تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819847283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان بازرگاني كرمانشاه : گرانيهاي اخير كار عوامل سودجو است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان بازرگاني كرمانشاه : گرانيهاي اخير كار عوامل سودجو است
رييس سازمان بازرگاني استان كرمانشاه اعلام كرد: گرانيهاي اخير در برخي كالاهاي مصرفي ناشي از عوامل سودجو و محتكر مي‌باشد و بعيد هم نيست كه عوامل خارجي و آمريكا نيز در آن دخيل باشند.

" اصغر ميرزايي " روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در راستاي مبارزه با گرانيهاي اخير و طي ‪ ۱۰‬روز گذشته كشفيات متعددي داشتيم كه بيشتر شامل اقلامي مانند برنج ، روغن نباتي ، سيمان ، پودر لباسشويي و چاي بوده است.

وي درباره گران شدن قيمت قند و شكر در بازارهاي استان گفت: اين گراني ها كاذب بوده و بيشتر ناشي از شايعات و ايجاد موج منفي رواني مي‌باشد چرا كه ما در زمينه قند و شكر هيچ كمبودي نداريم و هم اكنون بيش از ‪ ۲۰‬هزار تن قند و شكر در انبارهاي سازمان بازرگاني ذخيره شده است.

وي افزود: هر فروشنده‌اي مي‌تواند قند و شكر را از تعاوني‌هاي توزيع به قيمت هر كيلو قند ‪ ۶۱۹‬تومان به علاوه سه درصد عوارض و هر كيلو شكر با قيمت ‪ ۵۶۰‬تومان و يك درصد عوارض تهيه نمايد كه بعد از هزينه حمل و نقل مي‌تواند با هفت تا ‪ ۱۰‬درصد سود به بازار عرضه نمايد.

وي درخصوص گراني چاي گفت: اين كار تنها ناشي از شايعات و توطئه‌اي سازمان يافته بود و ما پس از گذشت كمتر از يك روز با اقدامي ضربتي و شكستن درب مغازه‌هايي كه چاي را انبار كرده بودند موفق شديم اوضاع را كنترل و قيمت چاي را به حالت اوليه‌اش بر گردانيم.

وي ادامه داد: در نگاه اول هر كالايي يا از مسير تاجران داراي كارت بازرگاني وارد كشور مي‌شود و يا از طريق قاچاق كه مورد اول كاري است رسمي و داراي مجوز اما با نوع دوم يعني قاچاق براساس ماده ‪ ۶۲‬قوانين نظامهاي صنفي برخورد خواهيم كرد.

وي با اشاره به اينكه هر روز قيمت برنج در بازارهاي استان در حال كاهش است گفت: ما به اندازه مصرف يكسال در انبارهايمان برنج ذخيره كرده‌ايم و حتي از باب فروش كم تاجران برنج وابسته به سازمان نيز نگراني‌هايي داريم.

وي ادامه داد: هم‌اكنون براساس تعرفه هر كيلو برنج وارداتي سيله پاكستاني را دو هزار و ‪ ۲۵۰‬تومان و هركيلو برنج هندي دانه بلند را نيز كيلويي دو هزار و ‪ ۴۵۰‬تومان قيمت‌گذاري كرده‌ايم.

وي گفت: بعد از هجمه‌هاي اخير درباره گراني برنج، ‪ ۱۰‬هزار تن برنج جهت مصرف شهروندان وارد استان كرده‌ايم در حالي كه مصرف ماهيانه استان در اوج مصرف كه ماه مبارك رمضان مي‌باشد ‪ ۳۰۰‬تن مي‌باشد و اين يعني از بين رفتن نگراني در زمينه كمبود اين كالا و افزايش نيافتن قيمت آن.

وي درباره افزايش نرخ انواع پودرهاي شوينده نيز گفت: براي كمك به يارانه كالاهايي كه جزو سبد خانوار هستند و نيز نظام‌مند نمودن يارانه‌ها تصمصم گرفته شد كه يارانه كالايي چون پودر حذف و به ساير كالاها اختصاص داده شود.

وي گفت: بي‌نظمي در بازار پودر تنها در روز اول مشاهده شد كه آن هم به دليل درج ليبل جديد روي قوطيها و تعيين نرخ‌هاي تازه بود كه پس از گذشت آن وقفه شرايط به حالت عادي برگشت و هم‌اكنون همه مغازه‌ها پودر لباسشويي را در معرض ديد مشتريان قرار داده‌اند.

وي ضمن تاييد دوگانگي قيمتها در بعضي از كالاها گفت: متاسفانه اين امر صحت دارد اما بازرسان سازمان نيز همواره نظارت دارند هر چند بر اساس ظاهر كالاها نمي‌توان قضاوت كرد با اين حال ما همه مغازه‌داران را به نصب اتيكت موظف كرده‌ايم و در صورت تخطي با جريمه‌هايي روبرو خواهند شد.

وي افزود: براي نظارت هرچه بيشتر با كمك اصناف مختلف ‪ ۳۰‬نفر به نيروهاي بازرس اضافه كرديم و نتيجه اين شده است كه نظارت بهتر انجام مي‌شود و ‪۴۰‬ درصد نيز در برخوردها افزايش داشته‌ايم و خوشبختانه نسبت به سال گذشته ‪۸۰‬ درصد در زمينه بازرسيها رشد داريم و براي رسيدگي به پرونده‌ها حداكثر تا ‪ ۲۴‬ساعت زمان لازم است.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن