تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 بهمن 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

چاپ جزوه ارزان قیمت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1855357801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متخصص سينماي هاليوود: فيلم محمد(ص) سينماي ايران را تغيير مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي فيلم محمد(ص)، اندرسون كه كار طراحي جلوه‌هاي ويژه اين فيلم سينمايي را بر عهده دارد، سفري 10 روزه به ايران داشت. سرپرستان گروه‌هاي مختلف فني و هنري به‌ همراه كارگردان فيلم هفته گذشته در آخرين سفر مرحله‌ پيش‌توليد، از فضاهاي -لوكيشن-درنظرگرفته ‌شده در حوالي بندرلنگه، عسلويه و كرمان بازديد كردند و در هر لوكيشن به ارزيابي نهايي محل و ثبت تصويري موقعيت پرداختند. در پايان اين مجموعه سفرها، جلسه‌‌‌اي شش ساعته با حضور متصديان دپارتمان‌هاي مختلف فيلم اعم از گروه تهيه و توليد، گروه كارگرداني، گروه فيلمبرداري، گروه طراحي صحنه و گروه جلوه‌هاي ويژه برگزار شد. بخش عمده‌ مباحث اين جلسه مربوط به ايجاد هماهنگي‌ بين اسكات اندرسون طراح جلوه‌هاي ويژه با ديگر دپارتمان‌هاي فيلم بود كه بر اساس بازديد مجدد از فضاها بايد در مشاوره با كارگردان فيلم به تصميم‌گيري نهايي در مورد شكل قطعي سكانس‌هاي موردنظر و كيفيت اجراي جلوه‌هاي ويژه در آنها دست مي‌يافتند. بر اساس اين گزارش، آخرين مقدمات، پيش‌نيازها و طراحي‌هاي لازم براي فيلم سينمايي محمد (ص) به كارگرداني مجيد مجيدي در دست انجام است تا مرحله پيش‌ توليد آن پايان يابد و فيلمبرداري به زودي آغاز شود. ** محمد(ص) صنعت سينماي ايران را تغيير مي‌دهد اسكات اندرسون براي ساخت جلوه‌هاي ويژه اين فيلم سينمايي، در سال 1996 به‌خاطر طراحي جلوه‌هاي ويژه‌ي فيلم بيب برنده جازه اسكار شد. وي طراح جلوه‌هاي ويژه فيلم‌هاي ژرفنا (1989)، ترميناتور 2 (1991)، بيب (1995)، مهاجمين سفينه‌ فضايي (1997)، دروازه‌ي نهم (1999)، مرد نامرئي (2000)، كاپيتان اسكاي و دنياي فردا (2004)، كينگ‌كنگ (2005)، استخوان‌هاي دوست‌داشتني (2009) و ماجراهاي تن‌تن (2011) است و دارد و يكي از باتجربه‌ترين و معتبرترين افراد اين عرصه در سطح سينماي جهان محسوب مي‌شود كه در ساخت فيلم محمد(ص) با مجيدي همكاري دارد. اندرسون درباره اينكه كداميك از لوكيشن‌هاي فيلم محمد (ص) مهمتر و كدام سكانس‌ها سنگين‌تر است، اظهار داشت: در ميان حوادث اصلي فيلم، بخش مربوط به حركت لشكر ابرهه و جمع‌شدن آدم‌ها پيش از حمله‌ به مكه و حمله پرنده‌ها -ابابيل- خيلي عظيم است. وي افزود: همچنين كار دهكده‌ ماهي‌گيرها خيلي بزرگ است زيرا كار با آب در هر نوع طراحي جلوه‌هاي ويژه‌ دشوار است. هر دوي اين سكانس‌ها كار تكنيكي و كار خلاقانه‌ زيادي مي‌خواهد. اندرسون با بيان اينكه درحال حاضر اين دو سكانس كارهاي اصلي اين طرح را تشكيل مي‌دهند، افزود: چند كار خلاقانه هم لازم داريم كه هنوز راهش را پيدا نكرده‌ايم. آنها مربوط به مكان‌هاي فيزيكي خاصي نيستند و بيشتر مفهومي‌اند. اين طراح جلوه‌هاي ويژه يادآورشد: چالش‌هاي هنري به اندازه چالش‌هاي تكنيكي بزرگ است و در اين اثر نيز با چند چالش هنري رو به رو هستيم. اندرسون درباره اينكه آيا تكنيك مورد استفاده در ساخت اين اثر سينمايي، اصالت اين فيلم تاريخي را حفظ خواهد كرد؟ گفت: من به همه كارگردان‌هايي كه تاكنون با آنها كار كرده‌ام، گفته‌ام كه بايد با جلوه‌هاي ويژه همانند ديگر بخش هاي فيلم برخورد كرد. وي افزود: كارگردان‌ها همانطور كه يك بازيگر را كارگرداني مي‌كنند، يا از فيلمبردار يك حركت دوربين را مي‌خواهند، يا براي نورپردازي فكر مي‌كنند، همان‌طور هم بايد به طراحان جلوه‌هاي ويژه بگويند كه از آنان چه مي‌خواهند. اين طراح جلوه‌هاي ويژه سينماي هاليوود توضيح داد: قرار نيست جلوه‌هاي ويژه سبك فيلم را بشكنند و چيز بزرگ و چشمگيري به آن اضافه كنيم يا صحنه‌اي به فيلم اضافه كنيم كه بزرگ‌تر از كل فيلم باشد. وي با تاكيد بر اينكه فيلم بايد انسجام هنري داشته باشد،ادامه داد: اگر بتوان به آن انسجام رسيد، همه چيز طبيعي خواهد بود. ما بايد همان قالب‌هاي فكري را داشته باشيم كه بر فيلم حاكم است. اندرسون درباره فيلم هاي سينمايي توليدي در ايران گفت: بيشتر فيلم‌هاي ايراني كه من ديده‌ام روي آدم‌ها تمركز دارد و روابط‌شان و سبك روايي عاطفي ظريفي در آنها وجود دارد. وي درباره اينكه ورود سينماي ايران به عرصه تكنيك‌هاي جلوه‌هاي ويژه تا چه ميزان ضروري است؟ افزود: سينماي ايران ابتدا بايد هدف خود را مشخص كند؛ اگر مي‌خواهيد توانايي ساختن فيلم‌هاي عظيم‌تري را پيدا كنيد كه داستان‌هاي پيچيده‌تري با آدم‌هاي بيشتري تعريف كنند. اين طراح جلوه‌هاي ويژه تاكيد كرد: معتقدم فيلمي مثل محمد (ص) صنعت سينماي يك كشور را تغيير مي‌دهد و همه تلاش مي‌كنند از پس چنين كار بزرگي برآيند و بنابراين با اين مقياس بزرگ سازگار مي‌شوند. اندرسون ادامه داد:وقتي ديگران هم نتيجه كار را ببينند، مشتاق مي‌شوند تا كاري عظيم‌تر از قبل انجام دهندو به همين خاطر چنين فيلمي بدون توجه به استفاده از تكنيك سي.‌جي‌.آي. يا هر تكنيك ديگري، حركت لازم را بوجود مي‌آورد. اين طراح جلوه‌هاي ويژه درباره آينده گرافيك رايانه اي نيز گفت: پيش از اينها ما مي‌توانستيم تماشاگران را با به‌وجودآوردن چيزي كه پيش از اين نديده‌اند حيرت‌زده كنيم، اما حالا حتي وقتي چيزي به‌وجود مي‌آوريم كه پيش از اين نديده‌اند، آنها بازهم متوقع‌اند. وي افزود: ما از مرحله‌اي گذشته‌ايم كه در آن جلوه‌هاي ويژه و به‌خصوص جلوه‌هاي ديجيتال براي به حيرت‌انداختن تماشاگران كافي باشد، اما فيلمنامه‌نويسان هنوز به سطحي از خلاقيت نرسيده‌اند كه بتوانند مصالح كافي براي كاري كه ما انجام مي‌دهيم مهيا كنند. اندرسون يادآورشد: اين وظيفه‌ كارگردان است كه تصميم بگيرد از چه چيز و در كجا استفاده كند. فراهنگ** 2025




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن