تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812846785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خشكسالي امكان ابتلاء بيماريهاي دامها در خراسان جنوبي را افزايش داد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خشكسالي امكان ابتلاء بيماريهاي دامها در خراسان جنوبي را افزايش داد
بيرجند - خبرگزاري مهر: مديركل دامپزشكي خراسان جنوبي خسارات خشكسالي بر جمعيت دامي اين استان را بي سابقه دانست و گفت: در سال جاري امكان ابتلا بيماريهاي دامي و مشترك بين انسان و دام افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار مهر در بيرجند، محمد رضايي صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 8/1 ميليون راس دام سبك و بيش از 100 هزار راس دام سنگين در خراسان جنوبي اظهار داشت: در سال زراعي جاري بر اثر افزايش دماي هوا، كاهش نزولات جوي و بروز پديده خشكسالي خساراتي به جمعيت دامي استان وارد كرده است.

به گفته وي به علت كمبود علوفه، فقر مراتع و كمبود منابع آبي دامها دچار ضعف و سوء تغذيه شده اند و شيوع انواع بيماريهاي باكتريايي، ويروسي، انگلي، متابوليك و بيماريهاي مشترك در استان وجود دارد.

مديركل دامپزشكي خراسان جنوبي خاطرنشان كرد: به منظور پيشگيري و به حداقل رساندن مشكلات بهداشتي ناشي از خشكسالي در جمعيت دامي اين استان و با بسيج كليه امكانات فني و كارشناسي دامپزشكي استان، عمليات گسترده واكسيناسيون دامها عليه بيماريهاي دامي، حمام و سمپاشي بدن و جايگاه نگهداري دامها، دارو خوران و درمان دامها از ابتداي سال جاري در خراسان جنوبي در حال انجام است.

رضايي عنوان كرد: با مساعدت ستاد حوادث غيرمترقبه استان و تامين بخشي از اعتبارات مورد نياز تمهيدات ويژه اي جهت تهيه و توزيع مكمل هاي غذايي درماني ويژه خشكسالي و تامين دارو و ساير نهاده هاي رايگان جهت درمان پيشگيرانه دام هاي اين استان در دست اقدام است.
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن