تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820435300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي مهر /تدوين نهايي آئين نامه دوره دكتري تخصصي همراه با پژوهش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اختصاصي مهر /تدوين نهايي آئين نامه دوره دكتري تخصصي همراه با پژوهش
مدير كل مركز توسعه و هماهنگي تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت از تدوين آئين نامه دوره دكتري تخصصي همراه با پژوهش (Ph.D by Research) خبر داد و گفت: اين آئين نامه به زودي با همكاري دو معاونت تحقيقات و آموزش وزارت بهداشت نهايي مي شود.

دكتر پرويز اولياء در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دوره دكتري تخصصي همراه با پژوهش در سال جاري در مراكز تحقيقاتي ايجاد مي شود و هم اكنون نيز تعداد زيادي از مراكز تحقيقاتي براي برگزاري اين دوره اعلام آمادگي كرده اند.

مدير كل مركز توسعه و هماهنگي تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت ابراز اميدواري كرد: بخش عمده اي از اين دوره ها كه مورد درخواست مراكز تحقيقاتي علوم پزشكي است با همكاري معاونت آموزشي مجوزهاي لازم را دريافت كند.

وي با اشاره به اهميت راه اندازي دوره دكتري تخصصي همراه با پژوهش در خصوص نوع آموزش دوره هاي تخصصي در كشور گفت: در حال حاضر دوره هاي دكتري تخصصي در رشته هاي مختلف تنها به آموزش سنتي و كلاسيك مي پردازند و بيشتر افرادي كه تربيت مي شوند جنبه هاي آموزشي دارند و آموزشگرهاي خوبي هستند و هر چند قدرت تحقيق هم دارند اما در مسير عضو هيئت علمي آموزشي قرار مي گيرند و جذب بازار آموزش عالي مي شوند.

اولياء اضافه كرد: هم اكنون افراد حاضر در دوره هاي تخصصي بيشتر در فرآيند آموزش حضور دارند و به دليل مقدم بودن آموزش بر پژوهش در بيشتر دانشگاهها، بايد سيستمي از ابتداي ورود به دوره دكتري تخصصي ايجاد شود كه افراد مستعد بتوانند به نحو مطلوبي در آموزش يا پژوهش به فعاليت بپردازند.

مدير كل مركز توسعه و هماهنگي تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت گفت: بنابراين اين سيستم بايد به گونه اي تعريف شود كه افراد مستعد فعاليت پژوهشي كه علاقه يا توانايي معلمي ندارند، بتوانند در بخش پژوهش از توانمندي خود استفاده كنند. در اين ميان بايد توجه داشت كه فرصت سوزي نكنيم و از توان علمي افراد خبره در بعد پژوهش كشور به نحو مطلوبي استفاده كنيم.

وي تأكيد كرد: آئين نامه هاي لازم براي ايجاد دوره دكتري تخصصي همراه با پژوهش (Ph.D by Research) تدوين شده و اميدواريم به زودي نهايي شود.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 384]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن