیوی خود قرار دهد  در حالیکه اسلام وراثت را بعنوان یک خواست آسمانی در حکومت رد کرده است. اسلام با توجه به آیه " أمرهم شوری بینهم " حاکم را ملزم به پیروی از خواسته اکثریت مردم می سازد. رژیمهای پادشاهی در کشورهای مترقی رژیم هایی هستند که قانونی حکومت می کنند وقانون ناظر بر حکومت انهاست ودر حقیقت مردم از طریق انتخابات حکومت  را انتخاب می کنند و پادشاه در حقیقت یک نماد است ونه بیشتر واین به عکس رژیم های پادشاهی عربی است که باصطلاح دارای رژیم های پادشاهی مشروطه هستند . علت اصلی ابقای رژیم های پادشاهی همان منفعت سیاسی است البته برای بعضی از افراد.   جامعه انگلیس پادشاهی را برای جذب گردشگران بکار می گیرد بویژه کاخ ها و نگهبانان آنها و مردان درباری همه اینها باعث رشد گردشگری در انگلیس شده ومی شود . البته حکومت انگلیس مراسم به خاک سپاری شاهان را لغو کرد اما مراسم ازدواج انان را به علت درآمد گردشگری ابقا کرد. در عین حال سریال حکومت موروثی نوعی توهین به ملت به شمار می آید در حالیکه همین موروثی بودن خود نوعی توهین به ملت وباعث فتنه و نا آرامی است. بهترین نمونه برای این موضوع اوضاع کنونی لیبی است و آنچه که پیش بینی می شود در اردن در حال وقوع است به خصوص که این رژیم های پادشاهی در منطقه عربی همواره از مزدوران خاصی برای پیشبرد برنامه های خود از جمله سرکوب قیامهای مردمی استفاده می کنند . این درحالی است دربار فاسد این پادشاهی ها علت اصلی ونهایی پوسیده شدن حکومت های پادشاهی خودکامه می باشد. همه دیدیم که تمامی قیام های مردمی منطقه در آغاز خواستار اصلاح بودند اما با اصرار حکومت ها بر غیر قابل اصلاح بودن، خواسته های مردمی تغییرکرده و یا در حقیقت موضوع سرنگونی رژیم تغییر می کند که در اینجا می توان گفت داستان دوشهر "لندن " و" پاریس"  تکرار می گردد . ملتهای منطقه در حال حاضر درحال نوشتن رویدادی از ماجرای دوشهر هستند که بجای " از ورسای تا پاستیل " که بیش از دوقرن پیش نوشته شد اکنون چنین می نویسند " از قصر عابدین تا تبعیدگاه در ایتالیا " که دوماه پیش روی داد و " از کاخ قرطاج تا تبعیدگاه در جده "  ونیز از کاخ قبه تا زندان طره ". توجان فیصل، سیاستمدار و تحلیلگر اردنی این یادداشت را اختصاصی برای خبرآنلاین نگاشته است.  4949




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن