تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819638314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان دامپزشكي كشور: ايران ، كشوري عاري از طاعون گاوي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان دامپزشكي كشور: ايران ، كشوري عاري از طاعون گاوي است
رييس سازمان دامپزشكي كشور گفت: پس از گذشت ‪ ۱۵‬سال از سوي سازمان جهاني بهداشت دام (‪ ، (OIE‬ايران بعنوان كشوري عاري از طاعون گاوي اعلام شد.

دكتر "مجتبي نوروزي" روز چهارشنبه در آيين بهره‌برداري از سه طرح توليدي در استان قزوين، افزود: اين موفقيت بيانگر مطلوب بودن بهداشت دام در كشور است و موجب افزايش ارزش ريالي و موقعيت دامي ايران در مجامع بين‌المللي مي شود.

وي همچنين از كددارشدن فرآورده‌هاي دامي تا دو سال آينده خبر داد و گفت:
با كددار شدن تمامي فرآورده‌هاي دامي تا پايان سال ‪ ،۱۳۹۰‬ضمن ايجاد رقابت در صنايع بسته بندي و كمك به افزايش انتخاب مصرف‌كنندگان ، سلامت و امنيت غذايي نيز بهبود خواهد يافت .

دكتر نوروزي ادامه داد : با اجراي اين طرح زمينه شناسايي فرآورده‌هاي غير بهداشتي هم فراهم خواهد شد.

معاون وزير جهادكشاورزي بابيان اينكه بااجراي طرح ساماندهي كشتارگاههاي سنتي دام تاكنون از مجموع ‪ ۷۶۰‬كشتارگاه سنتي ، ‪ ۳۶۰‬واحد تعطيل شده است ، تصريح كرد: در حال حاضر ‪ ۴۵‬واحد كشتارگاه صنعتي و مدرن دام در كشور وجود دارد كه همچنان رو به افزايش است.

دكتر نوروزي اضافه كرد: درصدد هستيم ساير كشتارگاههاي سنتي را ساماندهي، بازسازي و يا تعطيل كنيم تا به سلامت فرآورده‌ها و غذاي مردم كمك و بيماري دام و طيور را كاهش دهيم .

رييس سازمان دامپزشكي كشور افزود: اين سازمان درسال گذشته بر توليد بيش از يك ميليون و ‪ ۴۰۰‬هزار تن گوشت مرغ، ‪ ۷۰۰‬هزار تن تخم مرغ و هشت ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار تن شير نظارت داشته است .

به گفته وي همچنين در سال گذشته با نظارت بر كشتار و عرضه فرآورده‌هاي دامي ، بيش از دو هزار و ‪ ۳۰۰‬تن فرآورده غيربهداشتي ضبط و معدوم شد.

---> ايرنا.طاعون گاوي.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن