تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819968722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون استاندار فارس: بخشي از امنيت غذايي كشور مرهون كشاورزي فارس است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون استاندار فارس: بخشي از امنيت غذايي كشور مرهون كشاورزي فارس است
معاون برنامه‌ريزي استانداري فارس گفت: استان فارس تقريبا در همه محصولات استراتژيك در رديف اول تا سوم كشور قراردارد و با تلاش كشاورزان اين استان بخش عمده‌اي از امنيت غذايي كشور مرهون كشاورزي فارس است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهندس عباس رفيعي، سه‌شنبه در آيين تجليل از برگزيدگان بخش كشاورزي استان فارس در شيراز افزود: اگر اين همت و تلاش ها نبود، ما ناچار بوديم بخشي از نيازهاي خود در زمينه غذايي را از خارج از كشور تهيه و تامين كنيم.

رفيعي افزود:به‌دليل نامگذاري‌امسال به عنوان سال نوآوري و شكوفايي اهميت تجليل ازكشاورزان نمونه‌استاني و كشوري چند برابر شده است زيرا امسال اين كشاورزان با اعمال نوآوري در كار خود و استفاده بهينه از امكانات موجود، موفق شدند جايگاه بهتري در اين بخش نسبت به ساير بخش‌ها كسب كنند.

وي‌اضافه كرد:ترويج وترغيب كشاورزان به‌نوآوري واستفاده بهينه از امكانات جزو رسالت‌هاي مسوولان درفارس و كشور است و بايد در اين راستا برنامه ريزي علمي و صحيح صورت گيرد.

اين مسوول اظهار داشت: بخش كشاورزي رانمي‌توان بدون يارانه‌هاي دولتي در نظر گرفت و به همين سبب ما بايد تصميم گيرندگان را مجاب كنيم كه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي و دامي بازده مناسب را درپي خواهد داشت.

به گزارش ايرنا، رييس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس نيز گفت: براي مقابله با خشكسالي در اين استان داراي چارچوب‌هاي كاملا علمي، روشن، مدون و مصور هستيم كه فقط نياز به اجرايي و عملياتي كردن دارد.

مهندس سيد عبدالكريم رضوي افزود: سازمان‌جهادكشاورزي اين استان از سال ‪ ۸۱‬با تشكيل ستاد مديريت خشكي وباانجام كاركارشناسي به‌مدت يك سال مبادرت به آسيب شناسي علت و علل خشكسالي كرد.

وي گفت: باانجام اين كار كارشناسي بر آن شديم كه خشكي را به‌جاي خشكسالي مطرح كنيم زيرا خشكسالي پديده‌اي كه تحت تاثير شرايطي پديدمي‌آيد ولي مقوله خشكي همواره در فارس وجود داشته است و با توجه به اين امر،ستاد ياد شده در اين استان تشكيل شد.

رضوي افزود: انجام اين كار تحقيقي علمي، منتج به تدوين كتابي تحت عنوان "تدبير و تامل" شد كه‌درآن به علت و عوامل بروز خشكي و خشكسالي با استفاده از تجارب كشورهايي كه قبلا با اين بحران مواجه بودند و هم اينك اين بحران را پشت سر نهاده‌اند، پرداخته است.

وي اظهار داشت: مشكل خشكسالي استان فارس ناشي از عوامل مختلف، متنوع و پيچيده است و سهم كشاورزان در ايجاد اين مشكل به اندازه‌اي نيست كه بعضا از سوي برخي از افراد بازگو مي‌شود.

اين مسوول افزود: كشاورزان، متناسب با دانش و سرمايه و امكاناتي كه در اختياردارندتلاش مفيدخود راانجام مي‌دهند و اگر در مسير تلاش خود با مشكلاتي مواجه مي‌شوند دلايلي دارد كه در كتاب مورد اشاره عنوان شده است.

رضوي ادامه‌داد: امسال ‪ ۷۸‬نفر از كشاورزان نمونه فارس شناسايي شده‌اند كه شش نفر از اين كشاورزان در زمينه‌هاي توليد تخم مرغ،ماهي،خرماو سيب درختي و نيز در امور مددكار ترويجي به‌عنوان نمونه كشوري شناخته شدند.

وي گفت: سارا احمدي از شهرستان اقليد موفق شده‌است بيش‌از‪ ۸۰‬تن سيب درختي در هكتار توليد كند كه اين ميزان توليد با متوسط اين محصول در فارس چند برابر فاصله دارد.

در اين آيين از ‪ ۷۸‬كشاورز و بهره بردار نمونه استاني و رضا ابراهيمي، سارا احمدي ، زهره صابر ، محمد جعفر جلالي ، محمد جمال حق نگهدار و علي صادقي به عنوان كشاورزان و بهره برداران بخش كشاورزي كه در كشور نمونه شناخته شده‌اند تجليل شد.

از ‪ ۲۱‬تا‪ ۲۷‬خرداد ماه به عنوان هفته جهاد كشاورزي نامگذاري شده است.ك/‪۲‬ ‪۶۷۵/۶۷۷/۶۷۹‬
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن