تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820606598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلفن همراه به كمك تلويزيون مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تلفن همراه به كمك تلويزيون مي‌آيد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

شايد همه ما زماني را به ياد داشته باشيم كه مجريان تلويزيون ايران، هر روز صندوق پستي برنامه خود را اعلام و تاكيد مي‌كردند روي پاكت‌هاي پستي نام برنامه درج شود تا روابط عمومي سازمان در طبقه‌بندي حجم وسيعي از نامه‌هاي رسيده راحت‌تر باشد؛ شايد هم به ياد داشته باشيم كه گاهي كوهي از اين نامه‌ها را در استوديو نشان مي‌دادند تا ميزان توجه مخاطبان به برنامه را به رخ بكشند. اين رويه هم در ايران و هم در جهان دستخوش تغييرات فراواني شده است.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پدرام الوندي در وبلاگ "فاوا" به نشاني http://fava.blogfa.com نوشته است: پخش سراسري شبكه‌هاي تلويزيوني و همه‌گير شدن اين رسانه توده‌اي، تا پيش از ظهور اينترنت تقريبا به عنوان نقطه پاياني بر مساله دوسويگي تلقي مي‌شد؛‌ حجم بسيار گسترده مخاطبان تقريبا هر نوع تعاملي را ناممكن مي‌سازد و حضور مردم در رسانه‌هاي توده‌ايِ پخش سراسري تنها به آنچه در تلويزيون به VOX POP معروف است و ترجمه لاتين آن مي‌شود: صداي مردم؛ محدود مانده بود. به اين ترتيب تنها زماني كه تهيه‌كننده يا كارگردان تصميم مي‌گرفت،‌ دوربين به ميان مردم مي‌رفت و گزيده‌اي از نظر و حرف آنها درباره موضوع مورد نظر را پخش مي‌كرد.

سال‌هاست كه ايميل به عنوان ابزاري ساده‌تر براي انتقال و بازخورد نظرات به دبيران رسانه‌هاي توده‌اي ابزار مناسب‌تري شده است. با ظهور پيام كوتاه به عنوان بازاري سريع براي ارسال نظرات در حجم و اندازه‌اي نسبتا محدود اين دوسويگي در سطوح جديدي به تلويزيون و راديو به طور خاص و رسانه‌هاي توده‌اي به طور عام بازگشته است.

بيشتر برنامه‌هاي تلويزيوني صدا وسيما در ماه‌هاي گذشته به عنوان معياري براي ميزان توجه مخاطب به برنامه تهيه شده به آمار شركت‌كنندگان در مسابقه تلفن همراه كه شامل يك نظرسنجي يا پرسشي نظير اين است، استناد مي‌كنند. در رسانه‌هاي دنيا نيز با توجه به وسعت بيشتر زيرساخت‌هاي تلفن همراه اين مساله رواج بيشتري دارد. يكي از كاربردهاي جدي پيام كوتاه مربوط به تلويزيون‌هايي است كه به طور اختصاصي موزيك ويدئو پخش مي‌كنند و بينندگان اين امكان را دارند با ارسال كد هر موزيك ويدئو به آن راي دهند يا بازپخش آن را درخواست كنند.

به هر حال و فارغ از چالش ويژه‌ بازاري غيررقابتي‌اي مانند ايران،‌ بايد گفت كه اين نگاه تجاري به پيام كوتاه در تلويزيون‌هاي تجاري و شركت‌هاي غالبا خصوصي ارائه دهنده خدمات پيام كوتاه در دنيا پذيرفته شده است. در كنار اين نگاه تجاري كه با توجه به مناسبات حاكم بر بازار ارتباطات در جهان امروز گريزناپذير به نظر مي‌رسد، مساله ديگر اين است كه اين رسانه‌هاي جديد به خوبي امكان حضور مخاطبان در رسانه‌هاي توده‌اي را فراهم ساخته‌اند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن